Фото: Unsplash
Українські оператори мобільного зв’язку дозволяють підписку на платні сторонні послуги, такі як прогноз погоди, ігри чи гороскоп, про які клієнт не здогадується. Ці послуги надає третя сторона – контент-провайдер, пише AIN.UA.
Так, дизайнер Кирило Шведов випадково виявив, що сплачує за одну з непроханих послуг, а з оператором lifecell можна непомітно підписатися на Плеер 18+, Видео 18+, Видео Приколы, MobilFlirt тощо.
Київський юрист Ігор Самоходський так само дізнався, що з його номера на Kyivstar знімають щодня 4,25 грн за «сервіс, про який я не чув». Він написав пост у Facebook. Завдяки розголосу гроші йому компенсували протягом двох годин.
Експерт телеком-ринку Роман Хімич заспокоює: «Найбагатшу колекцію прикладів шахрайства дає ринок Росії, Китаю та деяких інших країн. Нічого подібного за нахабством, масштабами і збитком у нас і близько немає». Наприклад, в РФ в 2009 році дохід від шахрайства на мобільних мікроплатежах склав 50 млн доларів.
Утім, в Україні таке шахрайство також приносить чималі прибутки. Так, за словами Анатолія Фроленкова з Expert & Consulting, мобільні оператори отримують високу комісію за підключені контент-послуги, суму якої не розголошують.
Один із провайдерів, що надають такі послуги в Україні, – «Цифрова лабораторія», заснована Романом Шахраєм. За даними YouControl, виручка цієї компанії в 2017 році склала 110-120 млн гривень, вдвічі більше за попередній рік. Абонента підписують на її послуги «шляхом виявлення згоди через клік на веб-сторінці».
Інший провайдер – «Українська мобільна група», яка за 2017 рік також подвоїла власну виручку – до 22-23 млн грн. Компанія фігурує в кримінальному розслідуванні за фактом фіктивного підприємництва, легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом.
Мобільні оператори намагаються ухилитися від відповідальності за підключення таких послуг.
У компанії Kyivstar переконують, що «механіка підключення базується на активних діях самого замовника: по SMS, через IVR, за допомогою прийняття умов на сайті послуги, в промоменю тощо».
«Проте, трапляються такі “ненавмисні підключення”, коли телефон потрапляє до рук дитини, або клієнт натискає на кнопки механічно, не читаючи опис і вартість послуги та питання перед словом “Підтвердити”», – кажуть у Vodafone.
Аби убезпечитися від такого шахрайства, слід щомісяця перевіряти в особистому кабінеті перелік підключених послуг. В разі, якщо такі послуги підключено без вашої згоди, можна написати скаргу в Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації. Шаблон такої скарги з посиланням на відповідні документи виклав у публічний доступ Самоходський.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті