U-Cycle порахувала київських велосипедистів та дізналася, де і як вони їздять
Порівняно з минулим роком, кількість людей, що рухаються по дорозі, зросла, натомість кількість жінок-велосипедисток - зменшилася.
Порівняно з минулим роком, кількість людей, що рухаються по дорозі, зросла, натомість кількість жінок-велосипедисток - зменшилася.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 26 днів. За цей час ми опублікували 26914 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: avk.org.ua
Результати останнього підрахунку велосипедистів, який U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») провела у столиці восени 2019 року, показують, що порівняно з даними осіннього підрахунку минулого року користувачів велосипеда в Києві поменшало на третину, пише avk.org.ua.
При цьому вперше за два роки пропорція велосипедистів, що рухаються дорогою і тротуаром, стала 50/50.
Фото: avk.org.ua
Завдяки підрахунку Асоціація визначає, куди їздять велосипедисти, чи вдягають вони шоломи, скільки з них рухаються тротуарами, в якому одязі вони їздять, скільки серед них жінок і чоловіків, користувачів муніципального прокату NextBike, а також кур’єрів Uber Eats та Glovo. Цей підрахунок ведуть з 2014 року.
Фото: avk.org.ua
КІлькість та динаміка
Порівняно з 2018 роком, у будній день кількість велосипедистів, які проїхали на 22 перехрестях, зменшилася на 34% (з 2732 до 1798), а у вихідний – на 36% (з 3066 до 1943).
Цього року баланс кількості велосипедистів між будніми та вихідними днями становить 8% на користь вихідного дня за відносно холодної погоди. Середня температура в обидва дні становила 13-16°С, що є досить нетиповою погодою як для вересня. Минулого року цей баланс становив 12% на користь вихідного дня.
Негативну динаміку пояснюють погодою, адже минулого року підрахунок проводився за умов дуже теплої погоди (24-27°С). Цього року під час підрахунку були вітер і тимчасові опади.
Фото: avk.org.ua
Ґендерний баланс
Восени в будній день на точках підрахунку помітили 8% жінок та 92% чоловіків, у вихідний день жінок традиційно трохи більше – 12% серед усіх користувачів велосипеда, а чоловіків, відповідно, 88%.
Порівняно з осінню минулого року частка жінок знизилася на 4-5% (у 2018 році було зафіксовано 12% велосипедисток у будній та 17% велосипедисток у вихідний дні).
Рух по тротуарах
У вересні 2019 року велосипедист в будній день рухалися порівну і дорогою, і тротуаром. У вихідний день пропорція дещо змінилася: 45% велосипедистів рухалися по дорозі і 55% – по тротуару. Порівняно з осінню минулого року, частка велосипедистів, які їдуть разом із машинами, зросла: у 2018 році 39% їхали по дорозі в будній день і 40% – у вихідний.
«Тенденція дисбалансу між тими велосипедистами, які обирають їхати по дорозі та по тротуару, трималася на рівні приблизно 40/60 вже протягом 2 років, але цієї осені підійшла до пропорції 50/50. Це може означати, що, по-перше, київські велосипедисти і велосипедистки «професіоналізувалися» та почали впевненіше себе відчувати на дорогах. По-друге, можливо, що їздити по тротуарах стало складніше, наприклад, через непристосованість покриття, більшу кількість пішоходів та інші фізичні перешкоди для руху. Однак варто підкреслити, що інша половина велосипедистів у Києві рухаються по тротуарах, адже на більшості доріг немає безпечних та комфортних умов для їзди велосипедом», – підкреслили в U-Cycle.
Часто велосипедисти виїжджають на тротуар, аби об’їхати автівки, які рухаються смугою громадського транспорту.
Фото: avk.org.ua
Шолом та одяг
Восени 2019 року в шоломах їздив майже кожен третій велосипедист: 35% у будній день та 29% у вихідний, що на 9% більше, ніж у 2018 році.
Найбільшу кількість велосипедистів у шоломах зафіксували на Пішохідному та Північному мостах. Частіше використання шоломів пов’язують зі збільшенням руху по дорозі, що пов’язано з більшою небезпекою.
Більшість (за оцінками волонтерів, 60-80%) київських велосипедистів їздять на гібридних, гірських або спортивних велосипедах (МТБ). Рідше трапляються шосейники та міські велосипеди. Половина людей одягнена в спортивну форму та повсякденний зручний одяг.
На велосипедах муніципального прокату NextBike волонтери зафіксували трьох велосипедистів у будній день, а також 152 кур’єри доставок Uber Eats та Glovo у будній день та 176 – у вихідний.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті