«Розумні дороги» сповіщатимуть українських водіїв про туман та стан асфальту, а швидку – про ДТП
Зробити розумною спочатку хочуть пілотну ділянку на трасі «Київ – Обухів».
Зробити розумною спочатку хочуть пілотну ділянку на трасі «Київ – Обухів».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
В Україні стартував пілотний проект з інтеграції технології, яка має підвищити якість та безпеку руху на трасах міжнародного значення.
Проект реалізується в рамках транспортної стратегії до 2030 року, яка передбачає створення «розумних» доріг.
Реалізує проект Міністерство інфраструктури України спільно з Vodafone і Nokia. Для тестового майданчика обрали 21-й кілометр траси «Київ-Обухів». Близько двох місяців триватиме тестування і збір даних за допомогою технології передачі даних LTE, а вже з другого півріччя 2019-за планують для цього використовувати технологію 5G.
За словами голови Директорату цифрової інфраструктури на транспорті Фаріда Сафарова, зробити українські дороги розумними планують у три етапи:
«Зараз головною метою проекту є безпека руху, а також збір даних і моніторинг, однак у майбутньому ми хотіли б перейти до керування трафіком», – пояснює Сафаров.
Як пояснили в представництві Nokia в Україні, схожі системи керування трафіком уже працюють в США (в окремих штатах), Канаді, Франції, Іспанії, Фінляндії та і в інших країнах Європи.
«Завдяки технологіям водії зможуть оперативно отримувати інформацію про ДТП, про стан дороги, про туман. Це можуть бути як спеціальні табло, так і додатки на телефоні. Також система моніторингу буде корисна і для поліції та швидкої – вони отримуватимуть інформацію про ДТП у реальному часі», – пояснює генеральний директор представництва Nokia в Україні Олександр Богомолов.
Втім він наголошує, що те, як буде реалізований проект буде вирішувати «Укравтодор».
За словами Фаріда Сафарова, на сьогодні є дві головні технологічні перешкоди – електропостачання та зв’язок.
«На сьогодні не всі українські дороги обладнані електрикою, щоб система сповіщення працювала стабільно. Тому нашим завданням є також вирішити й це питання», – наголошує він.
Крім того, іншим важливим завданням є впровадження системи 5G в Україні.
«Ми вже сьогодні ведемо переговори з регулятором, щоб нам надали частоти для тестового запуску системи, оскільки наявної технології 4G для цього недостатньо. І це буде ще більше помітно, якщо проект охопить не одну, а більше доріг, а кількість систем моніторингу зростатиме», – пояснює Олександр Богомолов.
Як повідомив Фарід Сафаров, проект планують реалізувати за кошти донорів, а також за рахунок кредитів Європейського інвестиційного банку (ЄІБ).
«Ми вже розпочали переговори є ЄІБ. Цього року на проекти, пов’язані з безпекою на дорогах ЄС виділив 1 млрд євро. З цієї суми ми сьогодні можемо претендувати на 10 млн євро», – пояснив він.
Однак назвати точну цифру, скільки буде коштувати оцифрування всіх українських доріг у міністерстві поки не називають.
«У нас є досвід інших європейських держав, у кожній з них діють свої особливості, тому якусь середню суму вивести дуже складно. Більш-менш орієнтуватись у вартості ми зможемо, коли запустимо пілот, а також оцифруємо одну дорогу. Можливо, всі кошти підуть на проведення електрики, а можливо – на щось інше», – пояснює Сафаров.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті