Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: avk.org.ua

Результати останнього підрахунку велосипедистів, який U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») провела у столиці восени 2019 року, показують, що порівняно з даними осіннього підрахунку минулого року користувачів велосипеда в Києві поменшало на третину, пише avk.org.ua.

При цьому вперше за два роки пропорція велосипедистів, що рухаються дорогою і тротуаром, стала 50/50.

Фото: avk.org.ua

Завдяки підрахунку Асоціація визначає, куди їздять велосипедисти, чи вдягають вони шоломи, скільки з них рухаються тротуарами, в якому одязі вони їздять, скільки серед них жінок і чоловіків, користувачів муніципального прокату NextBike, а також кур’єрів Uber Eats та Glovo. Цей підрахунок ведуть з 2014 року.

Фото: avk.org.ua

КІлькість та динаміка

Порівняно з 2018 роком, у будній день кількість велосипедистів, які проїхали на 22 перехрестях, зменшилася на 34% (з 2732 до 1798), а у вихідний – на 36% (з 3066 до 1943).

Цього року баланс кількості велосипедистів між будніми та вихідними днями становить 8% на користь вихідного дня за відносно холодної погоди. Середня температура в обидва дні становила 13-16°С, що є досить нетиповою погодою як для вересня. Минулого року цей баланс становив 12% на користь вихідного дня.

Негативну динаміку пояснюють погодою, адже минулого року підрахунок проводився за умов дуже теплої погоди (24-27°С). Цього року під час підрахунку були вітер і тимчасові опади.

Фото: avk.org.ua

Ґендерний баланс

Восени в будній день на точках підрахунку помітили 8% жінок та 92% чоловіків, у вихідний день жінок традиційно трохи більше – 12% серед усіх користувачів велосипеда, а чоловіків, відповідно, 88%.

Порівняно з осінню минулого року частка жінок знизилася на 4-5% (у 2018 році було зафіксовано 12% велосипедисток у будній та 17% велосипедисток у вихідний дні).

Рух по тротуарах

У вересні 2019 року велосипедист в будній день рухалися порівну і дорогою, і тротуаром. У вихідний день пропорція дещо змінилася: 45% велосипедистів рухалися по дорозі і 55% – по тротуару. Порівняно з осінню минулого року, частка велосипедистів, які їдуть разом із машинами, зросла: у 2018 році 39% їхали по дорозі в будній день і 40% – у вихідний.

«Тенденція дисбалансу між тими велосипедистами, які обирають їхати по дорозі та по тротуару, трималася на рівні приблизно 40/60 вже протягом 2 років, але цієї осені підійшла до пропорції 50/50. Це може означати, що, по-перше, київські велосипедисти і велосипедистки «професіоналізувалися» та почали впевненіше себе відчувати на дорогах. По-друге, можливо, що їздити по тротуарах стало складніше, наприклад, через непристосованість покриття, більшу кількість пішоходів та інші фізичні перешкоди для руху. Однак варто підкреслити, що інша половина велосипедистів у Києві рухаються по тротуарах, адже на більшості доріг немає безпечних та комфортних умов для їзди велосипедом», – підкреслили в U-Cycle.

Часто велосипедисти виїжджають на тротуар, аби об’їхати автівки, які рухаються смугою громадського транспорту.

Фото: avk.org.ua

Шолом та одяг

Восени 2019 року в шоломах їздив майже кожен третій велосипедист: 35% у будній день та 29% у вихідний, що на 9% більше, ніж у 2018 році.

Найбільшу кількість велосипедистів у шоломах зафіксували на Пішохідному та Північному мостах. Частіше використання шоломів пов’язують зі збільшенням руху по дорозі, що пов’язано з більшою небезпекою.

Більшість (за оцінками волонтерів, 60-80%) київських велосипедистів їздять на гібридних, гірських або спортивних велосипедах (МТБ). Рідше трапляються шосейники та міські велосипеди. Половина людей одягнена в спортивну форму та повсякденний зручний одяг.

На велосипедах муніципального прокату NextBike волонтери зафіксували трьох велосипедистів у будній день, а також 152 кур’єри доставок Uber Eats та Glovo у будній день та 176 – у вихідний.

Найпопулярніші напрямки

Найбільш популярними точками були Північний міст, Пішохідний міст та Європейська площа. Найменше велосипедистів проїжджало площею Слави, перетином вулиць Малевича та Федорова, а також – Кирилівської та Юрківської.

Умови підрахунку: вересень 2019 року

У 2019 році було проведено вже другий, осінній підрахунок велосипедистів у будній день (25 вересня) та у вихідний (21 вересня). Для підрахунків обирали найбільш піковий час: з 17 до 19 години у будній день (середа) з 12 до 14 години у вихідний день (субота). Також вибирали дні з гарною погодою та без дощу (саме тому підрахунок у середу, 18/09, було відмінено). У середу, 25 вересня, було хмарно, 14-16°С тепла, а у суботу, 21 вересня – сонячно, але вітряно, 13-15°С тепла.

Методологія

Заміри проводяться щороку навесні (травень) та восени (вересень) у будній (17:00-19:00) та вихідний (12:00-14:00) дні на 22 точках на лівому та правому берегах Києва.

Точки підрахунку традиційно обирають так, щоб це були точки в’їзду в центр міста з усіх основних магістралей, аби охопити якомога більшу кількість велосипедистів у час, коли вони їдуть на роботу або навпаки. Також є кілька точок підрахунку біля в’їздів у парки (наприклад, Голосіївський, парк Муромець тощо).

Читайте також: Взимку фінські школярі їздять на заняття велосипедом. Як їм це вдається?

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button