Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23472 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Артур Синенко (Shutterstock)

Валерій Позняков, доктор технічних наук, представник Інституту електрозварювання, заявив про критичний стан мосту Патона на засіданні транспортної комісії Київради 6 листопада.

За даними доповіді, міст уже непрацездатний і термін його експлуатації закінчився. Метал нижнього поясу, який має товщину 14 міліметрів, зменшився до семи, а подекуди й до п’яти міліметрів. Те ж саме трапилося і зі стінкою головної балки.

Крім того, металоконструкції суттєво зазнали корозії. Під деформаційними швами мають бути лотки, які слугують для того, щоб вода стікала в Дніпро, а не потрапляла на металеві конструкції. Лотки давно зруйновані, вода накопичується і потрапляє на металеві конструкції. Під час заміни комунікацій на тротуарах не були загерметизовані шви біля стовпів освітлення. Вода потрапляє на сміття на металевих конструкціях, а це викликає корозію.

Фото: Wikipedia

Важливо також припинити пересування по мосту вантажного транспорту, вага якого сягає десяти тон і більше. У разі подальшого ігнорування необхідності реконструювати міст, він може почати руйнуватися.

За словами Познякова, нарада щодо стану мосту з президентом Академії наук Борисом Патоном відбулася ще в липні минулого року. На той час поперечні балки почали руйнуватися. Тоді прийняли рішення негайно зробити обстеження технічного стану мосту. Результати обстеження, яке обійшлося Києву в чотири мільйони гривень, виявили, що міст перебуває у критичному стані. При КМДА створили групу, яка розробила проєкт техзавдання для реконструкції мосту. Але оскільки міст є пам’яткою архітектури, то реконструювати (тобто змінювати форму і розмір конструкції) його не можна. Можна лише замінювати матеріали, підсилювати тощо – робити реставрацію. На цьому етапі роботи припинилися.

Валерій Позняков заявив, що в Інституті електрозварювання є свою позиція щодо ремонту мосту:

«Це може бути, дійсно, і не реконструкція, а це, як пропонує Департамент охорони пам’ятників культури, може бути реставрація з пристосуванням. Реставрація – це не просто пофарбувати там щось, почистити… Це відновлення фізико-механічних властивостей і експлуатаційних властивостей конструкції. Це перше. Друге – пристосування. Що таке пристосування? Це пристосування конструкції до сучасних вимог експлуатації. Тобто можна застосовувати нові, сучасні матеріали під час ремонту цієї конструкції, якщо буде надане [підтвердження, що є] об’єктивна потреба в цьому. Навіть казали про те, що можна, не змінюючи суттєво форму, розширити цей об’єкт і зробити додаткові смуги», – прокоментував доктор технічних наук.

На думку науковця, щоб припинити процеси корозії, потрібно:

очистити всі металеві конструкції від сміття;

відновити проходи;

загерметизувати всі ті ділянки, де тече вода;

зробити детальне обстеження сучасними методами контролю, визначити технічний стан металевих конструкцій;

проаналізувавши дані, вирішувати, як надалі працювати з мостом;

зрештою, пофарбувати міст (щоб запобігти корозії надалі).

Нагадаємо, міст Патона – перший у світі суцільнозварний міст завдовжки 1543 метри. Сучасний міст введений в експлуатацію у листопаді 1953 року.

    Коментарі:

    Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

    *Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

    Newsletter button
    Donate button
    Podcast button
    Send article button