Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 124 днів. За цей час ми опублікували 24991 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Юлія Пашковська (350.org-EECCA)

Розвивати велосипедну інфраструктуру Вінниці почали з 2013 року: тоді затвердили стратегію розвитку міста до 2020 року. Зокрема, у місті вирішили створювати велодоріжки. Сьогодні у Вінниці існує 59 кілометрів велошляхів, понад 30 з яких відокремлені від пішохідної частини. Хоча проблеми досі є: місто не фінансує створення велодоріжок, вони з’являються лише під час реконструкції вулиць. А тому поки не можна говорити про безперервність цих шляхів. Переглянути їх можна на спеціальній карті.

Крім того, розвиток велосипедної інфраструктури став частиною проекту з енергоефективності Вінниці, що реалізується за технічної та фінансової підтримки Швейцарії. «Ми почали роботу над цим напрямком наприкінці 2016 року, – розповідає Андрій Сорокін. Він відповідає за розвиток велоінфраструктури у Вінницькій міській раді. – Створили ініціативну групу з активістів, представників громадських організацій та міської ради, щоб вирішити, як ми можемо покращити ситуацію». Врешті, роботу розділили на чотири компоненти. На їх реалізацію було виділено близько восьми мільйонів гривень зі швейцарського проекту.

Фото: Юлія Пашковська (350.org-EECCA)

  • Компонент перший: громадський велопрокат. З жовтня 2018 року в Вінниці працює система прокату велосипедів Nextbike. «Ми позиціонуємо його як частину громадського транспорту, – каже Андрій Сорокін. – Така альтернатива може зменшити кількість заторів та завантаженість громадського транспорту в пікові години». За словами Андрія, зараз велосипеди орендують близько 300-400 разів на день.
    Сьогодні у місті працює 15 станцій та доступно 120 велосипедів. За розрахунками для ідеальної роботи системи станції повинні бути встановленні через кожні 500 метрів, всього 50 на Вінницю. Парковки та термінали були закуплені містом, а власне велосипеди забезпечила компанія Nextbike. Прибуток від оренди отримує саме вона, проте за договором сплачує 480 тисяч гривень щороку в Фонд соціально-економічного розвитку міста.
  • Компонент другий: велопарковки. В місті встановили 38 парковок, що разом розраховані на 720 місць. 19 критих велопарковок розмістили у навчальних закладах, щоб заохочувати дітей користуватися велосипедом щодня. Ще 17 з’явилося поблизу ЦНАПів, лікарень та міської ради. Муніципалітет також заохочує власників закладів встановлювати власні велопарковки під час благоустрою території.

Фото: Юлія Пашковська (350.org-EECCA)

  • Компонент третій: велосипеди для муніципалітету. У квітні цього року біля Вінницької міської ради з’явилася крита велопарковка. Для муніципалітету закупили 32 міські велосипеди та вісім електробайків. Вони розраховані передусім на працівників, що часто пересуваються містом з робочими завданнями, але скористатися велосипедами можуть і інші працівники: вхід на парковку можливий за перепусткою до міської ради.
  • Компонент четвертий: муніципальна велошкола. «Багато вінничан користуються велосипедом для відпочинку в парках, але не відчувають себе достатньо впевнено, щоб їздити вулицями», – зазначає Андрій Сорокін. Саме тому в місті вирішили відкрити велошколу: інструктори допомагають усім охочим навчитися кататися на велосипеді, удосконалити навички та вивчити правила дорожнього руху. Для практики у школі є вісім велосипедів, частина з них обладнана дитячими кріслами.

До слова, у 2019 році Вінницю обрали для проведення щорічного всеукраїнського Велофоруму.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button