На Троєщині відремонтували Вигурівський бульвар – без велодоріжки та озеленення (фото)
Від попереднього проєкту та очікувань не залишилося нічого.
Від попереднього проєкту та очікувань не залишилося нічого.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
На Троєщині закінчується ремонт Вигурівського бульвару, робочі викладають плиткою останні ділянки, повідомляє Деснянська РДА. Та вже зараз за фотографіями можна оцінити якість ремонту.
Активісти, які брали участь у розробці та адвокації проєкту, повідомили «Хмарочосу», що від первинних рішень мало що залишилося. Бульвар перетворили на вкриту ФЕМом суцільну пішохідну частину, ширина якої коливається від семи до 15 метрів. Обабіч – відкритий ґрунт, який згодом, вочевидь, має стати газоном, проте наразі бракує дерев та іншого озеленення.
Раніше Вигурівський бульвар був напівпроїздною частиною – тут разом ходили пішоходи та їздили автомобілі. Було вирішено відремонтувати його відповідно до сучасних норм і зробити повністю пішохідною алеєю.
Торік запланували капітальний ремонт, але без проєкту – було вирішено ремонтувати бульвар за дефектними актами. Однак, зрештою таки погодилися, що проєкт потрібен. Тож муніципалітет замовив проєктні роботи КП «Київміськрозвиток», очолюваному на той час Станіславом Дьоміним.
Дьомін повідомив «Хмарочосу», що підприємству надійшло доручення за підписом мера виконати візуалізації за власний кошт. Проєктувальники провели наради з комунальниками, опитали велоактивістів та місцевих мешканців.
Проєкт передбачав велодоріжки, 21 велопарковку, багато лав, місце для вигулу собак, реконструкція дитячого майданчика, озеленення злаками, нове освітлення тощо.
З боку ТЦ «Маяк» планували облаштувати громадський простір, пристосований до особливості цього місця – будинки стоять близько один до одного, що створює сильний резонанс, і навіть клацнувши пальцями можна почути гучну луну.
За словами Дьоміна, «Київміськрозвиток» також розробив схему благоустрою та на основі прорахунку всіх показників розрахував кошторис. Сума складала близько 40 мільйонів гривень.
Зрештою, таку суму й було закладено в оголошені потім тендери: 41 мільйон гривень. Роботи розбили на два конкурси: 39 мільйонів та 1,5 мільйона.
Також проєктанти пропонували зменшити пропускну здатність автомобілів і збільшити паркувальний простів, щоб забрати автомобілі з пішохідної зони. Та в «Київавтодорі», за словами активістів, відповіли, що це перевищує їхні повноваження.
Так само у процесі почали відмовлятися від запропонованих Дьоміним рішень. Аргументували тим, що вони дорогі й не вкладаються у бюджет. Водночас на нарадах запевняли, що намагатимуться врахувати якнайбільше проєктних пропозицій.
У березні голова Деснянської РДА Геннадій Заболотний обіцяв, що Вигурівський бульвар «найближчим часом зазнає разючих змін», та акцентував увагу на проєкті велодоріжки. Тоді він опублікував вже інші візуалізації бульвару, на яких велодоріжку було виділено розміткою.
Під час перемовин із велоактивістами виявилося, що велодоріжку облаштовувати не будуть. Натомість створять «велопішохідний бульвар» – єдиний простір і для пішоходів, і для велосипедистів, встановивши відповідні дорожні знаки. Водночас вже готове покриття – фасковий ФЕМ – незручний для їзди велосипедом. Крім того, значна ширина бульвару дозволяла облаштувати велодоріжки в обидва боки.
За словами опитаних «Хмарочосом» активістів, комунальники навели три аргументи проти велодоріжки на Вигурівському бульварі.
По-перше, послалися на велоконцепцію Києва, в якій не згадується веломаршрут на цьому бульварі. На це активісти відповіли, що велоконцепція є рекомендаційною і ніяк не виключає будівництво велодоріжок в інших локаціях, як якщо є така змога.
По-друге, комунальники нарікали, що на пішохідному бульварі не дозволяється нанести дорожню розмітку. Активісти заперечують: велодоріжку можна облаштувати й без розмітки, виділивши її іншим типом покриття, наприклад, безфасковою плиткою або асфальтом.
Третім аргументом було розташування дитячої поліклініки – мовляв, діти вибігатимуть на велодоріжку й потраплятимуть під колеса велосипедів. Активісти спеціально заміряли відстань від входу в поліклініку до запроєктованої велодоріжки і виявили, що вона складає 15 метрів, і на неї складно просто так вибігти.
Тим часом, у тендерній документації вказано саме ті рішення, від яких «Київавтодор» відмовився, зокрема, облаштування велодоріжок, велопарковок, 86 лав та урн тощо. Також оплачено висаджування майже 1,5 тисячі дерев та кущів.
Біля будинку на вулиці Бальзака, 58 встановили типовий пластиковий дитячий майданчик.
Райадміністрація зповідомляє, що невдовзі планують демонтувати та перемістити МАФи, встановлені без дозволів.
За словами Дьоміна, нинішній вигляд Вигурівського бульвару анітрохи не нагадує розроблений «Київміськрозвитком» проєкт. Не врахували навіть пропозицій щодо покриття пішохідної зони: в той час як у проєкті передбачався ФЕМ «від Ковальської» завтовшки вісім сантиметрів, бульвар виклали іншою плиткою. Дьомін припускає, що вона шестисантиметрова, що суперечить вимогам ДБН. Замість зеленої огорожі встановили чорні парканчики.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті