Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Artem Kostyuk / facebook

У вівторок, 26 березня, у Дніпрі знесли скульптуру монументаліста Ернеста Коткова «Дніпровські хвилі» для підготовки території до будівництва парковки ТРЦ. Після розголосу в ЗМІ міський голова Дніпра Борис Філатов визнав руйнування пам’ятки вандалізмом і доручив муніципалітету звернутися до обласної прокуратури. Саму скульптуру спробують відреставрувати. Про наміри мера йдеться на сайті Дніпроради.

У ДМР пояснили, що зберегти скульптуру було неможливим через те, що вона належить не місту, а державі, позаяк розташовується на землі Південного машинобудівного заводу. Відповідальним за руйнування скульптури міський голова визнає керівництво заводу.

«Роботи виконував підрядник, котрий стверджує, що його найняв Південмаш», – йдеться на сайті Дніпроради. Відтепер бізнесмени, готові руйнувати культурні пам’ятки заради своїх інтересів, навряд зможуть отримувати земельні ділянки в Дніпрі, додає керівництво міста.

Фото: Ukrainian Modernism / facebook

В свою чергу спільнота Ukrainian Modernism запропонувала керівництву міста вирішувати проблему комплексно. Зокрема, доручити Управлінню з питань охорони культурної спадщини Дніпроради наступне:

1) Зробити інвентаризацію всіх об’єктів монументального мистецтва в громадських просторах і повернути їх у власність міста. Є багато скульптур, які зовсім нікому не належать – як за ними стежити, як реставрувати?
2) Ініціювати ґрунтовне дослідження матеріальної культурної спадщини 20-го сторіччя для виявлення цінних об’єктів і внесення їх в реєстр охорони пам’яток.

Як зазначає у себе на сторінці начальниця згаданого управління Надія Лиштва, монумент не вважається пам’яткою культурної спадщини. Спільнота наголошує на тому, аби розглядалася цінність об’єктів, а не їхній вік. Як приклад наводять естонський досвід – там пам’яткою визнали Національну бібліотеку, яку збудували в 1993 році.

Фото: Ukrainian Modernism / facebook

Нагадаємо, автором знесеної скульптури в Дніпрі є Ернест Котков, співавтор фресок Київського річкового вокзалу, аеропорту Бориспіль і станції метро Либідська.

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button