Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24974 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Іван Фурлет, Olena Chernyshova

Мешканці Житомира впродовж вікенду 21-22 вересня займалися створенням громадського простору на центральній площі міста. Подія під назвою «ПАРКування Соборного» відбулася у рамках Європейського тижня мобільності, який зазвичай проходить із 16 по 22 вересня.

Фото: Іван Фурлет, Olena Chernyshova

Зазвичай майдан Соборний у Житомирі працює або як простір для автівок, частина якого вільна для пішоходів, або як площа для міських подій – і тоді автомобільний рух авто нею заборонений.

Проєкт «ПАРКування Соборного» мав показати, що площа може бути одночасно і автомобільною, і пішохідною. Організатори прагнули «перетворити великий шматок асфальту в чарівний громадський простір, не закриваючи майдан для авто». Концепцію реконструкції визначили на всеукраїнському архітектурному конкурсі; перше місце отримала пропозиція від ЛКП «Інститут просторового розвитку».

Фото: Іван Фурлет, Olena Chernyshova

На Соборній площі частину простору відгородили: встановили там рослини в кадках, організували місця для сидіння, створили необхідну інфраструктуру для фудкорту, ігор, обговорень і навіть занять йогою. На площі також спорудили скейтпарк. Більшість водіїв зазначала, що такі зміни не вплинули на рух автомобілів.

Фото: Іван Фурлет, Olena Chernyshova 

Згідно з коментарем для «Хмарочоса» Дмитра Ткачука, заступника міського голови Житомирської міської ради, цей пілотний проєкт мав на меті два завдання – відтестувати нову схему організації дорожнього руху і показати містянам альтернативні способи використання майдану Собороності. Друге завдання було повністю реалізоване, організатори отримали багато схвальних відгуків із позитивними емоціями. Натомість втілення нової схеми ОДР не вдалося через застереження міської поліції, яка негативно поставилася до нововведень, вважаючи їх небезпечними і такими, що створюватимуть затори. У зв’язку з цими застерженнями зону для проведення заходу змешили вдвічі.

Фото: Іван Фурлет, Olena Chernyshova

Загалом майдан Соборності в Житомирі – це більше 10 тисяч квадратних метрів. Площа була сконструйована в рядянські часи і повноцінно використовувалася лише кілька разів на рік – здебільшого для проведення парадів.

На сьогодні відгороджений острівець в центрі майдану Соборності лишився. Але дістатися туди громадянам у повсякденні майже неможливо через потужний трафік довкола.

Загалом проєкт «ПАРКування Соборного» отримав позитивні відгуки від містян.

 «Я з захватом дивилася на фото усміхнених людей, які мали змогу взаємодіяти і використовувати цю площу по-іншому», – прокоментувала подію мешканка Житомира Анна Даниленко.

В Україні це перша інтервенція в простір міста такого типу.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button