Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 124 днів. За цей час ми опублікували 25004 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

На долю великогабаритного транспорту Meest Express припадає більше 50% викидів компанії.

Логістична компанія Meest Express завдяки оптимізації за рік змогла зменшити викиди вуглекислого газу в атмосферу на 1500 тон, що складає понад 20% викидів від діяльності компанії.

Meest Express запровадила програмне забезпечення, яке в режимі реального часу допомагає співробітнику-експедитору оптимально завантажити фури, а також контролювати рух транспорту на маршрутах. Результатом цього є те, що для перевезення однакової кількості вантажу використовується менша кількість машин.

«Наша задача полягає в тому, щоб завантажити автомобіль у такій послідовності, щоб його можна було поетапно розвантажувати з мінімальними втратами на шляху, наприклад, зі Львова до Харкова. Він їде через Хмельницький, Вінницю, Білу Цервку, Київ, Полтаву. У кожній точці якийсь вантаж виймається, якийсь вантаж кладеться. Ми повинні в онлайні зрозуміти, як зробити так, щоб машина була завантажена максимально повно. Якщо машина їде порожня, то ті витрати, які споживає автомобіль додаються до витрат на доставку кожного кілограму посилки», – пояснює директор з загальних питань Meest Express Артур Дікун.

Ефективність технологій, які запровадила компанія, підтвердив і аудит: у липні 2019 року викиди вуглекислого газу скоротились на 20,24%, або на 148 тон у порівнянні з липнем 2018 року.

Науковий потенціал українських математиків

Ще у 2016 році компанія розпочала співпрацю з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Це передбачало модернізацію бізнес-процесів з акцентом на екологічність та захист довкілля.

Вже наступного року за допомогою аудиторів заміряли рівень викидів. Виявилось, що за рік компанія продукувала 20000 тонн вуглекислого газу. Викиди на одну посилку, яку доставляла компанія, складали 2,5 кг CO2.

За даними аудиту, карбоновий слід MEEST Express складається з:  

  • викидів від великих вантажівок (близько 50%);
  • викидів при спалюванні пального кур’єрським транспортом;
  • супутніх викидів.

«Ми почали думати над тим, як зменшити кількість викидів. Спочатку ми вивчали досвід іноземних країн – Польщі, Нідерландів, однак там мало хто задумується над цією проблемою. Тому ми з нуля розробили математичну модель, яка допомогла нам зрозуміти, як максимально використовувати ресурси, щоб зменшити вуглецевий слід», – пояснює Дікун.

Викиди кур’єрського транспорту теж становлять значну частку від загального вуглецевого сліду Meest Express

Над програмою працювали українські математики разом з французькими колегами з EcoAct. Розробка програмного забезпечення стала можливою завдяки гранту 50000 євро, який компанія отримала в рамках програми «Кліматичні інноваційні ваучери», яку в Україні запроваджує Greencubator.

«Коли ми працювали над програмою, наші французькі партнери були вражені науковим потенціалом України. Їм здавалось, що це лише одна з країн колишнього Радянського Союзу, однак коли вони приїхали сюди, то були вражені рівнем наших математиків», – розповідає Артур Дікун.

Крім розробки програмного забезпечення, компанія Meest Express також оновила і свій парк автомобілів, запупивши вантажівки зі стандартом викидів Євро-6.

«Ми поки їздимо на дизелі. У планах у нає є перехід на електротранспорт, але поки це все ще нерентабельно на сьогодні, однак ми запровадили цілу програму скорочення викидів, яка стосується переробки пакувальних плівок, шин, мастила та акумуляторів», – пояснює директор з загальних питань.

Завдяки програмному забезпеченню на унікальній математичній моделі, кількість викидів вдалось зменшити на 20%.

Однак у компанії відмічають, що лише скорочення викидів недостатньо для вуглецевого вирівнювання. Тому в компанії запровадили новий «зелений тариф», вартість якого складає одну додаткову гривню до вартості тарифу відправлення.

Кошти з цього проекту компанія має намір скерувати всесвітнім екологічним організаціям на реалізацію проектів висадки дерев та відновлення екосистеми в українських Карпатах. Як повідомив Артут Дікун, вже найближчим часом в Карпатах планують висадити не менше 20000 дерев на 50 га на зібрані кошти.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button