Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Довженко-Центр

У  Довженко-Центрі відкриють Музей кіно з прем’єрною виставкою «ВУФКУ. Lost&Found» про українську кінореволюцію 1920-х, яка розкриє історію міжнародного успіху Всеукраїнського фотокіноуправління. ВУФКУ об’єднало кіностудії Одеси, Ялти і Києва, розвинуло виробництво, дистрибуцію, рекламу та освіту в сфері кіно.

Однією із найбільших принад події стане показ авангардистського фільму Дмитра Дальського “Нариси радянського міста” (1929) в супроводі мініоркестру DZ’OB
Репрем’єра стрічки відбудеться вперше за 90 років 12 вересня о 20.00 на Сцені 6.

Раритетна стрічка цікава насамперед унікальними кадрами міського простору та повсякдення Харкова, тодішньої столиці УРСР: тут можна побачити славетний будинок харківського Держпрому, Палац праці, театр «Березіль», магазини і заводи, фабрики і кінотеатри.

За словами Івана Козленка створення Музею кіно розпочалось чотири роки тому з видання наказу про його заснування на базі Довженко-Центру.

«Створення Музею кіно я розглядав як певного роду запобіжник проти можливих зазіхань на 1 500 квадратних метрів, закріплення за цією територією певної функції, що б виводила її з категорії “невикористовувані площі”», – говорить генеральний директор Довженко-центру Іван Козленко.

У 2016 році в просторі майбутнього музею відбувся перший публічний захід – спільний з Британською Радою міні-фестиваль Taking The Stage
У 2017 році там проходив фестиваль “Німі ночі”.

«Це музей, що розповідатиме про магію кіно і хімію його взаємодії із чуттями глядача. Ми хочемо ризикнути: створити музей, динамічний, як саме кіно, адже воно куди більш вільне, ніж інші мистецтва, у доланні часових, просторових, мовних чи фізичних кордонів. Його призначення — стати простором комунікації і взаємодії, в якому глядач зможе пізнавати себе і рефлексувати через кіномистецтво», — розповідає керівниця Музею кіно Олена Гончарук.

У розробці концепції Музею брала участь екс-директорка Національного художнього музею Марія Задорожна та Юлія Ваганова, яка також раніше працювала в НАМУ.

Київська кінофабрика (нині — Національна кіностудія художніх фільмів імені Олександра Довженка) у 1927 році. Фото: Довженко-Центр

«Виставка ВУФКУ. Lost&Found — перша спроба представити українську культурну революцію 1920-х синтетично, через найбільш релевантне медіа — кіно. Її завдання — не лише реконструювати історію ВУФКУ, а й поставити низку незручних запитань, відповідь на які критично необхідна сьогодні», — коментує Іван Козленко.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button