Партнерський матеріал з
У вересні 2018 року в українських школах розпочалася освітня реформа. За словами міністра освіти Лілії Гриневич, головним завданням проекту «Нова українська школа» (НУШ) є сприяння розвитку талантів кожної дитини.
«Є тенденція, що близько 80% дітей, які пішли до школи цього року, будуть працювати у сферах і мати такі професії, яких наразі не існує. Вони самостійно створюватимуть для себе ці робочі місця. Тому зараз учні молодших класів по всьому світу пишуть код і вчаться анімації», – відмічає керівниця проектів ГО «Освіторія» Анна Сидорук.
У таких умовах невід’ємними елементами навчального процесу є технічні засоби – планшети, інтерактивні панелі, VR–окуляри. Це особливо актуально, оскільки у 2018 році обсяги загальносвітових витрат на продукти та послуги у сфері інформаційних технологій склали $3,7 трлн та продемонстрували зростання на 6,2%.
Водночас показник росту IT–галузі в Україні становить близько 20% на рік і є одним з найвищих у світі. Серед українських міст до п’ятірки лідерів входять Київ, Харків, Дніпро, Одеса та Львів.
Одним з найбільших підприємств технологічного сектору у Львові є компанія EdPro, яка працює над впровадженням новітніх технологій у сфері освіти. Вона виготовляє та продає інтерактивні панелі, які роблять процес навчання цікавим і корисним, як для учнів, так і для вчителів.
Співзасновник компанії EdPro Юрій Табачин розповів «Хмарочосу», як інтерактивні панелі змінюють процес навчання, і на яких умовах школи можуть їх придбати.
Українським школам – передові технології
До ведення бізнесу Юрія Табачина підштовхнув власний досвід.
Як зізнається Юрій, до створення EdPro в Україні вже були пропозиції від інших виробників інтерактивних панелей. Але висока ціна і неефективне використання створювали негативний імідж цього обладнання. EdPro прийняла виклик і почала робити інтерактивні панелі для українських шкіл.
«Першим був контракт зі “Школою вільних і небайдужих”, де навчаються наші діти. Наступного року ми підписали повторні договори з цим закладом, оскільки у ньому були задоволені нашим продуктом і його впливом на освітній процес», – пояснює Юрій Табачин.
За словами співзасновника компанії, протягом двох років EdPro має досить складний і неоднорідний портфель клієнтів. Більшість з них можна умовно розділити на три групи:
1.Money holders (розпорядники коштів) – міські та облдержадміністрації, управління освіти, власники приватних шкіл, керівництво шкіл (в тих випадках, коли є можливість самостійно розпоряджатися коштами).
2.Product users (користувачі продукції) – в основному це викладачі та навколоосвітні працівники, які безпосередньо використовують продукти EdPro з метою якісного покращення освітнього середовища.
3.Product beneficiary (вигодонабувачі) – учні, їхні батьки, вчителі. Це всі ті люди, які безпосередньо отримують позитивний ефект та якісні зміни від використання інтерактивних панелей.
«Велика частина наших маркетингових зусиль спрямовується на digital, але й класичні інструменти працюють непогано (участь в освітніх виставках, персональні демонстрації тощо). Зараз на перший план виходять кейси – у нас є багато реалізованих проектів, і для більшості потенційних клієнтів ми можемо показати реальні результати використання продуктів EdPro», – зазначає Юрій Табачин.
Сьогодні інтерактивні панелі EdPro встановлені у понад 500 школах та вишах по всій Україні. У деяких школах EdPro використовується лише в одному класі, але є заклади, де усі класи обладнані інтерактивними панелями.
Як інтерактивні панелі допомагають у навчанні
«У кожній країні, де активно використовуються інтерактивні панелі, є свій стандарт мінімально необхідних технічних вимог. В Україні наразі його немає, але з нашого досвіду оптимальними є діагональ екрану 65 дюймів, антивандальний захист, вбудований комп’ютер з ліцензійною ОС Windows 10, 20 одночасних дотиків, вбудовані WiFi та Bluetooth, мобільний стенд», – пояснює підприємець.
Інтерактивна панель – це великий антивандальний планшет з діагоналлю екрану від 65–ти до 86–ти дюймів. Панелі різних виробників мають різні технічні характеристики та базове наповнення, тому їхня вартість може суттєво відрізнятись.
Однак, сама панель – це лише обладнання. Для того, щоб його використовувати в навчальному процесі, потрібне спеціальне програмне забезпечення (ПЗ). Для своїх панелей EdPro використовує ПЗ від угорської компанії Mozaik Education ltd.
«Ми є офіційними представниками цієї компанії в Україні та здійснюємо локалізацію їхнього ПЗ mozaBook та mozaWeb. Базовий комплект Edpro Education Kit включає обладнання, програмне забезпечення та сервіси, розроблені з метою удосконалення сучасної освіти. Це допомагає миттєво інтегрувати панель в навчальний процес», – пояснює співзасновник EdPro.
Як відмічають в компанії, інтерактивні панелі EdPro та встановлене на них ПЗ від Mozaik education використовується з першого класу у школах й далі – у вишах для більшості навчальних дисциплін. Неважливо, чи це гуманітарні, чи технічні дисципліни – все залежить від викладача, його бажання, вмінь та фантазії.
Наприклад, панелі можна використовувати під час вивчення властивостей геометричних фігур на уроках математики. Додатково є тестові завдання — програма має широкі можливості для роботи з учнями. Навіть розв’язувати приклади на панелі дітям цікавіше.
«Інколи ми з колегами жартуємо, аби не трапилося, що мультимедійна панель повністю замінить вчителя. Але такого не станеться. Ця техніка – гарне доповнення до того матеріалу, який подає вчитель на уроці. Можна використовувати інтерактивну панель 10–15 хвилин, і цього буде достатньо», – стверджує вчителька математики біотехнологічного ліцею «Радовель» Валентина Грек.
Роздрібна ціна EdPro Education Kit становить $5050. Як відмічають в компанії, продукт включає багато додаткових елементів і може змінюватись залежно під потреби клієнтів.
«Як виробник ми можемо бути гнучкими в питанні ціни залежно від обсягів замовлення та умов придбання», – зазначає Юрій Табачин.
Нові можливості для розвитку
Влітку 2018 року в EdPro зрозуміли, що потенціал росту стримується лише їхніми фінансовими можливостями. Тому було вирішено звернутися за фінансовою допомогою до банку.
«Ми спілкувались з багатьма банками та фінансовими установами, але, на жаль, чогось більшого, ніж класичний кредит нам запропонувати не могли. Зрештою, лише з “Укргазбанком” вдалося побудувати модель стосунків на прийнятних для нас умовах», – пояснює підприємець.
Для EdPro ЕКО-банк Укргазбанку розробив унікальну пропозицію, яка фактично є поєднанням багатьох фінансових продуктів. Серед них: поновлювальна кредитна лінія на декілька мільйонів гривень, операції ЗЕД (зовнішньоекономічної діяльності, фінансовий лізинг тощо). При цьому реальна вартість залучених коштів становить не більше 7% річних.
Як зізнається Юрій Табачин, такий формат співпраці дозволяє команді зосередити зусилля на якості продукту та послуг і вільніше почуватися у фінансовому плануванні.
«Завдяки ЕКО-банку Украгазбанку ми змогли запропонувати клієнтам купувати обладнання на умовах фінансового лізингу. Така можливість доступна не лише для приватних закладів, а й для комунальних установ», – пояснює Табачин.
Фінансовий лізинг – це цивільно-правова угода, яка має ознаки договору оренди, договору купівлі-продажу та кредитного договору. По суті це різновид кредиту, де в ролі застави є предмет лізингу. Головною відмінністю фінансового лізингу є те, що лізингодавець не тільки надає кредит, але ще й набуває та передає річ клієнту. Це відрізняє фінансовий лізинг від “чистих” кредитних відносин, наприклад, автокредитів, іпотечних кредитів, де клієнт сам набуває у власність необхідну річ.
В 2018 році EdPro реалізувала перший спільний з ЕКО-банком Укргазбанку та Львівською міською адміністрацією проект на умовах фінансового лізингу, завдяки якому в кожній львівській державний школі є щонайменше дві (а в деяких і чотири) інтерактивні панелі. Всього на таких умовах було встановлено 78 панелей.
«Наш банк зацікавлений у співпраці з комунальним сектором, особливо після реформи децентралізації 2015 року. Завдяки цьому міста стали багатшими та мають змогу реалізовувати різноманітні проекти – від вивезення сміття до оновлення парку громадського транспорту», – пояснює Михайло Медко, директор департаменту малого та середнього бізнесу ЕКО-банку.
Завдяки активній співпраці з містами, в банку дізнались про встановлення у школах Львова інтерактивних панелей і вирішили профінансувати ініціативу.
Банк планує продовжувати співпрацю з IT-компаніями, оскільки Україна поступово збільшує експорт IT-послуг. В 2016 році було продано послуг на суму $ 3,1 млрд, а в 2017 році – $3,6 млрд. Але найбільше нам цікаві компанії, які реалізовують власний кінцевий продукт на території України.
«В IT-компаніях бізнес будується на інтелектуальній складовій. Тому це наші найбільш технологічно обізнані клієнти – для них важливо забезпечити електронний документообіг, мати доступ до своїх рахунків онлайн. Тому вже до кінця року ми плануємо запустити мобільний додаток для бізнесу», – наголосив директор департаменту малого та середнього бізнесу ЕКО-банку.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті