Світові музеї переглядають творчість Поля Ґоґена через його «колоніальну поведінку»
На думку музейників, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».
На думку музейників, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 292 днів. За цей час ми опублікували 23599 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Світові музеї переглядають своє ставлення до творчості Поля Ґоґена через те, що той займався сексом із дівчатками-підлітками та називав полінезійців, яких малював, «дикунами», пише Farah Nayeri для The New York Times.
«Чи треба взагалі перестати дивитися на Ґоґена?», – з такого запитання розпочинається аудіогід виставкою «Портрети Ґоґена» в Національній галереї в Лондоні.
Ґоґен провів майже 12 років життя на Таїті, пишучи там свої найбільші шедеври.
«Художник постійно мав сексуальні стосунки з молодими дівчатами, “одружувався” з двома з ними та давав життя дітям, – написано в галереї. – Ґоґен без сумніву користався зі своєї позиції привілегійованої західної людини, аби отримати якнайбільше сексуальної свободи».
Виставки Ґоґена відбуваються у всіх великих музеях світу – в Парижі, Чикаго та Сан-Франциско. Утім, постає питання про необхідність переосмислення його спадщини в часи підвищеної чутливості до питань статі, раси і колоніалізму.
Аналогічна виставка відбулася в Канаді в травні цього року. Перед самим відкриттям новопризначений директор Національної галереї в Оттаві Саша Суда вирішила змінити деякі експлікації, щоб уникнути нечутливих висловів. Приміром, фразу «стосунки з молодою жінкою з Таїті» замінили на «стосунки з 13 чи 14-річною дівчинкою з Таїті».
«Потрібно говорити про проблеми більш відкрито і прозоро, і таким чином ми матимемо більше зв’язків із сучасною аудиторією», – прокоментувала вона.
На її думку, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті