Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Шестеро киян створили Orange Card – додаток для смартфону, який дозволить відстежувати і штрафувати за неправильне паркування у Києві. Запустити сервіс планують на початку жовтня 2018 року. «Хмарочос» дізнавався, в чому особливості Orange Card і як він працюватиме.

Ідея. З чого усе починалось

Думки про те, що ситуацію з паркуванням у Києві треба змінювати, з’явились у розробників проекту Orange Card задовго до початку роботи над ним.

«У 2014-2017 році я брав участь у бойових діях на Сході України. В армії бачив багато зловживань, проте у цивільному житті їх не менше. Тому, повернувшись у 2017 році, я почав думати, як я можу змінити на краще середовище, в якому живу. Ідея не забарилася», – зізнається фул-стек розробник проекту Павло Волощук.

Офіс, де Павло працював, знаходився на вулиці Кирилівській, колишній Фрунзе. Біля будівлі завжди стояло багато припаркованих автомобілів, які загороджували прохід і вхід до приміщення. Доводилось йти по проїзній частині. Приїзд поліції на виклики мав лише тимчасовий ефект. «Тоді в мене й з’явились думки, як можна допомогти місту вирішити проблеми з паркуванням», – згадує він.

Команда

Над проектом Orange Card працюють Сергій Жихарєв (проектний менеджер), Олександр Безнос (фул-стек розробник), Кирило Шведов (дизайнер), Павло Волощук (фул-стек розробник), Микита Осипюк (фронт-енд розробник) та Володимир Крикун (юрист).

«Насправді, ідея про те, що в Києві потрібно терміново наводити лад з паркуванням, виникла у багатьох з нас у різний час, але спершу ми про це не знали. Так, завдяки друзям вдалося об’єднати наші зусилля. Ця проблема комплексна, адже міська інфраструктура недосконала: багатьом водіям, які намагаються дотримуватись правил, важко знайти паркомісця. Тому цей застосунок радше закликає до покращення міської інфраструктури, стану екології, створення громадських ініціатив, діалогу із владою для створення комфортних умов для активностей усіх містян», – розповідає Кирило Шведов.

Роботу над проектом команда розпочала у грудні 2017 року. Влітку 2018 року представила ідею у КМДА, з якою зараз якраз ведуться переговори.

«Нам хотілось, щоб ця назва запам’ятовувалася. Крім того, вона асоціюється в «жовтою карткою у футболі. Неправильно паркуєшся, отримуй свою Orange Card», – пояснює Кирило Шведов.

Як працюватиме додаток

«Перед тим, як почати роботу над додатком, ми вивчили досвід інших країн. Один з аналогів знайшли в Лондоні. Там приватна компанія пропонувала 10 фунтів тим, хто знайде і сфотографує порушника правил паркування. Інший аналог був в Україні. Однак ця програма дуже складна і потребує введення персональних даних. Перевага Orange Card в тому, що він не потребує ваших персональних даних, відповідно, конфіденційність кожного користувача зберігається протягом всього часу користування мобільним додатком», – пояснює Володимир Крикун.

Для початку роботи з додатком його необхідно буде завантажити з Google Play Market (трохи пізніше – і з Apple Store). Для фіксації порушень правил паркування на вулицях міста достатньо перейти з основного меню додатка до фотокамери і зробити два або більше фото.

Як пояснюють розробники, одного фото може бути недостатньо, щоб показати тип правопорушення. Тому закликають користувачів робити не менше двох. На знімку має бути видно, які саме правила порушено, й номер автомобіля. При цьому номер авто і геолокація заповнюється системою автоматично.

«Якщо ви зробили якісні фото і відправили їх нам на сервер, на цьому ваша участь завершується. Далі в роботу включається наша команда. Ми переглядаємо знімки, які надійшли на сервер, і вже за ними складаємо заявку, яку в установленому законом порядку подаємо в поліцію, повідомляючи про вчинене правопорушення. Коли запрацюють муніципальні інспектори, перед нами вже буде вибір, до кого саме звертатися. Будемо повідомляти ті організації, які швидше будуть притягувати порушників до відповідальності», – пояснює юрист проекту.

За один раз  планують включати до заявки до 10 порушень правил паркування. Це рішення мотивовано значним ступенем завантаженості, що може спричинити одна заява на одного інспектора поліції, або муніципального інспектора.

Після того, як у поліцію надійде заявка, вона її розглядає і вирішує, чи були порушені правила паркування. Інспектори в установленому законом порядку приймають рішення щодо притягнення порушника до відповідальності.

«Якщо правила паркування були порушені, на винуватців накладається штраф. Однак це не означає, що порушника буде притягнено у будь-якому випадку. Останнє рішення завжди за вповноваженими органами. У будь-якому випадку, нашій організації, як і користувачу, обов’язково повідомлять про результат розгляду заявки. За нашими підрахунками, з моменту отримання заявки і до реакції на неї в середньому минатиме від двох тижнів до місяця», – пояснює Володимир Крикун.

Коли запрацює додаток

Зараз команда веде переговори з міською адміністрацією від імені ГО «Справедливе паркування», яка була створена на початку 2018 року.

«Адміністрація, як і ми, зацікавлена в тому, щоб проблема з паркуванням у Києві була вирішена. Швидше за все, Orange Card запрацює на початку або в середині жовтня. Найближчим часом почнемо його тестувати на вулицях міста», –  пояснює Кирило Шведов.

Розробники Orange Card очікують, що додатком будуть користуватись в середньому до 50 000 киян. «Ми розробили декілька сценаріїв – песимістичний, реальний, та оптимістичний. За песимістичним сценарієм додатком користуватиметься 15-20 тисяч киян. Це переважно молодь і студенти. За більше реалістичним розраховуємо до 50 тисяч користувачів. За оптимістичним – 100 тисяч і більше», – стверджує Павло Волощук.

Законодавча база проекту

Роботу додатку забезпечуватимуть закони «Про звернення громадян» та «Про національну поліцію», Кодекс України про адміністративні правопорушення та ПДД.

«Ми маємо чітко розділяти два періоди – до 28 вересня 2018 року і після. Після цього додаток працюватиме за зовсім іншими, суттєво доповненими правилами. Весною Верховна Рада прийняла зміни до кількох законів України, що стосуються паркування. По-перше, зросли штрафи за неправильне паркування, по-друге, в Україні вперше з’являться муніципальні інспектори, які матимуть повноваження штрафувати за порушення паркування на місці. Це має суттєво розвантажити інспекторів національної поліції», – пояснює юрист проекту Володимир Крикун.

Що далі?

Команда Orange Card не планує зупинятись на досягнутому і думає продовжити роботу над додатком. У планах – залучення до проекту магазинів й інших комерційних структур.

«До нас вже звернулися власники декількох фірм. Вони готові надавати знижки на свої послуги активним користувачам нашого додатку, адже, як і ми, хочуть вирішити проблему паркування у місті», – пояснює Кирило Шведов.

Оновлену версію додатку планують запустити через шість місяців після офіційного старту Orange Card у Києві.

«Для того, щоб запустити оновлену версію, ми ведемо переговори з компаніями, на яких умовах вони будуть надавати знижки для користувачів застосунку. Крім того, ще якийсь час буде потрібний для того, щоб запустити бонусну підсистему», – пояснює Павло Волощук.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button