Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: avk.org.ua

Результати останнього підрахунку велосипедистів, який U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») провела у столиці восени 2019 року, показують, що порівняно з даними осіннього підрахунку минулого року користувачів велосипеда в Києві поменшало на третину, пише avk.org.ua.

При цьому вперше за два роки пропорція велосипедистів, що рухаються дорогою і тротуаром, стала 50/50.

Фото: avk.org.ua

Завдяки підрахунку Асоціація визначає, куди їздять велосипедисти, чи вдягають вони шоломи, скільки з них рухаються тротуарами, в якому одязі вони їздять, скільки серед них жінок і чоловіків, користувачів муніципального прокату NextBike, а також кур’єрів Uber Eats та Glovo. Цей підрахунок ведуть з 2014 року.

Фото: avk.org.ua

КІлькість та динаміка

Порівняно з 2018 роком, у будній день кількість велосипедистів, які проїхали на 22 перехрестях, зменшилася на 34% (з 2732 до 1798), а у вихідний – на 36% (з 3066 до 1943).

Цього року баланс кількості велосипедистів між будніми та вихідними днями становить 8% на користь вихідного дня за відносно холодної погоди. Середня температура в обидва дні становила 13-16°С, що є досить нетиповою погодою як для вересня. Минулого року цей баланс становив 12% на користь вихідного дня.

Негативну динаміку пояснюють погодою, адже минулого року підрахунок проводився за умов дуже теплої погоди (24-27°С). Цього року під час підрахунку були вітер і тимчасові опади.

Фото: avk.org.ua

Ґендерний баланс

Восени в будній день на точках підрахунку помітили 8% жінок та 92% чоловіків, у вихідний день жінок традиційно трохи більше – 12% серед усіх користувачів велосипеда, а чоловіків, відповідно, 88%.

Порівняно з осінню минулого року частка жінок знизилася на 4-5% (у 2018 році було зафіксовано 12% велосипедисток у будній та 17% велосипедисток у вихідний дні).

Рух по тротуарах

У вересні 2019 року велосипедист в будній день рухалися порівну і дорогою, і тротуаром. У вихідний день пропорція дещо змінилася: 45% велосипедистів рухалися по дорозі і 55% – по тротуару. Порівняно з осінню минулого року, частка велосипедистів, які їдуть разом із машинами, зросла: у 2018 році 39% їхали по дорозі в будній день і 40% – у вихідний.

«Тенденція дисбалансу між тими велосипедистами, які обирають їхати по дорозі та по тротуару, трималася на рівні приблизно 40/60 вже протягом 2 років, але цієї осені підійшла до пропорції 50/50. Це може означати, що, по-перше, київські велосипедисти і велосипедистки «професіоналізувалися» та почали впевненіше себе відчувати на дорогах. По-друге, можливо, що їздити по тротуарах стало складніше, наприклад, через непристосованість покриття, більшу кількість пішоходів та інші фізичні перешкоди для руху. Однак варто підкреслити, що інша половина велосипедистів у Києві рухаються по тротуарах, адже на більшості доріг немає безпечних та комфортних умов для їзди велосипедом», – підкреслили в U-Cycle.

Часто велосипедисти виїжджають на тротуар, аби об’їхати автівки, які рухаються смугою громадського транспорту.

Фото: avk.org.ua

Шолом та одяг

Восени 2019 року в шоломах їздив майже кожен третій велосипедист: 35% у будній день та 29% у вихідний, що на 9% більше, ніж у 2018 році.

Найбільшу кількість велосипедистів у шоломах зафіксували на Пішохідному та Північному мостах. Частіше використання шоломів пов’язують зі збільшенням руху по дорозі, що пов’язано з більшою небезпекою.

Більшість (за оцінками волонтерів, 60-80%) київських велосипедистів їздять на гібридних, гірських або спортивних велосипедах (МТБ). Рідше трапляються шосейники та міські велосипеди. Половина людей одягнена в спортивну форму та повсякденний зручний одяг.

На велосипедах муніципального прокату NextBike волонтери зафіксували трьох велосипедистів у будній день, а також 152 кур’єри доставок Uber Eats та Glovo у будній день та 176 – у вихідний.

Найпопулярніші напрямки

Найбільш популярними точками були Північний міст, Пішохідний міст та Європейська площа. Найменше велосипедистів проїжджало площею Слави, перетином вулиць Малевича та Федорова, а також – Кирилівської та Юрківської.

Умови підрахунку: вересень 2019 року

У 2019 році було проведено вже другий, осінній підрахунок велосипедистів у будній день (25 вересня) та у вихідний (21 вересня). Для підрахунків обирали найбільш піковий час: з 17 до 19 години у будній день (середа) з 12 до 14 години у вихідний день (субота). Також вибирали дні з гарною погодою та без дощу (саме тому підрахунок у середу, 18/09, було відмінено). У середу, 25 вересня, було хмарно, 14-16°С тепла, а у суботу, 21 вересня – сонячно, але вітряно, 13-15°С тепла.

Методологія

Заміри проводяться щороку навесні (травень) та восени (вересень) у будній (17:00-19:00) та вихідний (12:00-14:00) дні на 22 точках на лівому та правому берегах Києва.

Точки підрахунку традиційно обирають так, щоб це були точки в’їзду в центр міста з усіх основних магістралей, аби охопити якомога більшу кількість велосипедистів у час, коли вони їдуть на роботу або навпаки. Також є кілька точок підрахунку біля в’їздів у парки (наприклад, Голосіївський, парк Муромець тощо).

Читайте також: Взимку фінські школярі їздять на заняття велосипедом. Як їм це вдається?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button