Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У Києві близько 500 тролейбусів і у кожному з них працюють водії, про роботу яких не часто розповідають. Андрій Самко, водій тролейбуса КП «Київпастранс» розказав «Хмарочосу» про свої робочі будні, пасажирів та тролейбуси.

Як стати водієм тролейбуса?

Для цього потрібно протягом півроку навчатися у Навчально-курсовому комбінаті КП «Київпастранс». Для вступу не обов’язково мати водійське посвідчення. Тут можна здобути необхідні знання та навички. Навчання у комбінаті нагадує автошколу, де є теоретична та практична частини.

З чого складається робочий день?

Зазвичай о п’ятій ранку я повинен бути на роботі, щоб надати диспетчеру водійське посвідчення та пройти медогляд. Потім я маю 20 хвилин на те, щоб підготувати тролейбус до виїзду. Потрібно перевірити, щоб він був справний та укомплектований усім необхідним. Робочий день триває вісім годин. Я працюю п’ять днів на тиждень.

Медогляд потрібно проходити щодня?

Медогляд обов’язковий перед кожним виїздом. Він передбачає перевірку у нарколога на стан алкогольного сп’яніння, прийом у психіатра та перевірку тиску.

Коли і де Ви встигаєте пообідати?

На обід виділяється година. Все залежить від графіку, інколи можна обрати обідню перерву двічі на день по 30 хвилин. Також на кінцевих зупинках тролейбус має відстоятися три – п’ять хвилин. Їжу доводиться завжди брати з дому. На жаль, столових вже давно немає. На багатьох маршрутах відсутні навіть туалети, які мали б там бути. Тож, навіть не йдеться про місце, де можна сісти й за столом поїсти гарячі страви чи принаймні розігріти їх.

Водій тролейбуса повинен їздити за одним маршрутом чи може їх змінювати?

Можна змінювати хоч щодня. Однак, це не залежить від водія. Щомісяця керівництво розподіляє маршрути і роздає водіям наряди. Тож, інколи один водій стоїть в наряді на одному маршруті, а інший може щодня працювати на різних маршрутах і типах рухомого складу.

Чому «роги» тролейбуса відчіпляються від контактних ліній електропередач?

Це струмоприймачі, які відчіпляються з різних причин. Наприклад, через погодні умови:  мороз чи дощ. Контактні вставки струмоприймачів швидко стираються, тому водій часто повинен їх змінювати. Найбільше вони зношуються під час дощу, ледь не кожних дві – три зупинки. Також може бути несправність контактної мережі. Окрім того, існує людський фактор, коли водій помиляється, але це рідко буває.

В кабіні водія чути оголошення станцій та реклами на кожній зупинці?

Нам цей звук чути постійно. Звісно, він заважає, але до цього швидко звикаєш. Інколи водій може вимкнути або зробити трохи тихіше. Проте краще цього не робити.

Що відбувається після того, як пасажир натиснув кнопку «зупинки на вимогу»?

Водій чує сигнал в кабіні і повинен зупинитися у найближчому належному місці. Є спеціальні правила екстреної зупинки. Потрібно зупинити тролейбус так, щоб не заважати руху інших автомобілів та у місці, безпечному для виходу пасажира.

З якими проханнями звертаються пасажири?

Часто просять сказати, де потрібна зупинка, запитують, чому довго не було тролейбуса, коли їде перший і коли останній тощо. До водія звертаються рідко, бо в салоні є контролер-касир. Проте інколи трапляються скандали, коли люди довго чекали тролейбус на зупинці і через це запізнюються.

Як Ви дієте, якщо у салоні хтось хуліганить?

Найчастіше хулігани псують скло, валідатори, сидіння, обмальовують салон. Бувають різні ситуації, але, згідно з посадовою інструкцією, водій повинен уникати конфліктних ситуацій і, у разі чого, викликати поліцію. Також водій постійно перебуває на зв’язку з диспетчером. Тому, щоб передати інформацію достатньо натиснути потрібну кнопку.

Чому тролейбуси не завжди їздять за розкладом?

Причин дуже багато. Якщо тролейбус не встигає і працює без розкладу, то для цього вводиться спеціальне оперативне положення. Часто тролейбуси можуть не встигати через ДТП, відкріплення контактного проводу, затримку руху через затори, ремонт дороги тощо. Якщо тролейбус не встигає, то диспетчер коригує рух. Зокрема він може підказати, де краще розвернутися або яким шляхом поїхати, щоб відновити роботу за графіком.

Читайте також: 14 запитань до баристи

Ілюстрації: Ірина Стасюк

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24972 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button