Nextbike – це міжнародний сервіс велопрокату, який працює у понад 150 містах світу. З 15 серпня сервіс запустили у Києві.
Послуги надає компанія ТОВ «Некстбайк Київ». Поки система працює у тестовому режимі. У місті відкрили 33 станції прокату та завезли сто велосипедів для оренди. «Хмарочос» на власному досвіді перевіряє, як працює система прокату та чи зручно користуватися нею у центрі столиці.
Реєстрація та оренда
Для того, щоб стати користувачем Nextbike, потрібно зареєструватися в системі. Зробити це можна безкоштовно через додаток або на сайті. Ще одна опція – зателефонувати на гарячу лінію, проте реєстрація таким способом коштуватиме 30 гривень.
Ми зареєструвалися через веб-сайт компанії. Інформація, яку тут потрібно вказати обов’язково, включає ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти. Також потрібно зазначити дані банківської картки для розрахунку та внести на рахунок додатку 50 гривень. Ці кошти будуть використані пізніше для оплати оренди велосипеда.
Хоча на сайті зазначено, що на підтвердження реєстрації може знадобитись кілька годин, СМС з пін-кодом прийшло практично моментально. Далі потрібно було завантажити додаток і увійти в систему. Для тестування сервісу ми обрали центр міста, адже більшість станцій прокату поки зосереджено саме там.
У додатку можна відкрити мапу, яка показує усі станції прокату в Києві. Синім кольором позначені ті, на яких зараз є доступні для оренди велосипеди. Натиснувши на станцію, можна переглянути їхню кількість. Сірим позначені пусті станції, а маленькими синіми значками – доступні для оренди велосипеди, які були залишені поза станціями.
О третій годині дня практично усі станції поблизу центру мали лише один велосипед, або були порожніми. Нам вдалося знайти один доступний на парковці поблизу парку імені Тараса Шевченка. Щоб орендувати велосипед, потрібно зайти у додаток та просканувати QR-код (не спрацював в нашому випадку) або ввести номер вручну (ці позначки знаходяться над заднім колесом кожного велосипеда). Після цього замок повинен розблокуватися, а додаток почне відраховувати час оренди.
Ціни та київські реалії
Прокат велосипеда коштує 30 гривень за півгодини. При цьому у системі відсутня похвилинна тарифікація: тому за 31 хвилину їзди доведеться сплатити вже 60 гривень. Існують також місячні (199 гривень) та сезонні тарифи (599 гривень). Вони дозволяють орендувати велосипед на перші 30 хвилин безкоштовно. Після цього починає нараховуватися стандартний тариф – 30 гривень за 30 хвилин. Лайфхак для власників абонемента – міняти велосипед кожні 30 хвилин, тоді лічильник обнуляється і у вас є ще 30 безкоштовних хвилин для поїздки.
Велосипеди Nextbike нові та зручні, проте доволі важкі. Це варто врахувати, якщо на вашому маршруті трапляються сходи або підземні переходи. І тут постає риторичне запитання: чи може працювати сервіс прокату велосипедів у місті, де немає велодоріжок? Наш маршрут пролягав від парку імені Тараса Шевченка до Михайлівської площі та назад через Хрещатик, і половину цієї дороги довелося долати пішки.
Якщо ви обираєте рух тротуаром, потрібно бути готовим до скупчення людей, припаркованих автомобілів, літніх терас, відсутності пологих з’їздів. Крім того, багато часу витрачається на подолання пішохідних переходів. При цьому інтерес киян та гостей міста до сервісу очевидний. За час нашої прогулянки більше п’яти людей звернулося з питаннями про ціни та місця оренди.
Наш маршрут проходив через сім станцій прокату, тому була можливість перевірити, наскільки точно додаток відображає наявність велосипедів. На станціях поблизу Золотих воріт, Софійського та Михайлівського соборів, як і показувала мапа, було пусто. Біля КМДА додаток також точно відображав наявність одного велосипеда. А ось на Майдані Незалежності вийшла плутанина. Одна з парковок була пустою (повинен був стояти один велосипед), на іншій було аж два транспортних засоби (додаток показував нуль). На станції поблизу парку імені Тараса Шевченка стояло на один велосипед більше, ніж було зазначено на мапі.
Завершення поїздки
Щоб повернути велосипед, потрібно залишити його на будь-якій станції, позначеній на мапі, та заблокувати замок (потягнути донизу важіль з червоною наліпкою над заднім колесом). У додатку варто перевірити, чи зник таймер оренди. Історію та остаточну ціну за прокат можна переглянути у відповідному розділі додатку.
До слова, на час тестового періоду гроші з рахунку користувачів не будуть стягуватися автоматично. Після годинної поїздки у нас залишився борг 10 гривень. Закрити його можна поповнивши рахунок у додатку вручну, але додаток приймає платежі з картки виключно розміром 50 гривень. Тобто, для купівлі місячного абонемента потрібно поповнити рахунок чотири рази, а для сезонного – 12 разів. Такий спосіб оплати діє у зв’язку з тестовим періодом, повідомили нам у компанії.
Тестування системи триватиме до 1 грудня цього року. Після його завершення планують збільшити кількість станцій прокату до 300.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті