Амстердам планують перетворити на «місто без автомобілів»
Заохочувати відмовити від автівок будуть через подовження часу роботи метро і безкоштовний проїзд дітей.
Заохочувати відмовити від автівок будуть через подовження часу роботи метро і безкоштовний проїзд дітей.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
За статистикою в Амстердамі лише 19 відсотків людей кожного дня використовують автівки, а дві третини містян їздять містом на велосипеді. Утім, столицю Нідерландів хочуть перетворити на «місто без автомобілів», пише citylab.com
Шерон Дійксма, представниця муніципальної ради Амстердаму, оголосила про ряд нових заходів, які ускладнюють рух автомобілів щонайменше десятьма центральними вулицями, серед них односторонній рух, звуження проїжджої частини, бар’єри на дорозі тощо. Аби ще більше заохотити водіїв відмовитися від своїх автівок, місто оголосило про плани зробити доступним амстердамський метрополітен вночі на вихідних, починаючи з 2021 року, а також запровадити безкоштовний вхід для дітей до 12 років на вихідних. Паралельно мерія міста розробила ще більш радикальний план взагалі заборонити рух автотранспорту.
Місто також має намір до 2030 року заборонити рух усіх автомобілів, що працюють на бензині та дизелі. Це мало б заохотити водіїв переходити на електромобілі. Водночас прагнення до «майбутнього без викидів» набагато простіше реалізувати у разі, коли якнайменше транспортних засобів буде на дорозі.
Місто Амстердам намагається забезпечити собі майбутнє без автівок ціною найменших витрат. Ключовим інструментом є те, що голландці називають «зрізом» (ножем по-голландськи). Це встановлення бар’єрів, що закривають коротку смугу довгої вулиці. Більшу частину вулиці все ще можна використовувати для доставки чи щоб когось підібрати, але як транзитний маршрут через місто така вулиця стає незручною.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті