Термін експлуатації мосту Патона закінчився. Зараз міст у критичному стані
Металоконструкції постійно піддаються корозії та руйнуються.
Металоконструкції постійно піддаються корозії та руйнуються.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23472 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Валерій Позняков, доктор технічних наук, представник Інституту електрозварювання, заявив про критичний стан мосту Патона на засіданні транспортної комісії Київради 6 листопада.
За даними доповіді, міст уже непрацездатний і термін його експлуатації закінчився. Метал нижнього поясу, який має товщину 14 міліметрів, зменшився до семи, а подекуди й до п’яти міліметрів. Те ж саме трапилося і зі стінкою головної балки.
Крім того, металоконструкції суттєво зазнали корозії. Під деформаційними швами мають бути лотки, які слугують для того, щоб вода стікала в Дніпро, а не потрапляла на металеві конструкції. Лотки давно зруйновані, вода накопичується і потрапляє на металеві конструкції. Під час заміни комунікацій на тротуарах не були загерметизовані шви біля стовпів освітлення. Вода потрапляє на сміття на металевих конструкціях, а це викликає корозію.
Важливо також припинити пересування по мосту вантажного транспорту, вага якого сягає десяти тон і більше. У разі подальшого ігнорування необхідності реконструювати міст, він може почати руйнуватися.
За словами Познякова, нарада щодо стану мосту з президентом Академії наук Борисом Патоном відбулася ще в липні минулого року. На той час поперечні балки почали руйнуватися. Тоді прийняли рішення негайно зробити обстеження технічного стану мосту. Результати обстеження, яке обійшлося Києву в чотири мільйони гривень, виявили, що міст перебуває у критичному стані. При КМДА створили групу, яка розробила проєкт техзавдання для реконструкції мосту. Але оскільки міст є пам’яткою архітектури, то реконструювати (тобто змінювати форму і розмір конструкції) його не можна. Можна лише замінювати матеріали, підсилювати тощо – робити реставрацію. На цьому етапі роботи припинилися.
Валерій Позняков заявив, що в Інституті електрозварювання є свою позиція щодо ремонту мосту:
«Це може бути, дійсно, і не реконструкція, а це, як пропонує Департамент охорони пам’ятників культури, може бути реставрація з пристосуванням. Реставрація – це не просто пофарбувати там щось, почистити… Це відновлення фізико-механічних властивостей і експлуатаційних властивостей конструкції. Це перше. Друге – пристосування. Що таке пристосування? Це пристосування конструкції до сучасних вимог експлуатації. Тобто можна застосовувати нові, сучасні матеріали під час ремонту цієї конструкції, якщо буде надане [підтвердження, що є] об’єктивна потреба в цьому. Навіть казали про те, що можна, не змінюючи суттєво форму, розширити цей об’єкт і зробити додаткові смуги», – прокоментував доктор технічних наук.
На думку науковця, щоб припинити процеси корозії, потрібно:
очистити всі металеві конструкції від сміття;
відновити проходи;
загерметизувати всі ті ділянки, де тече вода;
зробити детальне обстеження сучасними методами контролю, визначити технічний стан металевих конструкцій;
проаналізувавши дані, вирішувати, як надалі працювати з мостом;
зрештою, пофарбувати міст (щоб запобігти корозії надалі).
Нагадаємо, міст Патона – перший у світі суцільнозварний міст завдовжки 1543 метри. Сучасний міст введений в експлуатацію у листопаді 1953 року.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті