Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 278 днів. За цей час ми опублікували 23486 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Протест водіїв у 2014. Фото: westsidetoday.com

В понеділок, 25 березня, водії сервісів виклику авто вийшли зі страйком в Лос-Анджелесі. Приводом стало зниження оплати водіям за милю проїзду в Uber, що підштовхнуло приєднатися до страйку й конкурентів – з таксі-сервісу Lyft. Цього року обидві компанії виходять на IPO – їхні акції будуть продаватись на біржах цінних паперів. Як пояснили в Citylab, минулого року Нью-Йорк затвердив мінімальний тариф для водіїв за викликом – і тепер встановлення тарифу вимагають, зокрема, в Лос-Анджелесі.

Водії Uber і Lyft вважаються незалежними підрядниками, яким компанії надають свої потужності для зв’язку з клієнтами. Водії не мають пільг та сплачуваних відпусток, проте можуть працювати за гнучким графіком.

У вересні Uber підвищив ставку водія з 60 до 80 центів за милю, а в березні повернув старі ціни. Тим часом у Lyft за рік не сталося жодного підвищення. Зазначають, що навіть з бонусами під час підвищення попиту зарплата водія за викликом в Лос-Анджелесі не досягає 17,22 доларів за годину, віднедавна затверджених для водіїв Нью-Йорка.

Повідомляється, що у Лос-Анджелесі близько 30 тисяч мешканців працюють на компанії, які надають послуги авто за викликом повний робочий день. За певний період там сформувалася організація Rideshare Drivers United, в складі якої вже є принаймні три тисячі людей. Об’єднання допомагає водіям цивілізовано страйкувати, оскільки вони не працевлаштовані офіційно і можуть страйкувати лише неформально. У Нью-Йорку для таких потреб створено Гільдію незалежних водіїв – вона захищає інтереси 70 тисяч містян з автівками.

У Rideshare Drivers United хочуть домогтися підтримки від політиків, а не від компаній, на які працюють її учасники. Від влади Лос-Анджелеса водії вимагають покриття 10% від комісії, яку доводиться сплачувати з кожної поїздки. Протестувальник Карім Баюмі зазначив, що комісійні збори Uber і особисті витрати на пальне дають змогу заробляти в сервісі навіть менше, ніж таксисти заробляли в сімдесятих. За 80 кілометрів водій отримує 40 доларів, і цього недостатньо.

Зі збільшенням кількості водіїв збільшується і тривалість простою, каже протестувальник.

«Якщо ставка залишиться заниженою, то єдиним способом вижити стануть виклики під час сплесків», – пояснює страйкар, маючи на увазі виконання замовлень у періоди підвищеного попиту. До того ж, за його словами, пасажири Лос-Анджелеса не схильні давати чайові. «Я хочу назвати це роботою, але це не робота – скоріше, гра, в яку ми граємо з ними, а вони потім грають з нами», – каже Баюмі.

Самопочуття водіїв також під питанням, додають у Citylab. Щоб заробити достатньо за день, водії під час викликів іноді засинають за кермом. Також не полегшують ситуації агресивні пасажири. В Нью-Йорку вже працюють терапевтичні групи, де водії можуть обговорити зі спеціалістом насилля та переслідування на роботі. Лос-анджелеська Rideshare Drivers United також пробує надавати водіям психологічну допомогу. Як каже Баюмі, на колективних обговореннях стає легше просто від того, що хтось інший розповідає близьку історію.

Взимку об’єднання представило губернатору Лос-Анджелеса «Білль про права водіїв». Кандидат у президенти та сенатор міста Вермонт Берні Сандерс підтримав рух у Твітері, і це, в свою чергу, змушує водіїв за викликом розраховувати й на підтримку керівництва усього штату Каліфорнія.

Нагадаємо, у Києві від Uber тепер можна викликати електромобіль.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button