Оголошено тендер на закупівлю трамваїв для Києва за 430 мільйонів. Пояснюємо, що з ним не так
Транспортні експерти вважають, що умови закупівлі підлаштовані під конкретного виробника.
Транспортні експерти вважають, що умови закупівлі підлаштовані під конкретного виробника.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
КП «Київпастранс» оголосив тендер на закупівлю 10 нових трамваїв для Києва з частково низькою підлогою на загальну суму 430 мільйонів гривень.
Довжина кожного трамвая має становити 26 метрів. Низький рівень підлоги у салонах має складати не менше 70% від загальної площі салону. Також двері вагонів мають бути обладнані засобами звукової і світлової сигналізації для пасажирів з вадами слуху та зору.
Транспортний експерт Антон Гаген прокоментував для «Хмарочоса» умови цієї закупівлі. На його думку, тендер може бути спеціально підлаштованим під трамваї української компанії «Татра-Юг», йдеться про їхню модель К1М6. Його бачення ґрунтується на тому, що раніше в Києві купували лише 100% низькопідлогові трамваї, а варіант з 70% пропонує лише вищевказаний виробник. Щоб його продукція відповідала умовам закупівлі, мінімальний відсоток площі з низькою підлогою в салоні було знижено замовником.
«Формально, до тендеру не причепитись, може зайти умовна Pesa (польський виробник трамваїв – ред.) і виграти. Втім, з нашого досвіду, цей тендер – саме під К1М6. Зараз в Києві стоїть один такий вагон, і він підходить під умови цієї закупівлі. Зважаючи на те, що Київ останні роки брав 100% низькопідлогові вагони, а тепер різко захотів 70%, очевидно хтось вирішив, що треба взяти цей вагон «для поганих колій», і це неважливо, що коштує він, як Pesa з повністю низькопідлоговим салоном», – говорить транспортний експерт.
Він вважає, що, ймовірно, ці трамваї закуплять для Лівобережної трамвайної мережі, де зношені колії. На думку Антона Гагена, трамвай К1М6 є поганим рішенням, оскільки він має ходову старої конструкції, наявність якої не дозволяє зробити трамвай зі 100% низькою підлогою, і в салоні з’являються сходинки.
«К1М6 базується на вкрай застарілих рішеннях чеських трамваїв, які вироблялись 30 років тому. 70% низької підлоги – це не «зло». Дійсно, далеко не завжди і не скрізь купують трамваї зі 100% низькопідлоговим салоном, але питання в тому, якої висоти решта 30%. В сучасних вагонах там одна сходинка, тобто додаткових 20-30 см висоти. У К1М6 буде всі 60 см, тобто дві високі сходинки», – додає експерт.
Переможець тендеру має надати трамваї до кінця 2019 року. Переможець стане відомий четвертого грудня.
Нагадаємо, «Київпастранс» тестував трамваї компанії «Татра-Юг» на лівому березі.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті