Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Проїзд у метро Києва подорожчав через корупційні схеми та неефективний маркетинг, зокрема через борг перед компанією «Укррослізинг» та недоотримання прибутків від реклами в метро, стверджує екс-журналіст Дмитро Гнап.

Київське метро завішане рекламою. Фото: «Слідство.Інфо»

Він нагадав, що торішнє розслідування «Слідство.Інфо» виявило, що реклама в метро приносить на рік не менше 200 мільйонів гривень, але «Київський метрополітен» отримує з цієї суми лише 21 млн, тобто 10%. Решта, як стверджує журналістка Марія Землянська, йде рекламним агентствам-посередникам, яких контролює через своїх родичів народний депутат від БПП Сергій Березенко.

«Грошей, які Березенко з родиною виймають на рекламі, вистачило б метрополітену, щоб покрити збитки в роботі за півроку. Решту дефіциту можна запросто закрити, якщо зупинити корупційну оборудку зі скандальною фірмою “Укррослізинг”», – пише Гнап.

Йдеться про борг за 100 вагонів метро, які «Київський метрополітен» придбав у компанії «Укррослізинг» у 2009 році. За останні роки борг збільшився вричі – до 1,96 млрд грн, через «коефіціент коригування».

«Ціну на проїзд підняли, щоб кияни зі своїх кишень заплатили ось ті 1,96 млрд грн», – стверджує журналист проекту «Наші гроші» Юрій Ніколов.

Він підрахував, що якщо з кожної поїздки за новим тарифом дві гривні йтимуть на погашення боргу, то щодоби кияни повертатимуть «Укррослізингу», бенефіціаром якого є Павло Фукс, по два мільйони грн. Це 700 млн за рік й уся сума боргу за три роки.

«Київський метрополітен» заперечує зв’язок між підвищенням тарифу на проїзд та боргом «Укррослізингу», стверджуючи, що заборгованість виплачуватимуть із бюджету Києва. Ніколов зазначає, що ці ж гроші з бюджету можна було б спрямувати на підвищення зарплат працівникам метро, що було одним із аргументів влади на підтримку підвищення тарифів.

Гнап оголосив пошук координатора кампанії громадської перевірки транспорту Києва і розробки стратегії розвитку муніципального транспорту.

Нагадаємо, за кілька днів до подорожчання проїзду в метро з п’яти до восьми гривень Київрада ухвалила рішення не повертати борг компанії «Укррослізинг», а натомість розпочати переговори про реструктуризацію. У Київраді вважають, що таким чином вони запобігли «транспортному колапсу». Попереднє підвищення тарифів на проїїзд у метро відбулося у липні 2017 року.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button