Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

20 ДТП сталось на площі Гагаріна у Вінниці лише у 2017 році. Незадовго до цього площу реконструювали. Як звертають увагу місцеві експерти, до цього на цій ділянці траплялось значно менше ДТП. Тому з початку 2018 року, аби виправили ситуацію з аварійністю у місті почали проектувати острівці безпеки. «Хмарочос» дізнався, скільки острівців безпеки уже встановили у місті і які плани міської влади на майбутнє.

(Не)нове явище

Якщо проїхати не лише центром, але й околицями Вінниці, можна побачити широкі вулиці на шість смуг без світлофорів. При цьому для пішоходів у місті – лише зебри. Подекуди ширина вулиці сягає 30 метрів. Саме таке проектування і призводить до ДТП.

«Широкі проспекти – це особливість Вінниці. Ширина смуг подекуди перевищуює 4,5 метри замість 3,75 м, передбачених ДБН (державні будівельні норми). Здавалось, що широкі вулиці навпаки мають забезпечити безпеку для водіїв і пасажирів, однак ми отримали протилежний результат. На цих дорогах водії рідко їздять зі швидкістю менше 80 км на годину, що значно збільшує вірогідність смертельного ДТП», – стверджує урбаніст Віктор Перлов.

Тому напрямні острівіці безпеки у місті почали встановлювати ще у 2012 році. Один з перших острівців встановили на вулиці Пирогова. Він розділяє смугу шириною 30 метрів на три частини. Це робить безпечним для пішоходів перетин цієї вулиці.

Однак у 2012 році встановлення острівців безпеки не стало масовим. Повернулись до них лише через чотири роки.

Острівець безпеки на вулиці 600-річчя

За рік до того у Вінниці прийняли Комплексну стратегію міського транспорту і просторового розвитку. «Це прекрасний, фаховий та дуже прогресивний документ. Стратегія написана швейцарським урбаністом Урсом Томаном та орієнтована на цілі сталого транспортного розвитку. В першу чергу вона передбачає пріоритет пішоходів, велосипедистів та громадського транспорту», – розповідає архітектор Олександр Коротких.

Тому в рамках реалізації стратегії у 2016 році у Вінниці встановили острівець безпеки на вулиці 600-річчя. Ініціатором і автором проекту острівця безпеки був Віктор Перлов.

«Цей острівець розділяє вулицю 600-річчя на дві частини і робить її безпечною не лише для пішоходів, але й для автомобілів. За два роки на цій ділянці не зафіксовано жодного ДТП», ­– відмічає Перлов.

Однак у 2016 році встановлення острівців безпеки не набуло у Вінниці систематичного характеру. На думку Віктора Перлова, це сталось через те, що питання безпеки дорожнього руху не вважалось міською владою пріоритетним для міста.

«У департаменті транспорту не розуміли необхідності цих острівців безпеки. Транспортні проблеми намагались вирішити “по-старому” – розширенням проїжджої частини. Наприклад, так трапилось на проспекті Космонавтів, де автівки нині паркуються «ялинкою», під кутом до краю проїжджої частини», – каже він.

Активізація процесу

Однак збільшення кількості ДТП у місці, а також вимоги стратегії міського транспорту і просторового розвитку змусили міську владу знову, цього разу вже втретє за останні кілька років повернутись до ідеї встановлення острівців безпеки.

21 червня 2017 року у місті відкрили пішохідний перехід з острівцем безпеки на проспекті Космонавтів. Особливістю цього переходу є те, що він підвищений до рівня тротуару (приблизно на 15 см від рівня дороги), що сприяє зниженню швидкості руху транспортних засобів на ньому та робить його зручним для маломобільних груп населення. На ділянці також змінили ширину проїжджої частини, яка була ширшою на цілу смугу руху в районі пішохідної алеї.

Піднятий пішохідний перехід з острівцем безпеки на проспекті Космонавтів у Вінниці

«Острівці безпеки на цьому переході відокремлюють смуги руху та зменшують час перебування пішоходів на проїжджій частині, тобто у небезпеці», – стверджує Віктор Перлов.

У травні 2018 року ще один такий перехід відкрили і з другого боку проспекту Космонавтів, де він перетинається з вулицею Андрія Первозваного.

«Гасити пожежу»

Однак відкриттям двох переходів з острівцями безпеки у Вінниці не планують зупинятись.

«У царині аварійності – у місті фактично «пожежа», нам терміново треба «гасити» точки з найбільшою небезпекою для учасників руху, переважно на вулицях з систематичним перевищенням швидкості транспортного потоку: Київській, Магістратській, Пирогова, Келецькій, Коцюбинського, Хмельницькому шосе тощо», ­– говорить Віктор Перлов.

Тому нині у Вінниці заплановано встановити острівці безпеки на основних ділянках з підвищеною аварійністю. Першочергово це всі нерегульовані переходи Гніванського шосе (близько 5 штук), переходи в районі Лісопарку, вул. Єрмака та Західного автовокзалу на Хмельницькому шосе, а також на кінцевих зупинках громадського транспорту по вул. Київській, Келецькій та Пирогова.

Цікаво, що усі острівці безпеки будуть зроблені за одним стандартом. Нині розглядають два типи конструкцій модульного типу. Один з них – з бетонних деталей, інший – з полімерно-піщаних.

«Їх легко збирати/розбирати, а матеріали, з яких виготовлені, є стійкими до корозії та мають гідрофобні властивості. Окрім того, на основу острівця нанесена світловідбивна смуга. Таким чином, впізнаваний об’єкт буде привертати увагу учасників руху, і це сприятиме покращенню ситуації на дорогах міста», – розповідає міський голова Вінниці Сергій Моргунов.

При цьому вартість острівців з полімерів становить близько 80 тис. грн., з бетону – близько 40 тис. грн. Перші планують встановити на Гніванському шосе та на Пирогова, друга – на Хмельницькому шосе.

«Це поки що в межах міського експерименту. Ми ще хочемо подивитись, як ці острівці себе покажуть взимку, тоді буде прийматись рішення про те, які саме встановлювати на майбутнє», – відмічає Перлов.

Що далі?

Проте встановлення острівців безпеки у Вінниці – це тимчасовий захід, відмічають транспортні експерти. Для того, щоб зробити місто безпечним для пішоходів, а також на виконання Комплексної стратегії міського транспорту і просторового розвитку у місті уже запланована повна реконструкція кількох вулиць.

Хмельницьке шосе, де буде встановлений острівець безпеки

В першу чергу мова йде про проспект Коцюбинського, який планується перетворити на сучасний міський простір. У квітня 2018 року відбулась презентація чотирьох проектів реконструкції проспекту.

«Свої проекти презентували команди з Києва, Львова, Івано-Франківська та Вінниці. На основі їхніх ідей швейцарські фахівці з транспорту і міського планування зараз розробляють проект реконструкції цього проспекту. Цей проект передбачатиме впорядкування усієї вулиці від Привокзальної площі до площі Героїв Чорнобиля», – відмічає Віктор Перлов. З деталями проекту можна ознайомитись на сторінці VinMile у Фейсбуці.

Також в місті планується реконструкція ділянки вул. Пирогова, де збираються впорядкувати ширину смуг на проїжджій частині. Посередині вулиці планується облаштування розділювальної смуги з зеленими насадженнями.

Читайте також інші статті з серії «Чому не в Києві?»:

Нова набережна в Тернополі

Е-квиток для громадського транспорту в Житомирі

Як у Тернополі та Львові хочуть відмовитись від маршруток

Як створювали пішохідні центри Львова та Івано-Франківська

Як Львову вдалось побудувати «трамвай на Сихів»

«В планах – реконструкція не лише цих вулиць, але й площі Гагаріна і ще низки вулиць. Все це буде відбуватись в рамках розробки концепції інтегрованого розвитку міста Вінниця-2030», – відмічає Віктор Перлов.

Фото на головній: vezha.vn.ua

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23472 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button