У Києві презентували маніфест «За безпечні дороги в Україні». До чого закликають автори?
Спікери наголошували, що українським автошляхам потрібні інфраструктурні зміни.
Спікери наголошували, що українським автошляхам потрібні інфраструктурні зміни.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Сьогодні у Києві в Українському кризовому медіа-центрі відбулася презентація Маніфесту «За безпечні дороги в Україні».
Маніфест є колективною позицією коаліції громадських організацій та ініціатив. Він покликаний змінити ситуацію з високим рівнем смертності і травматизму на дорогах України.
«Ми хочемо знизити кількість ДТП, а також суттєво зменшити їх наслідки, щоб смерть на дорозі перетворилося з сумної буденності до неприйнятного явища для суспільства», – заявляють автори маніфесту.
Спікери наголошували на необхідності запровадження інфраструктурних змін на автошляхах України, які б унеможливили правопорушення, замість тенденції «звинувачення винних».
Богдан Лепявко, голова Асоціації велосипедистів Києва U-Cycle, сказав, що маніфест адресований усім, хто може мати вплив на ситуацію на дорогах – від громадськості до влади. Україна, за його словами, займає одне з перших місць у Європі за смертністю на дорогах.
Олеся Холопік, заступниця директора Центру демократії та верховенства права, координаторка кампанії «За безпечні дороги», назвала три пріоритети адвокаційної кампанії для зменшення смертності на дорогах – зменшення швидкості (адже надмірна швидкість – це перша і основна причина ДТП з травмованими і загиблими), змешення відволікання на мобільні присторії та відповідальне ставлення до ременів безпеки й автокрісел.
Про шкоду так званого «тригерного підходу» (зміни впроваджують тільки після великої кількості нещасних випадків та аварій) до вирішення проблеми смертності на дорогах говорив Денис Радюк, Президент AVERE Ukraine, Європейської асоціації з електромобільності, сталого транспорту та інфраструктури України. На його думку, потрібні випереджувальні стратегії, які унеможливлять ДТП з важкими наслідками ще на стадії проєктування доріг.
Голова Української асоціації аудиторів безпеки автомобільних доріг Костянтин Щербенко нагадав, що 14 жовтня в Україні прийняли закон про аудит безпеки автомобільних доріг. Аудит допоможе виявляти помилки на ранніх стадіях проєктування автошляхів. Костянтин Щербенко наголосив на необхідності створення так званого forgiving environment на дорогах України, тобто розробки такої інфраструктури, яка мінімізує правопорушення.
«Кожна людина може зробити помилку, але не має за це платити життям», – наголосив Костянтин Щербенко.
Список організацій-підписантів опублікують разом із Маніфестом.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті