Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Партнерський матеріал з

У 2004 році Сергій Наумчук вирушив у перший похід в гори. Він зразу зрозумів, що це не останній підйом. Хобі настільки захопило Сергія, що через декілька років він разом із друзями відкрив у Луцьку магазин туристичного спорядження «Миклухо-Маклай». Окрім спорядження у магазині продається одяг та , взуття для туризму, екстремальних видів спорту та інших активностей, а віднедавна —  і велосипеди.

Перші походи в гори

«Був 2004 рік і мій перший похід в гори тривав три дні. Ми піднімалися на Говерлу і Петрос. Після цього я купив все необхідне спорядження і почав регулярні сходження», — розповідає Сергій.

Він порівнював і вивчав різноманітне спорядження, доки у 2009 році не відкрив магазин.

За цей час двічі був у Кавказьких горах – походи понад сотню кілометрів зі складними підйомами на перевали та використанням альпіністського спорядження. «Одного разу навіть побачили ведмедицю з ведмежам, й мусили одразу тікати, бо у такий період ведмеді дуже небезпечні», — пригадує він.

Але найбільше йому запам’ятався перший похід в Карпати з донькою у 2014 році, якій на той час виповнилося півтора роки.

«Це було сходження на гору Хом’як з маленьким рюкзаком. Зі мною була дружина та друзі з дітьми. Коли ми піднімалися, донька заснула на моїх руках і я ніс її на саму вершину. Підйом тривав понад півтори години. Коли вона прокинулася на вершині, то побачила дуже красивий вид навкруги і була здивована», — розповідає Сергій.

«Зараз подорожую рідше, бо в мене двоє малих дітей, тому в гори вибираюся, але не в класичні подорожі, а маю трохи інше захоплення, наприклад, трейловий біг», — зазначає Сергій Наумчук.

Довідка
Трейловий біг (англ. trail running) — відносно новий вид спорту серед дисциплін легкої атлетики. Це групові забіги по природному ландшафту без асфальтованого покриття. В Україні активно розвивається останні кілька років переважно в Карпатах. Забіги на дистанції від 8 до 100 км з набором висоти від 1000 м і більше тривають по декілька днів.

 

Старт бізнесу

Від початку Сергій планував продавати якісне туристичне взуття. Це бажання припало на кінець 2008 року,  коли у світі почалась Велика рецесія, яка зачепила й Україну. Партнери скинулися грошима, і на цей стартовий капітал — близько тисячі доларів — замовили першу партію спортивного взуття.

Замовлення мало прийти навесні 2009 року. Однак курс долара стрімко зростав і зрештою, підприємцям нічого не привезли. Попри це, ідею заснування бізнесу вони не залишили.

Сергій Наумчук
підприємець
«Ми здійснювали розрахунки у гривні, а курс долара у той час стрімко піднявся з 5 до 8 гривень. Відповідно, весь товар зріс в ціні, а постачальники бачили в тому ризик. Але ми все одно вирішили відкриватися і у того ж постачальника придбали туристичне спорядження: намети, спальники»

На той час в Луцьку не було магазинів з туристичним спорядженням. Тож співзасновники магазину орендували невелике приміщення площею близько 20 квадратних метрів. А вже через пів року після старту, у 2010 році, перебралися в приміщення у два рази більше за розміром.

Сергій від початку вирішив найняти продавця, який би працював у будні. Сам підприємець на той час був задіяний у гуртовій торгівлі, куди перейшов з банківської сфери, тож продовжував ходити на роботу, але у вихідні займався магазином.

Назвали магазин «Миклухо-Маклай» на честь відомого українського мандрівника і етнографа.

«Через деякий час з друзями, з якими починали бізнес, ми не зійшлися в асортименті. Мені хотілося продавати якісний товар, а вони хотіли все за найнижчою ціною. Проте не буває, щоб якісне і з низькою вартістю. Тому ми розділили бізнес у 2012 році», — розповідає Сергій Наумчук.

Тоді ж до бізнесу Сергія приєднується знайомий який все життя вчив дітей туризму. На той момент в Луцьку працювало вже три туристичні магазини.

«У 2015 році ми вирішили, що варто рухатися далі. Тому переїхали у вдвічі більше приміщення на першій лінії великого проспекту міста. А щоб наповнити магазин, — з весни 2016 року ми починаємо привозити туди гірські велосипеди», — зазначає співвласник магазину «Миклухо-Маклай».

Обсяги продажів, за словами Сергія Наумчука, зростали кожного року. У 2014 році, у зв’язку з початком війни на сході, було падіння. І лише в 2017 році підприємцям вдалося вийти на рівень попередніх продажів. Зараз, за словами Сергія Наумчука, оборот магазину — близько 1,5 мільйони гривень на рік.

Банківські послуги

Рахунок свого магазину Сергій Наумчук обслуговує в ЕКО-банку «Укргазбанку» та за потреби користується одним з видів швидкого кредитування. Це дозволяє будувати гнучкий бізнес і швидко приймати потрібні рішення.

«ЕКО-банк дозволяє нам заходити в “мінус” по рахунку. Це, фактично, є кредитна лінія, яку ми повинні закривати раз у 60 днів».

Михайло Медко
директор департаменту малого та середнього бізнесу ЕКО-банку
«Ми називаємо такі кредити “Welcome-овердрафт”. Підприємцю надається до 50 тисяч гривень без застави. Ми бачимо, що цей портфель працює дуже якісно. Обсяг непогашень невеликий, шахрайства і невиконання своїх зобов’язань перед банками – ще менше, тому ми думаємо про збільшення цієї суми до 100 тисяч гривень». 

Довідка
Овердрафт — короткострокове кредитування у межах встановленого ліміту, що дозволяє здійснювати розрахунки, коли коштів на поточному рахунку недостатньо. Овердрафт відрізняється від звичайного кредиту тим, що для погашення заборгованості спрямовуються всі суми, що надходять на рахунок клієнта.

«Прийняття рішення про надання такого кредиту здійснюється за 1-2 дні. Якщо клієнт здає правильно підготовлений необхідний набір документів, ми можемо прийняти позитивне рішення протягом дня. Крім цього ми пропонуємо вигідну відсоткову ставку — близько 30% річних і без будь-яких комісій. Для клієнтів, які потребують більших сум, ми проводимо поглиблений аналіз. По скоринговій системі рахуємо платоспроможність, дивимося кредитну історію, дивимося наявний кредитний портфель в інших банках і готові надавати підприємцям до 500 тисяч гривень без застави. Якщо клієнт хоче отримати інвестиційне кредитування на більший термін з меншим кредитним навантаженням, тут, зазвичай, йдеться про заставне кредитування», — розповідає Михайло Медко.

ЕКО-банк активно підтримує мікробізнес — підприємців з річним оборотом до 2,5 млн грн, а також представників малого і середнього бізнесу.

«Кредитування суттєво допомагає. Коли приходить нове замовлення, часто одразу на руках немає вільних коштів, тому можна оплатити коштами банку, розуміючи, що через певну кількість днів покриємо це з доходу від продажів», — підкреслює Сергій Наумчук.

Він зазначає, що на перших етапах розвитку бізнесу важливо мати вагомий стартовий капітал, який дозволяє динамічно розвиватися та за потреби, масштабувати бізнес.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 23629 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button