Всесвітньо відомого архітектора оштрафували у Венеції на 78 000 євро за невдалий міст
Міст проектували на чотири роки довше, ніж планували, і витратили на нього на 4 мільйони євро більше.
Міст проектували на чотири роки довше, ніж планували, і витратили на нього на 4 мільйони євро більше.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24972 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Італійський суд постановив, що за недбалість під час проєктування Мосту Конституції у Венеції архітектор Сантьяго Калатрава повинен заплатити 78 тисяч євро. Штраф у майже 11 тисяч євро отримав також головний інженер Сальваторе Венто.
Міст Конституції через Великий канал був відкритий у 2008 році. Ще до офіційного відкриття споруда стала контроверсійною: її проєктування тривало на чотири роки довше запланованого, а вартість зросла з 7 до 11.6 мільйонів євро. Частина жителів міста була також незадоволена дизайном Калатрави та нарекла конструкцію зі скла та сталі «лобстером».
Чимало проблем виникло зі сходами на мосту. Скляні плити на них виявилися дуже слизькими, особливо у дощову погоду, що постійно призводить до падіння та травм. За подібну проблему критикують ще один проєкт Калатрави – скляний міст у Більбао, Іспанія.
Крім того, архітектор не врахував очевидної для Венеції проблеми: напливу туристів. Мостом Конституції, розташованим поблизу вокзалу, постійно користуються відвідувачі з візками на коліщатках. І оскільки жодних спеціальних пристосувань для них не передбачено – пошкоджують скляні панелі. Вже за чотири роки після відкриття, вісім панелей довелося замінити, що коштувало місту 36 тисяч євро. Початково передбачалося, що їх заміна знадобиться лише після 20 років експлуатації.
Ще одним недоліком моста стала відсутність доступу для людей з інвалідністю. Щоб його усунути, вздовж конструкції встановили ліфт, який мав переправляти людей на іншу сторону каналу. Зараз він не функціонує: температура всередині кабіни у літні дні досягає 50°C. На початку 2019 року суд постановив демонтувати ліфт, що коштуватиме додаткових 40 тисяч євро.
У відповідь на критику ще часів відкриття мосту, Сантьяго Калатрава зазначав, що він відповідальний за дизайн, а не вибір компанії-підрядника та якість виконання робіт.
Це не перший випадок, коли робота Сантьяго Калатрави опиняється на судовому розгляді. У 2013 році виноробня Ysios в Іспанії подала позов, вимагаючи від архітектора 1.7 мільйонів фунтів на ремонт даху, який постійно протікав. У тому ж році суд виніс рішення стосовно Палацу конгресів в Ов’єдо, Іспанія. Він постановив, що Калатрава та його команда повинні виплатити €2.9 мільйони через недоліки, які були виявлені у проєктів вже під час спорудження.
Читайте також: Набережна, школа та проекти в Італії: хто отримав архітектурну премію Ukrainian Urban Awards?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті