Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 292 днів. За цей час ми опублікували 23599 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Королівський кінець (Le FIn Royale). Поль Ґоґен, 1892 The J. Paul Getty Museum

Світові музеї переглядають своє ставлення до творчості Поля Ґоґена через те, що той займався сексом із дівчатками-підлітками та називав полінезійців, яких малював, «дикунами», пише Farah Nayeri для  The New York Times.

«Чи треба взагалі перестати дивитися на Ґоґена?», – з такого запитання розпочинається аудіогід виставкою «Портрети Ґоґена» в Національній галереї в Лондоні.

Одна з дівчаток художника в картині «Дух мертвих спостерігає за нами». Поль Ґоґен. 1892. Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York

Ґоґен провів майже 12 років життя на Таїті, пишучи там свої найбільші шедеври.

«Художник постійно мав сексуальні стосунки з молодими дівчатами, “одружувався” з двома з ними та давав життя дітям, – написано в галереї. –  Ґоґен без сумніву користався зі своєї позиції привілегійованої західної людини, аби отримати якнайбільше сексуальної свободи».

Виставки Ґоґена відбуваються у всіх великих музеях світу – в Парижі, Чикаго та Сан-Франциско. Утім, постає питання про необхідність переосмислення його спадщини в часи підвищеної чутливості  до питань статі, раси і колоніалізму.

Аналогічна виставка відбулася в Канаді в травні цього року. Перед самим відкриттям новопризначений директор Національної галереї в Оттаві Саша Суда вирішила змінити деякі експлікації, щоб уникнути нечутливих висловів. Приміром, фразу «стосунки з молодою жінкою з Таїті» замінили на «стосунки з 13 чи 14-річною дівчинкою з Таїті».

«Потрібно говорити про проблеми більш відкрито і прозоро, і таким чином ми матимемо більше зв’язків із сучасною аудиторією», – прокоментувала вона.

На її думку, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button