Перша дорога з сонячних панелей у Франції виявилася «повним фіаско»
Менш як за три роки покриття зруйнували трафік і негода.
Менш як за три роки покриття зруйнували трафік і негода.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 311 днів. За цей час ми опублікували 26402 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: Groupe Colas
Перша французька автомобільна дорога, викладена сонячними панелями, виявилася повним фіаско, повідомляє Le Monde.
Дорогу завдовжки один кілометр урочисто відкрили у Нормандії у грудні 2016 року. Передбачалося, що вона забезпечуватиме енергією містечко Турувр, що у 130 кілометрах на захід від Парижа.
Поверх асфальту встановили 2800 квадратних метрів сонячних панелей, що обійшлося бюджету Франції майже у 4,7 мільйона євро.
Та через два з половиною роки стало зрозуміло, що проєкт Wattway не витримав випробування реальністю. Сонячні панелі потріскалися й розвалилися на шматки. Інженери не розрахували навантаження, зокрема, від тракторів, які їздили цією ділянкою.
При цьому компанія, яка будувала дорогу, запевняла, що панелі вкрито шаром смоли з кремнієм, що нібито має убезпечити покриття від руйнівної дії трафіку.
Листя падало на фотоелементи і згнивало, а зливи і блискавки доконали покриття. Також дорога виявилася надто шумною, через що довелося знизити швидкість руху на цій ділянці до 70 км/год.
Фото: Groupe Colas
Крім того, як зазначає Business Insider, Нормандія – не найсонячніший регіон Франції. Наприклад, відомо, що у місті Кан на рік припадає лише 44 повністю сонячних дні. Через це сонячні панелі виробляли лише половину обіцяної енергії. Так, у 2018 році дорога згенерувала менш як 80 тисяч кіловат-годин замість очікуваних 150 тисяч.
Директор проєкту Wattway визнав, що система виявилася не розрахованою на міжміський трафік. Відтепер компанія сконцентрується на дрібніших проєктах, таких як освітлення зупинок.
Нагадаємо, торік у Нідерландах довелося закрити і демонтувати ділянку смарт-дороги, яка грала гімн.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті