Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У партнерстві з ТРЦ Gulliver «Хмарочос» руйнує 10 міфів про торгово-розважальні центри у Києві та світі.

Міф 1. Перший ТЦ закритого типу створив американець

Спростування: Хоча перший ТЦ з’явився у США, але автор концепції народився в Австрії. У 1956 році у штаті Міннесота відкрився перший у світі торговельний центр закритого типу «Southdale Center», спроектований Віктором Грюном. Справжнє прізвище архітектора – Грюнбаум, єврей за походженням він втік з Відня, окупованого нацистами, до США.

У Нью-Йорку Грюн займався оформленням вітрин для місцевих підприємств, зокрема на П’ятій авеню та Бродвеї. У середині ХХ століття архітектор спроектував торговельний центр. Спочатку він презентував незвичний для тих часів проект ТЦ на конкурсі журналу «Архітектурний форум», в рамках якого архітекторів закликали уявити місто післявоєнного майбутнього. Пропозицію Грюнбаума вдалося втілити у 1956 році. ТЦ побудували на околицях містечка Едіна, де на той час проживало 15 000 людей.

Віктор Грюн пояснював, що створював ТЦ закритого типу як громадський центр, де б не було авто і люди могли зустрічатися, гуляти, спілкуватися так само, як у його рідному Відні.

Міф 2. Gulliver – найвища будівля Києва

Спростування: Висота Gulliver сягає 161 метра. Це – найвища комерційних споруда Києва, та друга по висоті будівля столиці. Найвищий будинок у місті розташований на Кловському узвозі 7А.

Gulliver відкрили у 2013 році, і він став одним з перших багатофункціональних комплексів в Україні. Тут є дві вежі бізнес-центру, у вищій з них – 34 поверхи, а також торгово-розважальний центр, що складається з восьми поверхів. Комплекс оснащений 35 ліфтами, 11 з них працюють у ТРЦ.

Ілюстрація: Кирило Шведов

Міф 3.  Назву розпродажів «Чорна п’ятниця»
вигадали власники торговельних центрів

Спростування: Вперше вислів з’явився у 1966 році у оголошенні журналу для колекціонерів марок «Американський філателіст». В тексті зазначалося, що п’ятницю назвали «Чорною» у Департаменті поліції Філадельфії. Так описували хаос, який виникав, коли люди поспішали на шопінг після Дня Подяки. У цей день були шалені розпродажі і багато містян їхали здійснювати покупки. Такий ажіотаж спричиняв затори, скупчення людей у крамницях та центрі міста і навіть призводив до ДТП.

Однак, продавці вирішили використати назву у іншому контексті. Вислів «Чорна п’ятниця» поширювали, щоб описати свій успіх. Коли магазин продавав товари і отримував прибуток, у фінансовій документації цю суму позначали чорним кольором. Якщо у магазину були фінансові втрати, то їхню вартість записували червоним чорнилом.

Міф 4. У ТРЦ Gulliver є лише магазини преміум-категорії

Спростування: Насправді тут є магазини з різними товарами та цінниками. Gulliver поділений на зони відповідно до категорій товарів та цінового діапазону. Здебільшого, тут продають речі «середньої» та «середньої-плюс» цінової категорії.

Саме в ТРЦ Gulliver відомі іноземні бренди часто відкривають свої перші магазини. Тут знаходяться єдині в Україні магазини Uterque та Zara Home, нещодавно відкрився перша крамниця бренду Laurel і зовсім скоро з’явиться перший Polo Ralph Lauren.

В Gulliver знаходиться «Сільпо», який вирізняється найбільшою відвідуваністю серед магазинів усієї мережі. Він став першим, де з’явився фуд-корт зі стравами різних кухонь світу.

Міф 5.  Двері, які обертаються на вході до ТРЦ,
створені для зручності відвідувачів

Спростування: Двері, що обертаються, не лише дизайнерська вигадка, вони виконують енергоощадну функцію. Їх встановлюють, щоб підтримувати у ТРЦ оптимальну температуру повітря. Щодня у торговельний центр заходить і виходить величезна кількість людей. Якщо звичайні двері замінити тими, що обертаються, за рік можна заощадити суттєву кількість тепла.

У Массачусетському технологічному інституті у 2006 році провели дослідження, в ході якого з’ясували, якщо кожна людина, яка входить і виходить з приміщення, використовувала б двері, що обертаються, можна було б заощаджувати 80 кВт енергії щогодини.

Такі двері винайшли у XIX столітті. Спочатку їх запатентував німецький винахідник Бокгакер у 1881 році, але ідея не стала популярною. Пізніше, у 1888 році патент отримав Теофілус Ван Кеннел у Філадельфії (США). Він заснував власну компанію «Van Kannel Revolving Door Co.», яка і займалася виготовленням дверей. Згодом продав її компанії «International Steel».

Ілюстрація: Кирило Шведов

Міф 6. Плавати на гондолі від магазину до магазину
можна лише у Венеції

Спростування: Насправді, Венеція – не єдине місто, де покупки можна здійснювати на гондолах. У 1996 році у Японії відкрили торговельний центр «Canal City Hakat». Він настільки великий, що його називають містом у місті. Між різними частинами торговельного центру можна переміщатися каналами на гондолах.

«Canal City Hakata» побудували за концепцією міського театру. Тут відбуваються театральні вистави й шоу водних фонтанів, є багато ресторанів, салонів краси, масажних кабінетів, кінотеатр, ігровий центр тощо. Окрім цього, усі охочі можуть поселитися на території ТЦ у однойменному готелі.

Міф 7. У ТРЦ Gulliver можна лише здійснювати покупки

Спростування: Насправді, ні. Звісно, здійснювати покупки можна, адже ТРЦ має вісім поверхів різного призначення. Проте це далеко не все.

Тут можна здати одяг в пральню, відремонтувати чи відреставрувати взуття або ювелірні прикраси, відвідати стоматологічну клініку, зробити косметичні процедури у салонах краси, зайти на «Нову пошту» тощо.

Поміж іншим, є можливість одружитися за добу: купити обручки, замовити весільну подорож і зіграти весілля, бо у ТРЦ знаходяться Будинок юстиції та візовий центр.

Міф 8. Двері для аварійних виходів у ТЦ
завжди повинні бути відкритими

Спростування: Насправді, двері для евакуації мають кріплення для того, щоб ними не користувалися без потреби. Електромеханічні двері можна відкрити, повернувши спеціальну ручку. Електромагнітні замки, як у ТРЦ Gulliver, в екстрених умовах відкриваються автоматично. У разі пожежі спрацьовує протипожежна сигналізація, магніт знімається і двері зсередини відчиняються.

Електромагнітні замки розблоковуються дуже швидко. Двері з такими замками міцніші та безпечніші, тому що їх не так легко пошкодити. У США існують спеціальні правила користування ними. Перш за все, має бути кнопка з наліпкою «Натиснути, щоб відчинити». Друге правило: двері повинні автоматично відчинятися, коли спрацьовує пожежна сигналізація. Якщо вимикається електроенергія, двері автоматично розблоковуються.

Ілюстрація: Кирило Шведов

В Gulliver встановлено протипожежне обладнання компанії General Electric. Розумна система здатна на ранніх стадіях з’ясувати точне місце, де сталася екстрена ситуація, та автоматично запустити всі протипожежні системи. Пожежна автоматика здатна працювати без електроенергії протягом трьох годин.

Для додаткової безпеки в Gulliver працює незалежний цілодобовий пост МНС. Тож, якщо викликана бригада МНС затримається у міських заторах, на допомогу прийдуть власні рятувальники щонайбільше через півтори хвилини.

Міф 9. Отримати призи у розіграшах Gulliver неможливо

Спростування: Це справжні розіграші, у яких дійсно можна виграти заявлений приз.

Минулого року в акції до Дня народження ТРЦ Gulliver взяли участь понад 2 000 містян. За допомогою лототрону організатори обрали 10 фіналістів, кожен з яких отримав подарунки. Головний приз – авто SUBARU FORESTER 2017 року дістався 19-ти річному студенту КНУ ім. Тараса Шевченка Вадиму Бодунову.

Приз цьогорічного розіграшу – SUBARU OUTBACK 2018 року в топовій комплектації. Кожен, хто зареєструє свій чек на суму від 2 000 грн до 20 жовтня, має можливість поїхати з ТРЦ на новому авто.

Міф 10. Заходи, які відбуваються в ТРЦ – добре сплановані розважальні акції

Спростування: ТРЦ – місце не лише для шопінгу, а й для спілкування, розваг та отримання нових емоцій.

Наприклад, ТРЦ Gulliver організовує культурні заходи. Тут відбулася перша фотовиставка історії Євробачення, на яку прийшли усі виконавці пісенного конкурсу. В ТРЦ розміщували інсталяцію робіт художниці Марії Примаченко.

Нещодавно проект «Шукай» встановив біля Gulliver бронзову міні-скульптуру  київського трамвая. А встановлена на вході до ТРЦ конструкція «I Love Kiev» стала популярною фотозоною та місцем зустрічі у столиці. ЇЇ зробили до Дня Києва у 2014 році.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 268 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button