Ще в 2017 році у Києві на одну тисячу мешканців припадало 257 автомобілів. Зараз за підрахунками експертів, ця цифра наближається до 300 автомобілів.
Така автомобілізація столиці не лише до погіршення якості повітря, а й до збільшення часу поїздки. Однак це не зупиняє киян, які все частіше для перевезень обирають приватне авто. Втім є рух і в протилежну сторону – дехто з киян відмовляється від авто на користь громадського транспорту.
«Хмарочос» розповідає історії киян, які пересуваються містом на автомобілі, на таксі та громадським транспортом. І пояснює, як кожен з цих типів поїздок впливає на наше місто.
«Маю авто, але в центр з Троєщини поїду на громадському транспорті»
Кожного дня піарниця Валерія Старикова долає 13 кілометрів від вулиці Маяковського на Троєщині до Софійської площі.
«Живу у спальному районі Києва, а працюю у самому центрі, біля Софійської площі. Щодня, щоб доїхати на роботу і з роботи використовую тролейбус та метро. Спершу їду на тролейбусі №30 до метро «Почайна», назад у протилежному напрямі – спершу метро, а потім тролейбус», – пояснює Валерія.
Донедавна вона витрачала на проїзд 32 гривні вдень, однак три тижні тому почула в метро по гучномовцю про Kyiv Smart Card. З нею проїзд коштує 6.50 замість звичайних 8 гривень за умови придбання одразу 50 поїздок.
«Взяла і жодного разу не пошкодувала. У метро треба було звикнути, що на цю картку спрацьовує тільки 2 автомати біля будки працівника метрополітену. У автобусах та тролейбусах є спеціальні датчики. Тепер у години пік, коли до кондуктора за талоном не протиснутися, я не нервую, що мене можуть оштрафувати. Просто прикладаю картку до датчика», – пояснює Валерія.
Дуже рідко для поїздок у місто піарниця користується автомобілем. За останній місяць вона скористалась машиною 5 разів. «Я мама 1-річного сина. Люблю проводити з ним час по вечорах. Раніше, звичайно, їздила з подружками на смарті набагато частіше. До прикладу, якщо у нас на 10 ранку зйомка відео, то поїдемо смартом і зі своєю музикою. Авто люблю за можливість вмикати музику», – розповідає жінка. Однак пересідати на авто вона не збирається, оскільки громадським транспортом набагато економніше.
«Мене часто запитують, скільки стою в заторах. Однак для тролейбуса у нас спеціальна смуга громадського транспорту. Вона є на Північному мосту і аж до самої «Почайни». Тому заторів практично немає. Навіть враховуючи усі зупинки тролейбуса, він їде стільки ж, скільки авто у звичайній смузі в години пік», – пояснює Валерія.
Як відмічає керівник «А+С Україна» та радник заступника голови КМДА з питань транспорту Дмитро Беспалов, сьогодні громадський транспорт найменше навантажує транспортну мережу Києва. Він більш місткий – перевозить велику кількість пасажирів, а також не створює проблем з паркуванням.
«Наземного громадського транспорту у Києві на сьогодні катастрофічно не вистачає. За останніми дослідженнями, Києву бракує до 1 тис. великих автобусів. Це могло також бути вирішенням проблеми з маршрутками», – пояснює Беспалов.
«Автівка для мене – це комфорт і відсутність стресу»
Киянин Володимир Верховий кожного дня долає 8 кілометрів з вулиці Вишгородської (місцевість Пріорка на півночі Києва) до Контрактової площі. Останні шість місяців він використовує для цього автомобіль Renault Megane 2012 року.
«Я придбав авто у Литві на початку цього року. Разом з розмитненням та усіма страховками автомобіль обійшовся мені у 9 тис. євро», – розповідає Володимир.
Для переміщень по місту киянин витрачає близько 1 л дизпалива щодня, тобто в середньому 26 грн на день. За місяць на паливо у Володимира йде близько 600 грн. Також раз на рік-півтора потрібно міняти мастило. Це ще 1000 грн.
«Ще плюс можна накинути 2 тис. грн на техобслуговування на рік. Є ще також мийка, однак я намагають економити на цьому і мити машину самостійно», – перераховує витрати киянин.
Як розповідає Володимир, з точки зору фінансів, економніше звичайно пересуватись маршруткою №219 за 7 грн чи трамваєм №12 за 8 грн. Однак знову пересідати на громадський транспорт Володимир не планує.
«Чи це дорого? Все відносно. Це звісно, дорожче, ніж якби я їздив на маршрутці. Однак компенсується комфортом – їду без спеки в салоні, тисняви і навіть сидячи. Маю спокійні нерви і чистий одяг, ніхто не наступає на ноги», – пояснює він.
За даними Дмитра Беспалова, близько 30% переміщень по Києву відбувається на приватному транспорті.
«Якщо порахувати, що в середньому в Києві здійснюється 6 млн переміщень, то з них 2 млн на приватних авто. Це суттєво навантажує транспортну мережу столиці. Також слід мати на увазі і проблему з паркуванням у столиці. Більшість транспорту не рухається, а стоїть на місці. Це дуже часто заважає руху інших автомобілів», – пояснює Беспалов.
«Не хочу сідати за кермо, тому багато користуюсь таксі»
Журналістка Світлана Рябова кожного місяця витрачає на транспорт до 2 тис. грн. По місту вона пересувається двома видами транспорту – на таксі і на метро.
«У мене дуже зручний графік роботи – я приїжджаю на 11 ранку, коли громадський транспорт уже не такий переповнений. Однак буває таке, що маю дуже багато роботи або дуже втомлююся, тоді для пересувань обираю таксі», – пояснює вона.
Одна поїздка з вулиці Прирічної на Оболоні, де живе Світлана, до місця роботи на Кирилівській коштує в середньому 100 гривень. За її словами, вона рідко попадає на вищий тариф. Зазвичай Світлана використовує службу виклику авто, щоб доїхати на роботу або з роботи.
«Восени, щоправда, працювала на Шовковичній і потрібно було їздити в офіс майже щодня. Метро мені було незручно, адже доводилось далеко йти. Тоді лише на таксі витрачала 2 тис. грн», – розповідає журналістка.
Як розповідає Світлана, вона задумувалась над придбанням власного авто, однак потім відмовилась.
«Навіть найпростіше вживане авто коштує щонайменше $3 тис. Сюди треба порахувати витрати на ремонт та паркування. Парковки або дуже дорогі, або досить далеко від роботи і доводиться ще довго йти пішки до офісу. Крім того, в нас багато водіїв надають перевагу агресивному стилю водіння, часто підрізають. Мені ж ця зайва агресія взагалі не потрібна», – пояснює Світлана.
За даними «А+С Україна», на сьогодні для щоденних переміщнь таксі користуються лише 2% киян, однак ця цифра має тенденцію до збільшення.
«Все більше киян почали користуватись таксі після того, як з’явились зручні служби, як Uber чи Uklon. В порівнянні з приватним транспортом таксі має велику перевагу, бо автомобіль постійно перебуває в русі і не потребує місця для паркування», – розповідає Дмитро Беспалов.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 127 днів. За цей час ми опублікували 25025 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті