Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У квітні минулого року на Хрещатику утворилася черга: перший у місті 1 euro bar запропонував киянам сидр та устриці за 29 гривень.

Сьогодні кількість місць з демократичним цінником на їжу та алкоголь, як і черга на Хрещатику, зростає. Вероніка Луцька поспілкувалася з представниками таких закладів, щоб з’ясувати особливості формату в Києві та секрет їхніх бюджетних цін.  


Що, де, скільки

Апологетом бюджетних моноформатів у Києві став ресторатор Дмитро Борисов. У його мережі є декілька таких закладів. Як 1 euro bar позиціонують «Білий налив» і «Dogz&Burgerz» з ціною 29 гривень на сидр, устриці та хот-доги, а також «Mushlya Bar», де роблять акцент на морепродуктах за 39 гривень та наливають вино за таку ж ціну. Крім того, у барі «Останньої барикади» можна випити пива та яблучної наливки за 19 гривень.

В основі концепції лежить єдина, дуже низька ціна на всі позиції в меню та висока швидкість видачі, яка не повинна впливати на смак. Окрім низьких цін перелічені заклади об’єднує обмежена кількість позицій у меню. «У нас є певні вимоги: швидкість, якість, собівартість, зручна логістика, можливість на 100% контролювати продукт у будь-якій з франшиз. Таку систему можна зробити ефективною лише з невеликим меню», – зазначає ресторатор. Цільову аудиторію закладів Борисов не обмежує, проте зазначає, що у першу чергу формат тестує саме молодь.

Всередині «Білого наливу»

Поруч із «Білим наливом» на Хрещатику працює ще один подібний заклад: «Розковбас». За словами його директорки Юлії Ентіної, бар орієнтуються переважно на молодь 18-25 років. Тут пропонують спробувати вісім видів пуншу та закусити хот-догом, піцою чи креветкам за ті ж 29 гривень.

Інший 1 euro bar, який з’явився у Києві минулого року, – «Цветочная Мафия». За ціною 28 гривень тут можна взяти, наприклад, каву, сидр, хот-дог чи вафельний торт. Невеликий асортимент пояснюють прагненням до простоти. «Ми не збільшуємо меню для того, щоб спростити вибір цільовій аудиторії, що приходить сюди переважно за аперолем», – розповідає власник закладу Михайло Бабич. Саме коктейль Aperol Spritz став особливістю бару. «У нас немає міцних алкогольних напоїв, тому наші відвідувачі – переважно дівчата 18-26 років», – каже Михайло.

На подібну аудиторію орієнтуються також у seafood (прим. морепродукти) барі Naprosecco Oyster & Co. Основним напоєм закладу стало просекко, келих напою тут подають за 44 гривні. Вина можна випити за 33 гривні, а нечисленні позиції в меню – морепродукти та бургери – замовити за 33-66 гривень. «Ми розробляли формат орієнтуючись на потреби людей у конкретному місці – на вулиці Сагайдачного. Це пішохідна зона, тут прогулюється багато людей, які хочуть швидко перекусити. Чим менший асортимент закладу, тим швидше та легше готувати страви», – розповідає Володимир Григорі, співвласник закладу.

Інтер’єр Naprosecco. Oyster & Co

У березні цього року відкрився й заклад Foodoo на Осокорках. Його позиціонують як пивний ресторан новітнього формату, акцентуючи увагу саме на демократичності цін. Келих пива тут можна випити за 19-49 гривень, й у тому ж ціновому діапазоні замовити пельмені, бургер чи курячі крильця.


Нижчі ціни, вищий попит

Основний фактор, який дозволяє закладам тримати ціни на такому рівні – великі обсяги продажів. «Ми робимо справжній Aperol Spritz за рецептурою, погодженою з офіційним дистриб’ютором, але при цьому можемо запропонувати його за ціною 33 гривні, – розповідає Михайло Бабич, власник «Цветочной мафии». – Завдяки тому, що ми купуємо найбільше аперолю в Києві, отримали знижку, якої, певно, не мають інші». Решта закладів також розповідають про подібну модель.

Наприклад, у «Білому наливі» на Хрещатику продають від тисячі до двох тисяч устриць на день.

Проте існують й інші аспекти. Перш за все, заклади такого формату зазвичай працюють за системою самообслуговування. «Я не можу сказати, що заклади на чомусь економлять, у них просто інша фінансова модель, – розповідає Дмитро Борисов. – До 45% ціни тут становить саме собівартість їжі та напоїв, а фонд оплати праці навпаки нижчий, ніж в звичайному закладі, оскільки немає повноцінного сервісу».

У «Розковбасі» розповідають, що на вихідних клієнтів обслуговують лише чотири-п’ять працівників.

Ще один фактор: заклади, здебільшого, розташовані у невеликих приміщеннях з невибагливим інтер’єром. «Такий формат дозволяє готувати цікаву смачну їжу та подавати делікатесні продукти в дуже демократичному сегменті: для тих, кому смак важливіший за мармурові столи та білосніжні скатертини», – каже Борисов.

Читайте також: Звідки в Києві з’явились устриці по 29 гривень?

Практично всі зазначені заклади мають близько посадкових 50 місць. Водночас, у них можуть бути значно більші тераси: у «Цветочная Мафия BAR», наприклад, вона розрахована на 100 людей, а Mushlya Bar – на 200. Частина закладів заохочують гостей проводити час на вулиці біля закладу. Влітку біля «Білого наливу» традиційно збирається невеликий натовп, а у «Розковбасі» людей біля закладу додатково розважає ді-джей.

Натовп виконує ще й додаткову функцію. «Близько 50% наших клієнтів – це люди, що проходили повз Хрещатиком. Тому черга, велика кількість людей, музика у нашому випадку – це плюс, це привертає увагу», – розповідає директорка «Розковбасу» Юлія Ентіна. Погоджується з цим і Дмитро Борисов, – «коли черги стали дуже великими, ми перетворили їх на “мем”. Ми підтримали ідею про те, що в “Білому наливі” – найкрутіша черга в місті, й відстояти її – ціле досягнення».

Загалом, «сарафанне радіо» – чи не найбільш дієвий метод реклами для таких закладів. «Сьогодні це ефективно: зробити продукт, про який люди будуть один одному розповідати», – кажуть у Naprosecco Oyster & Co.

Співвласник закладу зазначає, що на просування сторінок у соціальних мережах вони витрачають не більше $60-70 на місяць.

Водночас Михайло Бабич запевняє, що взагалі не рекламував «Цветочную мафию». Інформацію про заклад поширювали відвідувачі у соцмережах та медіа.

Пивний ресторан Foodoo забезпечує демократичні ціни іншим шляхом. На відміну від інших закладів тут працюють офіціанти, меню розробляв італійський шеф, а дизайн закладу – команда Слави Балбека. «Низьких цін вдалося досягти завдяки автоматизації процесів на кухні та логістиці, а не через здешевлення продукції», – запевняють у Foodoo. Крім того, пивний ресторан є частиною мережі «This is Пивбар» налагоджені процеси у якій допомогли зменшити бюджет на відкриття нового закладу.

Варто зазначити, що 1 euro бари Дмитра Борисова також є частиною сім’ї ресторанів, до якої входять заклади різних форматів, часто зі значно вищим середнім чеком.

Бар у «Розковбасі»

За словами директорки «Розковковбасу», цей бар також є експериментальним проектом для власників, які мають й інші ресторани. Михайло Бабич водночас розповідає, що зміг встановити невеликі націнки у «Цветочной Мафии», адже не планував великого комерційного прибутку від закладу, який продовжує працювати як квіткова крамниця.


Більше демократичних цінників

Після успіху першого «Білого наливу», у 2019 році Борисов відкрив два аналогічні заклади у Києві – на бульварі Тараса Шевченка і Південному вокзалі, та кілька – в інших містах України. Завдяки демократичному формату він сподівається збільшити аудиторію закладів харчування: «Поставивши ціну на будь-який продукт в 1 євро, ми хочемо «вивести» в заклади всіх, навіть ті 98% гостей, які зазвичай харчуються лише вдома, а в ресторан приходять двічі на рік на свята».

Подібну культуру прагнуть популяризувати і в Foodoo. «Ми хочемо показати, що можна відпочивати та пити хороше пиво у хороших демократичних закладах», – говорить Сніжана Нікіфорова. Водночас, Володимир Григорі, співзасновник Naprosecco Oyster & Co зазначає, що в Україні є попит на подібні місця. «Вони почали активно розвиватися, тому що ця ніша була вільна. І такою відносно залишається й досі», – зазначає він.

Вхід у Naprosecco. Oyster & Co з вулиці Сагайдачного

«Важко стверджувати, що існує тренд на конкретно цей формат. Але багато кафе та ресторанів сьогодні переглядають цінову політику і схиляються до демократичних форматів, – каже Михайло Бабич, власник «Цветочной Мафии». – Для того, щоб привабити гостя потрібно багато факторів, і виправдана ціна – один із них. Ринок закладів харчування сьогодні продовжує розвиватися, демократичних цін ставатиме більше, а подібні місця будуть відкриватися надалі».

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button