Партнерський матеріал з
У вересні 2018 року в українських школах розпочалася освітня реформа. За словами міністра освіти Лілії Гриневич, головним завданням проекту «Нова українська школа» (НУШ) є сприяння розвитку талантів кожної дитини.
«Є тенденція, що близько 80% дітей, які пішли до школи цього року, будуть працювати у сферах і мати такі професії, яких наразі не існує. Вони самостійно створюватимуть для себе ці робочі місця. Тому зараз учні молодших класів по всьому світу пишуть код і вчаться анімації», – відмічає керівниця проектів ГО «Освіторія» Анна Сидорук.
У таких умовах невід’ємними елементами навчального процесу є технічні засоби – планшети, інтерактивні панелі, VR–окуляри. Це особливо актуально, оскільки у 2018 році обсяги загальносвітових витрат на продукти та послуги у сфері інформаційних технологій склали $3,7 трлн та продемонстрували зростання на 6,2%.
Водночас показник росту IT–галузі в Україні становить близько 20% на рік і є одним з найвищих у світі. Серед українських міст до п’ятірки лідерів входять Київ, Харків, Дніпро, Одеса та Львів.
Одним з найбільших підприємств технологічного сектору у Львові є компанія EdPro, яка працює над впровадженням новітніх технологій у сфері освіти. Вона виготовляє та продає інтерактивні панелі, які роблять процес навчання цікавим і корисним, як для учнів, так і для вчителів.
Співзасновник компанії EdPro Юрій Табачин розповів «Хмарочосу», як інтерактивні панелі змінюють процес навчання, і на яких умовах школи можуть їх придбати.

Українським школам – передові технології
До ведення бізнесу Юрія Табачина підштовхнув власний досвід.

Як зізнається Юрій, до створення EdPro в Україні вже були пропозиції від інших виробників інтерактивних панелей. Але висока ціна і неефективне використання створювали негативний імідж цього обладнання. EdPro прийняла виклик і почала робити інтерактивні панелі для українських шкіл.
«Першим був контракт зі “Школою вільних і небайдужих”, де навчаються наші діти. Наступного року ми підписали повторні договори з цим закладом, оскільки у ньому були задоволені нашим продуктом і його впливом на освітній процес», – пояснює Юрій Табачин.
За словами співзасновника компанії, протягом двох років EdPro має досить складний і неоднорідний портфель клієнтів. Більшість з них можна умовно розділити на три групи:
1.Money holders (розпорядники коштів) – міські та облдержадміністрації, управління освіти, власники приватних шкіл, керівництво шкіл (в тих випадках, коли є можливість самостійно розпоряджатися коштами).
2.Product users (користувачі продукції) – в основному це викладачі та навколоосвітні працівники, які безпосередньо використовують продукти EdPro з метою якісного покращення освітнього середовища.
3.Product beneficiary (вигодонабувачі) – учні, їхні батьки, вчителі. Це всі ті люди, які безпосередньо отримують позитивний ефект та якісні зміни від використання інтерактивних панелей.
«Велика частина наших маркетингових зусиль спрямовується на digital, але й класичні інструменти працюють непогано (участь в освітніх виставках, персональні демонстрації тощо). Зараз на перший план виходять кейси – у нас є багато реалізованих проектів, і для більшості потенційних клієнтів ми можемо показати реальні результати використання продуктів EdPro», – зазначає Юрій Табачин.
Сьогодні інтерактивні панелі EdPro встановлені у понад 500 школах та вишах по всій Україні. У деяких школах EdPro використовується лише в одному класі, але є заклади, де усі класи обладнані інтерактивними панелями.

Як інтерактивні панелі допомагають у навчанні
«У кожній країні, де активно використовуються інтерактивні панелі, є свій стандарт мінімально необхідних технічних вимог. В Україні наразі його немає, але з нашого досвіду оптимальними є діагональ екрану 65 дюймів, антивандальний захист, вбудований комп’ютер з ліцензійною ОС Windows 10, 20 одночасних дотиків, вбудовані WiFi та Bluetooth, мобільний стенд», – пояснює підприємець.

Інтерактивна панель – це великий антивандальний планшет з діагоналлю екрану від 65–ти до 86–ти дюймів. Панелі різних виробників мають різні технічні характеристики та базове наповнення, тому їхня вартість може суттєво відрізнятись.
Однак, сама панель – це лише обладнання. Для того, щоб його використовувати в навчальному процесі, потрібне спеціальне програмне забезпечення (ПЗ). Для своїх панелей EdPro використовує ПЗ від угорської компанії Mozaik Education ltd.
«Ми є офіційними представниками цієї компанії в Україні та здійснюємо локалізацію їхнього ПЗ mozaBook та mozaWeb. Базовий комплект Edpro Education Kit включає обладнання, програмне забезпечення та сервіси, розроблені з метою удосконалення сучасної освіти. Це допомагає миттєво інтегрувати панель в навчальний процес», – пояснює співзасновник EdPro.
Як відмічають в компанії, інтерактивні панелі EdPro та встановлене на них ПЗ від Mozaik education використовується з першого класу у школах й далі – у вишах для більшості навчальних дисциплін. Неважливо, чи це гуманітарні, чи технічні дисципліни – все залежить від викладача, його бажання, вмінь та фантазії.
Наприклад, панелі можна використовувати під час вивчення властивостей геометричних фігур на уроках математики. Додатково є тестові завдання — програма має широкі можливості для роботи з учнями. Навіть розв’язувати приклади на панелі дітям цікавіше.
«Інколи ми з колегами жартуємо, аби не трапилося, що мультимедійна панель повністю замінить вчителя. Але такого не станеться. Ця техніка – гарне доповнення до того матеріалу, який подає вчитель на уроці. Можна використовувати інтерактивну панель 10–15 хвилин, і цього буде достатньо», – стверджує вчителька математики біотехнологічного ліцею «Радовель» Валентина Грек.
Роздрібна ціна EdPro Education Kit становить $5050. Як відмічають в компанії, продукт включає багато додаткових елементів і може змінюватись залежно під потреби клієнтів.
«Як виробник ми можемо бути гнучкими в питанні ціни залежно від обсягів замовлення та умов придбання», – зазначає Юрій Табачин.

Нові можливості для розвитку
Влітку 2018 року в EdPro зрозуміли, що потенціал росту стримується лише їхніми фінансовими можливостями. Тому було вирішено звернутися за фінансовою допомогою до банку.
«Ми спілкувались з багатьма банками та фінансовими установами, але, на жаль, чогось більшого, ніж класичний кредит нам запропонувати не могли. Зрештою, лише з “Укргазбанком” вдалося побудувати модель стосунків на прийнятних для нас умовах», – пояснює підприємець.
Для EdPro ЕКО-банк Укргазбанку розробив унікальну пропозицію, яка фактично є поєднанням багатьох фінансових продуктів. Серед них: поновлювальна кредитна лінія на декілька мільйонів гривень, операції ЗЕД (зовнішньоекономічної діяльності, фінансовий лізинг тощо). При цьому реальна вартість залучених коштів становить не більше 7% річних.
Як зізнається Юрій Табачин, такий формат співпраці дозволяє команді зосередити зусилля на якості продукту та послуг і вільніше почуватися у фінансовому плануванні.
«Завдяки ЕКО-банку Украгазбанку ми змогли запропонувати клієнтам купувати обладнання на умовах фінансового лізингу. Така можливість доступна не лише для приватних закладів, а й для комунальних установ», – пояснює Табачин.

Фінансовий лізинг – це цивільно-правова угода, яка має ознаки договору оренди, договору купівлі-продажу та кредитного договору. По суті це різновид кредиту, де в ролі застави є предмет лізингу. Головною відмінністю фінансового лізингу є те, що лізингодавець не тільки надає кредит, але ще й набуває та передає річ клієнту. Це відрізняє фінансовий лізинг від “чистих” кредитних відносин, наприклад, автокредитів, іпотечних кредитів, де клієнт сам набуває у власність необхідну річ.
В 2018 році EdPro реалізувала перший спільний з ЕКО-банком Укргазбанку та Львівською міською адміністрацією проект на умовах фінансового лізингу, завдяки якому в кожній львівській державний школі є щонайменше дві (а в деяких і чотири) інтерактивні панелі. Всього на таких умовах було встановлено 78 панелей.
«Наш банк зацікавлений у співпраці з комунальним сектором, особливо після реформи децентралізації 2015 року. Завдяки цьому міста стали багатшими та мають змогу реалізовувати різноманітні проекти – від вивезення сміття до оновлення парку громадського транспорту», – пояснює Михайло Медко, директор департаменту малого та середнього бізнесу ЕКО-банку.
Завдяки активній співпраці з містами, в банку дізнались про встановлення у школах Львова інтерактивних панелей і вирішили профінансувати ініціативу.

Банк планує продовжувати співпрацю з IT-компаніями, оскільки Україна поступово збільшує експорт IT-послуг. В 2016 році було продано послуг на суму $ 3,1 млрд, а в 2017 році – $3,6 млрд. Але найбільше нам цікаві компанії, які реалізовують власний кінцевий продукт на території України.

«В IT-компаніях бізнес будується на інтелектуальній складовій. Тому це наші найбільш технологічно обізнані клієнти – для них важливо забезпечити електронний документообіг, мати доступ до своїх рахунків онлайн. Тому вже до кінця року ми плануємо запустити мобільний додаток для бізнесу», – наголосив директор департаменту малого та середнього бізнесу ЕКО-банку.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 318 днів. За цей час ми опублікували 26449 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті