Шостого лютого в громадському транспорті Києва запрацював електронний квиток Kyiv Smart Card, яким можна розрахуватися у метро і в наземному транспорт. За словами КМДА, карткою скористалося вже близько 2 тисяч киян. «Хмарочос» перевірив, як працює система у тестовому режимі та з якими труднощами доведеться мати справу пасажирам.
Де придбати?
Зараз картка продається у касах на станціях метро Хрещатик, Театральна, Майдан Незалежності, Академмістечко, Лісова, Арсенальна, Теремки, Видубичі, Сирець та Почайна. Вони помічені спеціальною наліпкою. У КМДА обіцяють, що найближчим часом продаж розпочнеться і на інших станціях, а згодом її можна буде придбати у спеціальних терміналах та в Т-кіосках на зупинках наземного транспорту.
Як користуватись?
Перед тим, як почати користуватися карткою, її необхідно зареєструвати в системі. Для цього потрібно прикласти її до валідатора у громадському транспорті або додати до особистого кабінету на сайті електронних послуг.
Поповнити картку зараз можна в касах метро, в кабінеті киянина на сайті КМДА та в платіжних терміналах iBox і EasyPay.
Для поповнення через інтернет необхідно зареєструватися в системі електронних послуг Києва. У власному кабінеті можна покласти гроші на рахунок, подивитися баланс і кількість поїздок та придбати одноразовий квиток з QR-кодом. Електронний квиток поповнюється за принципом безконтактної картки метро: вартість однієї поїздки складає 8 гривень, а якщо придбати 50 поїздок – 6.5 гривень.
При поповненні картки через термінал iBox стягується комісія 2 гривні. При цьому за квитки з QR-кодом комісія не стягується.
Щоб оплатити проїзд у транспорті, потрібно прикласти картку до валідатора, які розташовані у салоні. У КМДА запевняють, що ними обладнані всі тролейбуси, автобуси та трамваї. На станціях метро та швидкісного трамваю зараз працює по одному турнікету, які приймають Kyiv Smart Card.
У разі успішної оплати на екрані валідатора з’явиться напис «Квиток дійсний». Перевірити залишок поїздок можна у власному кабінеті, або на табло турнікету в метро.
Власний досвід
Придбати картку зараз можна лише на десяти станціях метрополітену і тільки за готівку. У списку немає, наприклад, Вокзальної чи Контрактової площі, які входять до найбільш завантажених. Пасажири дорікають, що навіть на вказаних станціях не завжди вдається придбати картку «з технічних причин».
Ми купили квиток на станції Почайна і зіткнулися з першою проблемою. Всупереч інформації від КМДА, касир відмовилася покласти гроші на рахунок та пояснила, що в касах можна тільки купити картку, а поповнювати – лише через інтернет. Те ж саме відповіли і на станції Хрещатик.
Картка зчитується корректно в усіх видах транспорту тільки якщо валідувати її окремо від інших карток, в яких я електронний носій. Зчитувач конфліктує з ними, тому доводиться кожного разу діставати електронний білет з гаманця, адже навіть id-паспорт заважає списати поїздку.
При використанні квитка з QR-кодом також виникли проблеми. Електронний талон некоректно відображається на телефоні, тому валідатор не зміг його розпізнати. Щоб оплатити поїздку, довелося надіслати його собі на пошту і зчитати з електронного листа. Після оплати одноразовий квиток мав зникнути з кабінету електронних послуг, однак цього не сталося і валідатор успішно зчитував його ще декілька разів. При цьому паперовий квиток з терміналу iBox розпізнався коректно.
Перевіряти влідацію карток повинні контролери за допомогою власних зчитувальних пристроїв. Однак наразі вони не мають необхідного обладнення, через що в наземному транспорті іноді трапляються конфлікти. Так, киянка Оксана Митницька на своїй сторінці фейсбук розповіла, що в неї співробітник «Київпастрансу» вимагав показати смс-підтвердження плати за проїзд. Після того, як пасажирка не змогла підтвердити оплату, він запропонував їй придбати паперовий талон. У Київпастрансі пояснили, що поки через відсутність обладнання їхні співробітники можуть лише перевірити наявність картки у пасажира. Вимагати повторно оплатити проїзд чи подивитись смс-повідомлення вони не мають права.
За твердженням КМДА, зараз валідаторами обладнаний увесь муніципальний транспорт. Однак за нашими спостереженнями, працюють вони не завжди. Водії та кондуктори відповідають, що це через «технічні причини», та пропонують придбати паперовий квиток. Крім того, валідатори розташовані не біля дверей, а навпроти них, тому в годину пік доводиться протискуватися через натовп, щоб оплатити поїздку.
На станції міської електрички також поки не встановлені спеціальні турнікети. Коли ми запитали, як сплатити проїзд за допомогою «єдиного квитка», контролер просто пропустив без оплати.
Висновки
Використання Kyiv Smart Card зараз обмежено тестовим періодом. Її, на відміну від звичайної картки метро, не можна поповнити в метро у касах чи в автоматах. Вестибюлі обладнані лише одним турнікетом для єдиного квитка, й іноді його не завжди вдається швидко знайти через незручне маркування. Працівники станцій все ще не відрізняють новий проїзний від інших та пропонують скористатися турнікетом для банківських карток.
Для користування карткою в наземному транспорті плюсом є система знижок, яка залежить від суми поповнення.
У КМДА обіцяють найближчим часом збільшити кількість точок продажу карток та встановити термінали для поповнення. Маршрутки до системи планують під’єднати не раніше осені. Крім того, за висновками транспортних експертів, хоча система й поєднує метро та наземний транспорт і виводить з обігу паперові квитки, у неї залишаються вагомі недоліки.
На сайті Kyiv Smart Card зазначено, що перехідний період закінчиться у листопаді 2019 року. Після цього електронний квиток остаточно замінить паперові талони та проїзні.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті