Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 282 днів. За цей час ми опублікували 23535 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах


У 2018 році технологічні компанії-гіганти на кшталт Google, Facebook чи Uber, беручись за облаштування простору та анонсуючи поліпшення міського життя, не завжди враховували інтереси громадськості. Як повідомляє Citylab, соціальні ініціативи цих компаній сприймаються у містах зі скепсисом.

Аварія в Аризоні, під час якої зіткнення самокерованої автівки Uber з пішоходом призвело до смерті останнього, була спричинена збоєм у роботі штучного інтелекту системи. Це продемонструвало небезпеку від автоматизованого керування так само, як і від ручного. У Citylab вважають, що Uber додає проблем на дорогах. З виходом компанії на ринок з’явився попит на пересування містом приватними пасажирськими автомобілями, що ускладнює трафік на дорогах та призводить до зростання викидів у повітря. Поки що пропозиції компанії несумісні з ідеєю сталої мобільності.

Як антиприклад спрощення міського життя у виданні наводять іще один проект 2018 року — концепцію району Sidewalk Labs у Торонто від компанії Alphabet, яка володіє Google. Суть проекту Sidewalk Labs наступна – цей інноваційний район має вирішити проблеми зростання міст завдяки автоматизації міських процесів, і збір даних у єдине data-ядро є основоположним у цій концепції.Так, завдяки автоматизації та збору даних, район Sidewalk Labs передбачає надання дешевших комунальних послуг, розумне та більш доступне житло, самокерований громадський транспорт і покращення міських сервісів на основі збереження даних в єдиному ядрі. 

Sidewalk Labs заручився партнерством з неприбутковим урядовим агентством з розвитку, на сервер якого мали надходити дані смарт-району. За задумом, дані мали зберігатися у публічному та прозорому ядрі. Однак невідомо, хто зрештою володітиме даними і як ними користуватиметься. Також невирішеним є питання про те, чи можуть ці дані бути продані. Тож мешканці Торонто, за наявності цих невирішених питань, поступово відмовляються від участі в реалізації проекту Google. Зокрема, урбан-активістка Б’янка Уайлі стверджує, що місто не можна перетворювати на бізнес.

Як зазначають у Citylab, технологічні компанії не повинні враховувати всі соціальні інтереси громадськості, оскільки бізнесом керує акціонерний, а не альтруїстичний мотив. Однак разом з тим видання зазначає, що містам треба поводитись обачно, погоджуючись на впровадження технологічних ініціатив. 

Читайте також: У КМДА презентували проект розвитку транспорту Києва до 2023 року: стала мобільність і відмова від автомобілів

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button