У Швеції хочуть повернути нічні поїздки на потягах Європою
Нічні поїзди мають стати альтернативою авіації, яка шкодить довкіллю.
Нічні поїзди мають стати альтернативою авіації, яка шкодить довкіллю.
Фото: raileurope-world.com
Уряд Швеції 31 березня оголосив, що планує повернути нічні поїзди на головних європейських напрямках, повідомляє CityLab.
У ХХ столітті нічні поїзди були стандартом залізничних перевезень у Європі, але останнім часом стають все більшою рідкістю. Скасовувати нічні потяги почали й в Україні.
Однією з причин став бум лоукост-авіакомпаній, які дозволяють дістатися з одного кутка Європи до іншого за короткий проміжок часу. Невеликі відстані долають швидкісні поїзди. У таких умовах довгі нічні поїздки стають неконкурентними.
Однак швидкі подорожі мають і зворотний бік медалі – авіація шкодить довкіллю. Показово, що авіакомпанія Ryanair потрапила до топ-10 найбільших забруднювачів повітря в Євросоюзі. Крім неї у списку – дев’ять вугільних теплоелектростанцій.
Нещодавно влада Нідерландів проголосувала за закриття авіасполучення між Амстердамом і Брюсселем з екологічних міркувань. Натомість пропонують подорожувати залізницею.
Такими ж «зеленими» аргументами керуються й у Швеції, де хочуть відновити залізничні подорожі на довгі відстані. Проект оцінюється у 5,5 мільйона доларів.
Відновити систему нічних поїздів поки планують не раніше, ніж за десять років. Це пов’язано з термінами будівництва 18-кілометрового тунелю між Данією та Німеччиною, що має скоротити час подорожі з Копенгагена до Гамбурга з п’яти до двох годин.
Спальний вагон шведської компанії SJ. Фото: sj.se
Наразі шведські компанії оперують двома нічними міжнародними маршрутами: зі Стокгольма до норвезького Нарвіка (SJ) та з Мальме до німецького Берліна (Snälltåget).
Наразі є ознаки того, що нічні потяги мають попит у європейців. Після того, як німецька Deutsche Bahn скасувала нічне сполучення, за вакантні нічні маршрути взялися Австрійські федеральні залізниці, завдяки цьому збільшивши кількість пасажирів з 1,4 млн до 1,6 млн і, відповідно, свій прибуток.
Спальні вагони Nightjet Австрійської залізниці. Фото: seat61.com
Так само має успіх британський залізничний сервіс Caledonian Sleeper з комфортабельними спальними вагонами, які схожі на готельні номери.
Спальні номери в вагонах Caledonian Sleeper. Фото: sleeper.scot
Тривалість поїздки на нічному поїзді компенсується іншими зручностями: сівши на потяг пізно ввечері, можна комфортно виспатися у ліжку і прокинутися вже у місці призначення. Часом така схема дозволяє зекономити гроші на ночівлю в готелі.
Також залізничні компанії часто пропонують доступні тарифи. Наприклад, квиток на нічний потяг із Відня до Берліна коштує 30 євро за звичайне місце в купе і 140 євро за окремий номер із душем і туалетом.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті