В Україні стартував пілотний проект з інтеграції технології, яка має підвищити якість та безпеку руху на трасах міжнародного значення.
Проект реалізується в рамках транспортної стратегії до 2030 року, яка передбачає створення «розумних» доріг.
Реалізує проект Міністерство інфраструктури України спільно з Vodafone і Nokia. Для тестового майданчика обрали 21-й кілометр траси «Київ-Обухів». Близько двох місяців триватиме тестування і збір даних за допомогою технології передачі даних LTE, а вже з другого півріччя 2019-за планують для цього використовувати технологію 5G.
За словами голови Директорату цифрової інфраструктури на транспорті Фаріда Сафарова, зробити українські дороги розумними планують у три етапи:
«Зараз головною метою проекту є безпека руху, а також збір даних і моніторинг, однак у майбутньому ми хотіли б перейти до керування трафіком», – пояснює Сафаров.
Як пояснили в представництві Nokia в Україні, схожі системи керування трафіком уже працюють в США (в окремих штатах), Канаді, Франції, Іспанії, Фінляндії та і в інших країнах Європи.
«Завдяки технологіям водії зможуть оперативно отримувати інформацію про ДТП, про стан дороги, про туман. Це можуть бути як спеціальні табло, так і додатки на телефоні. Також система моніторингу буде корисна і для поліції та швидкої – вони отримуватимуть інформацію про ДТП у реальному часі», – пояснює генеральний директор представництва Nokia в Україні Олександр Богомолов.
Втім він наголошує, що те, як буде реалізований проект буде вирішувати «Укравтодор».
За словами Фаріда Сафарова, на сьогодні є дві головні технологічні перешкоди – електропостачання та зв’язок.
«На сьогодні не всі українські дороги обладнані електрикою, щоб система сповіщення працювала стабільно. Тому нашим завданням є також вирішити й це питання», – наголошує він.
Крім того, іншим важливим завданням є впровадження системи 5G в Україні.
«Ми вже сьогодні ведемо переговори з регулятором, щоб нам надали частоти для тестового запуску системи, оскільки наявної технології 4G для цього недостатньо. І це буде ще більше помітно, якщо проект охопить не одну, а більше доріг, а кількість систем моніторингу зростатиме», – пояснює Олександр Богомолов.
Як повідомив Фарід Сафаров, проект планують реалізувати за кошти донорів, а також за рахунок кредитів Європейського інвестиційного банку (ЄІБ).
«Ми вже розпочали переговори є ЄІБ. Цього року на проекти, пов’язані з безпекою на дорогах ЄС виділив 1 млрд євро. З цієї суми ми сьогодні можемо претендувати на 10 млн євро», – пояснив він.
Однак назвати точну цифру, скільки буде коштувати оцифрування всіх українських доріг у міністерстві поки не називають.
«У нас є досвід інших європейських держав, у кожній з них діють свої особливості, тому якусь середню суму вивести дуже складно. Більш-менш орієнтуватись у вартості ми зможемо, коли запустимо пілот, а також оцифруємо одну дорогу. Можливо, всі кошти підуть на проведення електрики, а можливо – на щось інше», – пояснює Сафаров.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?