Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У лютому 2019 року КП «Центр організації дорожнього руху» огородило стовпчиками острівці безпеки біля Бессарабського ринку, на Поштовій площі та Площі Перемоги.

Ще раніше такі ж стовпчики з’явилися на вулицях Хорива та Покровській на Подолі та на смузі громадського транспорту на вулиці Шота Руставелі. «Хмарочос» розібрався, навіщо їх поставили і як це вплине на дорожню безпеку.

Острівці безпеки

Перехрестя вулиць Басейної та Круглоуніверситетської за Бессарабським ринком було місцем стихійного паркування. Водії, порушуючи правила паркування, залишали автівки на острівці безпеки. Щоб перейти вулицю, людям доводилось протискуватися через парковку, а водії на дорозі не могли завчасно побачити пішоходів, які раптово з’являлися з-за машин.

«На жаль водії в Києві не завжди дотримуються правил дорожнього руху. А найкращий спосіб запобігти порушенню – не дати можливості фізично здійснити порушення», – вважає урбаніст Григорій Мельничук.

У лютому 2019 року навколо острівця на Бессарабці поставили обмежувальні стовпчики – делініатори. За задумом, це має впорядкувати рух на ділянці та убезпечити його учасників. Як наслідок, водії перестали ставити свої автівки, а пішоходи отримали більше простору для зручного переходу через проїжджу частину.

Фото: КП «Центр організації дорожнього руху»

Подібним чином огородили напрямний острівець безпеки на Поштовій площі, де перетинаються вулиця Сагайдачного, Боричів Тік та Володимирський узвоз. Водії використовували його для об’їзду заторів, та повертали ліворуч з крайнього правого ряду, який призначений тільки для їзди направо. Це створювало аварійні ситуації і уповільнювало рух.

«Водії, які хотіли об’їхати затор, його ж і створювали», – зауважує Мельничук.

Смуги громадського транспорту

Проблема з рухом проїжджою частиною виникає також на багатьох вулицях,  де водії залишають автівки на смузі громадського транспорту. «Транспорт в Києві ніяким чином не пріоритезований. Задача нашого проекту – створити прецедент, щоб пасажири громадського транспорту побачили його переваги», – розповідає Владислав Самойленко.


Читайте також: Розширення доріг не зменшує затори: спростовуємо 12 міфів про автомобілізм


Команда Urban initiatives crew, до якої належить Самойленко, ініціювала відокремлення смуг громадського транспорту на вулиці Антоновича, Жилянській та на Чоколівському бульварі  делініаторами. У минулому році вони подали відповідний проект на участь у Громадському бюджеті, але не набрали достатньої кількості голосів. Однак ініціатива зацікавила тодішнього директора департаменту транспортної інфраструктури Сергія Симонова, і він запропонував команді консультувати його для організації смуг громадського транспорту.

Фото: КП «Центр організації дорожнього руху»

У грудні 2018 року комунальники почали встановлювати стовпчики, які б полегшували рух громадського транспорту, однак через погодні умови встигли відділити смуги лише на вулиці Шота Руставелі.

Самойленко зазначає, що в адміністрації делініатори встановили в якості експерименту, однак прибирати їх найближчим часом не збираються. «Деякі рішення в місті організовуються в якості експерименту, як і в цьому випадку. Хоча деякі “експерименти” стоять в Києві вже по десять років. Хочеться сподіватися, що це постійна практика», – пояснює він.

Що далі?

Григорій Мельничук додає, що стовпчики – швидкий тимчасовий захід, який вже зараз може показати результати. «Поки рано говорити про офіційні дані, бо для цього повинен пройти великий час спостережень. Але можна вже зараз піти і подивитися, що на острівцях безпеки не паркуються, а на перехресті Поштової площі і Володимирського узвозу не з’являються конфліктні ситуації», – каже він. Тобто поки що про жодні капітальні інженерні рішення, на кшталт бетонних острівців безпеки чи клумб не йдеться, навіть у перспективі.

На думку Самойленка, головний ефект від делініаторів в тому, що користувачі цих просторів почали самі розуміти їхню ефективність. «Візуальний ефект – не найкращій критерій оцінки, але я вже зараз бачу в соцмережах, що водії громадського транспорту відмічають, як їм стало зручніше пересуватися містом», – каже він.

Фото: КП «Центр організації дорожнього руху»

Найближчим часом у Департаменті транспортної інфраструктури планують зробити виділені смуги для громадського транспорту на бульварах Лесі Українки та Тараса Шевченка. Однак за інформацію Владислава Самойленка, на цих ділянках не будуть використовувати стовпчики, а поставлять суцільні обмежувальні конструкції вздовж смуг заввишки 12 сантиметрів.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 294 днів. За цей час ми опублікували 23618 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button