Вчені дослідили, чиїми життями має жертвувати безпілотний автомобіль
Масштабне дослідження охопило понад два мільйони осіб майже з усіх країн світу.
Масштабне дослідження охопило понад два мільйони осіб майже з усіх країн світу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Вчені Массачусетського технологічного інститута (МІТ) розробили три правила експлуатації безпілотного автомобіля за результатами масштабного експерименту «Моральна машина», результати якого опубліковано в журналі Nature.
В основу дослідження поклали «проблему вагонетки», відому етичну задачу 1960-х років. Це уявний експеримент, який пропонує вирішити таку дилему: вагонетка втратила керування і мчить колією, на якій попереду – п’ятеро зв’язаних людей. Ви можете перевести стрілку, і вагонетка поїде іншою колією, на якій лежить одна зв’язана людина. Це не лише вибір між більшою і меншою кількістю жертв – це також вибір між бездіяльністю та дією, яка призведе до трагічного наслідку (смерті однієї людини).
Вчені МІТ запропонували розв’язати різноманітні варіації цієї проблеми 2,3 мільйонам осіб із 200 країн світу. Наприклад, респонденти мали зробити вибір між двома дітьми та двома дорослими і бабусею. Або вибрати, кого давитиме безпілотний автомобіль: безхатька з собакою або бізнесмена.
Масштабне опитування виявило три головні принципи, за якими люди робили вибір: 1) життя людини цінніше за життя тварини; 2) велика група людей цінніша, ніж одна-дві людини; 3) життя дитини цінніше за життя старої людини.
Також опитані надавали перевагу таким категоріям, як законослухняні громадяни, жінки та громадяни з вищим соціальним статусом.
Водночас результати дещо різняться відповідно до культури, до якої належали респонденти. Наприклад, жителі східних країн частіше надавали більше ваги життю старих людей, ніж дітей. Жителі мало розвинених країн з більшою соціальною нерівністю частіше надавали перевагу життю бізнесмена в порівнянні з безхатьком.
Нагадаємо, питання безпеки безпілотних автомобілів набуло актуальності після смертельної аварії в березні 2018 року. В Арізоні, США, автомобіль Uber збив насмерть жінку, яка йшла вздовж розділювальної смузги, штовхаючи велосипед із пакунками.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті