Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 303 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Королівський кінець (Le FIn Royale). Поль Ґоґен, 1892 The J. Paul Getty Museum

Світові музеї переглядають своє ставлення до творчості Поля Ґоґена через те, що той займався сексом із дівчатками-підлітками та називав полінезійців, яких малював, «дикунами», пише Farah Nayeri для  The New York Times.

«Чи треба взагалі перестати дивитися на Ґоґена?», – з такого запитання розпочинається аудіогід виставкою «Портрети Ґоґена» в Національній галереї в Лондоні.

Одна з дівчаток художника в картині «Дух мертвих спостерігає за нами». Поль Ґоґен. 1892. Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York

Ґоґен провів майже 12 років життя на Таїті, пишучи там свої найбільші шедеври.

«Художник постійно мав сексуальні стосунки з молодими дівчатами, “одружувався” з двома з ними та давав життя дітям, – написано в галереї. –  Ґоґен без сумніву користався зі своєї позиції привілегійованої західної людини, аби отримати якнайбільше сексуальної свободи».

Виставки Ґоґена відбуваються у всіх великих музеях світу – в Парижі, Чикаго та Сан-Франциско. Утім, постає питання про необхідність переосмислення його спадщини в часи підвищеної чутливості  до питань статі, раси і колоніалізму.

Аналогічна виставка відбулася в Канаді в травні цього року. Перед самим відкриттям новопризначений директор Національної галереї в Оттаві Саша Суда вирішила змінити деякі експлікації, щоб уникнути нечутливих висловів. Приміром, фразу «стосунки з молодою жінкою з Таїті» замінили на «стосунки з 13 чи 14-річною дівчинкою з Таїті».

«Потрібно говорити про проблеми більш відкрито і прозоро, і таким чином ми матимемо більше зв’язків із сучасною аудиторією», – прокоментувала вона.

На її думку, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button