Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Щоб виконати обіцянку прем’єр-міністра, «Укрзалізниця» застрибує у останній вагон листопада та 30 числа запускає Kyiv Boryspil Express. «Хмарочос» застрибує слідом та вирушає до Борисполя, щоб протестувати нове залізничне сполучення.

Експрес до аеропорту «Бориспіль» відправляється від чотирнадцятої колії залізничного вокзалу та курсує за розкладом, який можна переглянути на сайті «Укрзалізниці» або безпосередньо на вокзалі. Інтервал руху – від 25 хвилин до години.

Квиток в один бік коштує 80 гривень. Для дітей до 14 років передбачена знижка у 25%, до шести років – безкоштовний проїзд. Квитки можна придбати у одному з чотирьох автоматів біля виходу на платформу. Вони приймають лише картки та мають інтерфейс двома мовами: українською та англійською. Спеціальні термінали для оплати карткою мають також провідники, а ось за готівку купити квиток можна у двох спеціальних касах вокзалу.

Автомат підказує час відправлення трьох найближчих рейсів. Я обираю 14:00 та отримую квиток у вигляді чека з QR-кодом. Тепер можна пройти у зал очікування, відділений від решти вокзалу перегородками. Всередині вони завішані табличками з різними фактами про Україну. Тут знайшлося місце для гурту «ДахаБраха», сервісу ProZorro, українських боксерів, національної кухні тощо.

фото: Вероніка Луцька

Крім того, тут розмістили кілька табло з розкладом авіарейсів аеропорту «Бориспіль». У залі очікування є дитяча зона та кулери з водою. Ще один приємний бонус – велика кількість розеток. Поруч є також зала підвищеного комфорту, облаштована кондиціонерами, телевізорами та Wi-Fi. У обох поки не надто людно.

Якщо залу очікування дійсно непогано модернізували, то вихід на платформу залишився незмінним. Тут так і не облаштували пандус, а тому валізу для двотижневого відпочинку в теплих країнах доведеться нести в руках. Для людей з інвалідність у кінці платформи передбачений ліфт. Проте, щоб ним скористатися, доведеться викликати диспетчера.

Саму платформу також обновили: підняли на рівень підлоги потяга, поклали тактильну плитку та замість паркану забезпечили вид на Виставку рухомого складу історичних локомотивів та вагонів. О 13:40 на пероні вже чекає потяг, а точніше, рейковий автобус PESA. Таких на маршруті курсуватиме чотири. Вони розраховані на 80 сидячих та 40 стоячих місць. У вагоні передбачено місця для людей з інвалідністю. Крім того, тут є полиці для багажу.

Рівно за розкладом, о 14:00 експрес вирушає до Борисполя. Пасажирів не більше 15, і половина з них енергійно фотографує кожну деталь вагону. Квитки зазначають вільну посадку, і за такої заповненості вагону ж шанс зайняти місце біля одного з великих панорамних вікон. Але коли поруч з’явиться ще п’ять пасажирів, місця можуть виявитися вузькими, а простору для ніг – замало. Наочно це демонструють Петро Порошенко та Володимир Гройсман, які під час урочистого запуску експресу зранку розмістилися одразу на трьох посадкових місцях.

фото: Вероніка Луцька

Тим часом рейковий автобус неспішно рухається столицею, а провідник Дмитро з посмішкою сканує квитки та відповідає на питання. На ньому – чорний костюм з червоним кантом та біла сорочка. У його нагрудні кишені хустинка, також червона. Дмитро розповідає, що саме такою є регулярна форма провідників на цьому маршруті. Персонал для нього перевели з потягів «Інтерсіті».

О 14:17 експрес зупиняється на станції «Дарниця». Про цю зупинку не попереджають ні голосовим повідомленням, ні інформацією на табло. Щоправда, станція зазначена на навігаційних табличках всередині салону. Тут також розмістили карту метро, розроблену «Агентами змін» з урахуванням нового сполученням. На зворотній дорозі про цю зупинку пасажирів таки попередив провідник.

фото: Вероніка Луцька

Всередині PESA зручностей менше, ніж у залі очікування: ні розеток, ні Wi-Fi, навіть води у провідника купити не вийде. Зате тут розмістили кілька екранів, що раз за разом прокручують ролик з фактами про нове залізничне сполучення. Дев’ять місяців роботи. 480 мільйонів гривень. Збудовано нову естакаду. Прокладено 3,7 кілометра колій. Збудовано нову станцію. Оновлено платформу №14. Також ролик повідомляє про вартість квитка та час у дорозі: 35-40 хвилин.

О 14:37 Kyiv Boryspil Express прибуває до станції «Бориспіль-Аеропорт». Тут з безбар’єрним доступом вже краще: крім сходів, від платформи спускається два широких пандуса. Проте наявна та ж проблема, що і на вокзалі у Києві: завелика відстань між платформою та підлогою вагону.

Завдяки зрозумілій навігації, знайти Термінал D можна швидко і без проблем. До нього доведеться пройти близько двохсот метрів під накриттям. До слова, вздовж усього шляху викладена тактильна плитка, а на станції можна також знайти дві мнемосхеми руху.

Квиток назад до Києва можна купити як на станції, так і у холі Терміналу D. Щоправда, інтуїтивно зрозумілим інтерфейс автоматів тут назвати важко: у Борисполі пропонують купити квиток у напрямку з Києва, а щоб знайти потрібний час відправлення доведеться відкрити вікно з розкладом. Хоча, як потім пояснив провідник, великого значення це не має. Квиток одноразовий, але діє в обох напрямках протягом доби після обраного в автоматі часу.

фото: Вероніка Луцька

У холі терміналу також висить табло з розкладом експресу. Одразу біля нього зібралися кілька прихильників Skybus: агітують трохи розгублених новою можливістю пасажирів не чекати відкриття каси, а скористатися перевіреним маршрутом. Неподалік нове сполучення обговорюють також працівниці аеропорту. «А знаєш, чому автобус рейковий? Він ж рейками їде!», – нетерпляче пояснює одна з них та періодично спрямовує пасажирів до табло з розкладом.

Шлях назад до платформи знайти нескладно: вас спрямують покажчики та арка з написом «Укрзалізниця», яку важко не помітити. Крім того, на шляху до станції гостей зустрічає чималий знак Ukraine NOW.

Дорога назад займає 40 хвилин. У вагоні знову майже порожньо, окремі пасажири, які, здається, знайшли експрес випадково, розпитують провідника про його перший день на рейсі. «Подорожуйте разом з нами», – продовжує повторювати інформаційний ролик на екранах рейкового автобусу PESA.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 269 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button