Транспортний експерт прогнозує: у 2025-му киянин витрачатиме на дорогу чотири години щодня
У Києві дві головні причини заторів – містобудівна стратегія та швидкий ріст автомобілізації.
У Києві дві головні причини заторів – містобудівна стратегія та швидкий ріст автомобілізації.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 283 днів. За цей час ми опублікували 23536 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
До 2025 року середня поїздка триватиме понад дві години – щодня киянин витрачатиме в середньому близько чотирьох годин на дорогу. Такий прогноз озвучив в інтерв’ю LIGA.net директор компанії А+С Україна, розробник транспортної моделі Києва Дмитро Беспалов.
Прогноз засновано на опитуваннях мобільності в 2015-2017 роках. Водночас у Києві відсутнє системне вимірювання заторів.
Серед причин заторів у Києві експерт назвав дві – містобудівну стратегію та швидкий ріст автомобілізації.
Так, понад 80% робочих місць розташовано на правому березі, в той час як велика частина киян живе на лівому. Наразі інтенсивність руху через Дніпро у півтора раз перевищує пропускну здатність мостів.
Читайте також: Чи потрібна заборона будівництва на лівому березі?
Місто планувало вирішити цю проблему будівництвом бізнес-центрів на лівому березі, але за фактом Київ забудовується точково, і робочі місця продовжують утворюватися на правому, а житло будують на лівому.
Автомобілізації ж сприяють як уявлення киян про автомобіль як статусну річ, так і незадовільний стан громадського транспорту.
Читайте також: Як зупинити транспортний колапс у Києві?
План розвитку громадського транспорту від Всесвітнього банку передбачає три сценарія: короткотерміновий, середньотерміновий та довготерміновий. Найбільш реалістичний, на думку Беспалова, – короткотерміновий. Він передбачає закриття всіх приватних маршрутів, які дублюють комунальний транспорт; виділення смуг для громадського транспорту та надання пріоритету на світлофорах; закупівлі рухомого складу, що готовий фінансувати Всесвітній банк для розширення мережі та зменшення інтервалів між рейсами.
Пункт щодо виділених смуг викликав сміх у чиновників під час презентації програми, зазначив експерт. Містобудівні норми забороняють робити виділені смуги на вулицях із менш ніж трьома смугами руху в один бік.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті