Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Впливове архітектурне видання Archdaily оголосило переможців власної щорічної премії «Будівля року». Номінанти змагалися у 15 категоріях, зокрема, «Дизайн інтер’єру», «Житлова архітектура» та «Будівля освітнього призначення».

Номінація: Житловий будинок

Цегляна печера у В’єтнамі від компанії H&P Architects

За задумом, будинок у передмісті Ханою повинен дарувати жителям відчуття природного простору. Головною особливістю цієї «печери» є два шари зовнішніх цегляних стін, між якими влаштовані коридори та зони з рослинами. Зелена зона облаштована й на даху будівлі.

Два шари стін повинні слугувати фільтром, який усуває несприятливі аспекти навколишнього середовища, наприклад, шум та пил, проте дозволяє природним компонентам – вітру, дощу, світлу – контрольовано проникати всередину. Архітектори переконані, що така конструкція спонукає жителів переосмислити відчуття зовнішнього та внутрішнього, закритого та відкритого простору.

Номінація: Житловий комплекс

Комплекс Future Towers в Індії від бюро MVRDV

Індійське місто Пуне стрімко зростає та у відповідь на постійний попит на житло на його околицях зводять численні одноманітні багатоповерхівки. Перед бюро MVRDV стояло завдання створити щось більш різноманітне та індивідуальне, зберігаючи відносно невисоку вартість житла.

Замість окремих будинків їхній проект передбачає конструкцію, яка нагадує гірський хребет з вершинами та долинами. Таке рішення знизило вартість конструкції та дозволило максимізувати кількість сонячного світла, що проникає всередину. Особливістю будівлі є низка відкритих яскравих балконів. Вони слугують публічними просторами різного призначення – дитячим майданчиком, місцем для занять йогою або міні-гольфу. Розмір квартир у будинку варіюється від 45 до 450 квадратних метрів, щоб забезпечити соціальну та економічну різноманітність резидентів.

Номінація: Офіс

Штаб-квартира компанії C&P в Австрії від бюро INNOCAD

Будівля, виконана у формі куба, покликана не лише стати акцентом в одноманітному промисловому районі міста Ґрац, але й транслювати цінності компанії C&P, зокрема, сталість та індивідуалізм.

У зовнішню бетонну сітку будівлі інтегрована автоматична система захисту від сонця, завдяки якій фасад будинку постійно змінюється під впливом світла. Зовні будинку також знаходяться відкриті галереї. Фасад виконаний зі скла, проте низка технологічних рішень дозволяє офісу залишатися енергоефективним.

Номінація: Готель

Готель Morpheus у Аомині від Zaha Hadid Architects

Аоминь – це особливий адміністративний район у Китаї та один з найбільших розважальних курортів у Азії. Готель Morpheus був зведений у 2018 році і містить 770 кімнат, спа-салон, ресторан, казино та кілька інших закладів.

Коли архітектори почали роботу над проектом, фундамент готелю вже був готовий. Тому для будівлі вирішили створити просту прямокутну форму. Разом з тим, 40-поверховий готель має прогалину у центрі та складається з двох башт, з’єднаних на рівні землі та даху. Будівля має також зовнішній «екзоскелет». Натхненням для його візерунків стали традиційні різьблені вироби з нефриту.

Крім того, башти готелю поєднані кількома воронками, які є просторами спільного використання. В одній з них розташований ресторан з панорамним видом. Конструкція готелю дозволяє максимізувати кількість номерів та публічних просторів із хорошим видом на місто. Водночас, 12 скляних ліфтів забезпечують чудовий огляд інтер’єру готелю зсередини.

Номінація: Будівля культурного призначення

Галерея UCCA Dune Art Museum у Китаї від студії OPEN Architecture

Галерея UCCA Dune Art Museum фактично захована у піску. Таке рішення виникло в архітекторів з огляду на повагу до природи та бажання зберегти екосистему місцевих піщаних дюн, які формувалися протягом сотень років. Завдяки музею ця територія не перетвориться на майданчик для елітної нерухомості з видом на море, що вже трапилося з великою частиною узбережжя.  

Приміщення галереї набувають органічних форм, що нагадують печери, перші домівки людей, стіни яких стали полотном для проявів творчості. Вони були сформовані місцевими майстрами з бетону за допомогою невеликих дощечок, структуру яких свідомо залишили на поверхнях як нагадування про рукотворність всієї конструкції.

У стелю «печер» вмонтовані вікна різних форм та спрямування, що забезпечує м’яке природне освітлення галереї у різний час доби. Крім того, розташування дозволяє зберігати оптимальну температуру всередині без використання традиційних систем обігріву та кондиціонування.

Номінація: Будівля освітнього призначення

Бібліотека для школи Sharda в Індії від бюро Sameep Padora & Associates

Бібліотека розташована на перетині постійних маршрутів учнів школи, а доступ до неї можливий з різних сторін. Завдяки такому рішенню діти бачать книги просто перетинаючи приміщення. Простір всередині має кілька зон: для групової роботи і для усамітненого читання.

Враховуючи потяг, який діти мають до ландшафту поза будівлями, архітектори прагнули перетворити бібліотеку на продовження цієї території. Для спорудження будівлі складної форми вони вдалися до поєднання старих, традиційних для регіону матеріалів та сучасних технологій проектування.

Простір для навчання було вирішено організувати всередині, а місце для ігор та дозвілля – на даху. За задумом архітекторів, це приваблюватиме до бібліотеки жителів околиць навіть після навчальних годин, що було одним із завдань проекту з огляду на обмежені можливості для навчання у регіоні.

Номінація: Будівля медичного призначення

Центр традиційної китайської медицини у місті Вейхай від студії GLA

Територія комплексу у вісім тисяч квадратних метрів містить три основні частини: виставковий зал, санаторій та медичний центр. Основним викликом для архітекторів став пошук балансу між бажанням власника дотримуватися традиційного китайського стилю та власним творчим баченням.

Врешті, у студії GLA прийшли до наслідування певних елементів, проте не повного копіювання традиційного стилю. Сучасні рішення були втілені у матеріалах та методах будівництва. Традиції ж збереглися у організації двориків, збереженні їхніх традиційних конфігурацій та пропорцій. Один з таких двориків виходить у сосновий ліс, інший має накриття у формі кола, що відображає філософське бачення квадратної землі та сферичних небес, поширене у китайській культурі.

Номінація: Будівля релігійного призначення

Каплиці Imaculada та Cheia de Graça в Португалії від бюро Cerejeira Fontes Architects

Завданням проекту стала реставрація каплиці та перетворення її на простір для жителів семінарії. Стіни та високу стелю оригінальної будівлі при цьому вирішили залишити. Конструкція зберегла також особливі акустичні властивості.

Інтер’єр каплиці та підпірні колони виконані з дерева, що створюють враження своєрідного лісу поблизу вівтаря. Крім того, колони візуально розділяють «священну» зону від загального простору. Разом з тим, бетонні та мармурові елементи колишньої конструкції візуально переносять відвідувачів у інший простір, нагадуючи про матеріальність будівлі.

Номінація: Будівля спортивного призначення

Комплекс Streetmekka у Данії від бюро EFFEKT

Комплекс є прикладом успішно втіленого проекту з ревіталізації покинутої індустріальної будівлі. «Хоча екстер’єр таких будівель сірий та непривабливий, всередині вони мають захопливі масштаби та пропорції, подібно до соборів, що базуються на ритмічних, структурованих системах», – переконані у компанії. Крім того, саме такі пусті «полотна» можуть стати чудовим місцем для самовираження місцевих художників.

Сьогодні комплекс Streetmekka перетворився на місце неформальних зустрічей, що забезпечує широкі можливості для дозвілля від баскетболу та паркуру до створення музики та студій для роботи з деревом і металом. Він відкритий для всіх та покликаний привабити місцеву молодь та заохотити її до організації власних культурних та спортивних подій. Особливістю комплексу також використання масштабних дерев’яних колод та пеньків для організації велосипедних маршрутів.

Номінація: Будівля громадського призначення

Комплекс Sesc 24 de Maio у Бразилії від студії MMBB Arquitetos
та архітектора Paulo Mendes da Rocha

Комплекс неприбуткової організації SESC розмістився у будівлі колишнього універмагу Mesbla. При цьому архітектори прагнули не лише пристосувати будівлю до нових потреб, але й ефективно сприяти відновленню навколишнього району. «Головна мета проекту полягає у демонстрації майбутнього життя міста разом з усвідомленням привілейованості свого розташування у такій визначній частині Сан-Паулу», – зазначають вони.

У будівлі розташується адміністрація SESC, ресторан, басейн, студія танців, бібліотека на низка інших культурних та рекреаційних функцій. В окремих зонах колишньої будівлі об’єднали, щоб створити більші простори та уникнути типовості в плануванні, а у підземному паркінгу облаштували кінотеатр.

Номінація: Будівля комерційного призначення

Торговельний центр Coal Drops Yard
у Великобританії від Heatherwick Studio

Coal Drops Yard – це ще один приклад ревіталізації. Дві цегляні будівлі раніше були станцією з розподілення вугілля. Завдання архітекторів полягало у перетворенні цієї напівзакинутої території на місце зустрічей та жвавої роздрібної торгівлі.

Рішенням стали надбудови, що дозволили поєднати будівлі та означити внутрішній двір. Вони також перетворилися на візуальний акцент простору. Разом з тим, архітекторам вдалося зберегти фактуру оригінальних будівель, що відображає їхню довгу історію.

Номінація: Промислова архітектура

Завод Macallan у Великобританії від бюро Rogers Stirk Harbour + Partners

Завод Macallan виготовляє відоме шотландське віскі. Проте у цьому приміщенні також вирішили організувати центр для відвідувачів. Вони послідовно знайомляться з історією напою завдяки виставковому залу та галереї. Уся лінія виробництва розташувалася в одному приміщенні, що дозволяє продемонструвати кожну стадію процесу.

Природні матеріали, використані при будівництві, – місцевий камінь та деревина, не лише необхідні для виготовлення віскі, але й забезпечують відвідувачам атмосферну подорож заводом. Водночас зелений дах будівлі зливається з ландшафтом та відсилає до традиційних шотландських краєвидів.

Номінація: Найкраще прикладне рішення

Дім в саду в Великобританії від бюро Gianni Botsford Architects

Цей лондонський будинок зведений на місці бунгало 60-х років та фактично втиснутий у невеликий провулок. Найбільш помітним його елементом є дах: він має дерев’яну основу та вкритий унікальними, виготовленими вручну мідними панелями. Мідь повторюється і в інтер’єрі житла, зокрема, в кухонних меблях та разом з мармуром утворює цікавий контраст теплих та холодних кольорів.

Дах спирається на вітальні зі скляними стінами, що підсилюють відчуття легкості та єднанням з навколишнім садом. будинок також має два підземні поверхи. На одному розмістилася спальня, на іншому – басейн. При цьому будівля спроектована таким чином, щоб пропускати максимум сонячного світла на нижні поверхи.

Номінація: Малі архітектурні форми

Прототип будинку A45 від компанії Bjarke Ingels Group

Компанія представляє прототип невеликого будинку, що може бути персоналізований за побажаннями замовника. A45 складається з модулів, встановлення яких не потребує великої будівельної техніки, завдяки чому будинок можна звести на віддалених територіях за чотири-шість місяців. Дім виконаний у А-подібній формі, що дозволяє спростити конструкцію та полегшити стікання дощу чи снігу з даху.

Внутрішній простір будинку відображає скандинавський підхід до комфорту та дизайну. Каркас, виконаний із соснової деревини, стіни з корка та меблі ручної роботи дають відчуття природи всередину простору. Всі частини конструкції виготовлені з матеріалів, що піддаються повторному переробленню.

Номінація: Дизайн інтер’єру

Гостьовий будинок The Other Place в Китаї від Studio 10

Дизайнери Studio 10 надихалися картинами художника Мауріца Корнеліса Ешера та намагалися створити містичний, нескінченний простір, наповнений оптичними ілюзіями. Завдяки використанню обмеженої палітри кольорів – блідо-рожевого, білого та тропічного зеленого, кімнати перетворюються на просторий та далекий від хаосу повсякденного життя простір, а межа між двовимірними та тривимірними об’єктами у них зникає. Доповненням інтер’єру стали сходи, що візуально порушують закони гравітації, та глухі чорні двері, які додають химерності простору.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 284 днів. За цей час ми опублікували 23536 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button