Агенти змін пропонують зробити пішохідним Верхній Вал (проєкт)
Крізь пішохідний простір проходитимуть трамвайні лінії та велодоріжка, натомість смуги для авто перенесуть на Нижній Вал.
Крізь пішохідний простір проходитимуть трамвайні лінії та велодоріжка, натомість смуги для авто перенесуть на Нижній Вал.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Архітектурно-дизайнерська організація «Агенти змін» запропонувала схему реорганізації вулиць Верхній і Нижній Вал на Подолі.
Наразі на Валах є проблеми з мобільністю: підземні переходи, відсутня велодоріжка, автівки в постійних заторах, разом з якими стоїть громадський транспорт.
Це також вузькі запарковані тротуари, які не відповідають кількості пішоходів та активності в перших поверхах будинків. Вони захаращені хаотичною торгівлею та літніми майданчиками. Уздовдж тротуарів практично відсутні дерева.
Ще одна проблема: застаріла система водовідведення. Посеред бульвару руслом річки Глибочиця проходить колектор, який збудували в середині ХІХ століття. Через відсутність очищення брудна вода з мастилами від автівок потрапляє у Дніпро.
«Агенти змін» пропонують насамперед розширити публічний простір – зробити Верхній Вал пішохідним і перенести на нього трамвай.
Трамвай рухатиметься окремо від автомобілів і не стоятиме разом з ними в корках. Уздовж трамвайних колій розташують двосторонню велодоріжку.
Натомість дві смуги приватного транспорту перенесуть на Нижній Вал, спростивши всі перехрестя та кількість конфліктів автівок із пішоходами. Відповідно, кількість смуг не зменшиться – по дві в кожен бік. Натомість пропонуть прибрати паркувальні смуги, щоб розширити тротуари і перенести одну смугу дерев з бульвару на бік Нижнього Валу.
Бульвар між Валами розширять і об’єднають із тротуаром Верхнього Валу. Таким чином з’явиться єдина пішохідна зона, через яку іноді проїжджатимуть трамваї та велосипедисти.
Перед першими активними поверхами з’явиться достатньо простору, щоб розмістити літні майданчики, а пішоходи зможуть пройти до бульвару, не перетинаючи автомобільні смуги.
Уздовж Верхнього Валу буде створено чотири нові площі: історичні Кожум’яцька та Житньоторзька, і ще дві площі на перетині з Костянтинівською і на перетині з Межигірською.
Щоб очистити дощову воду, пропонують задіяти технологію дренажу води через зелені зони. Дощова вода потраплятиме до колектора, поступово проходячи через ґрунти, і вже чистою надходитиме до Дніпра.
«Агенти змін» вважають, що колектор слід відкрити, давши містянам доступ до Глибочиці.
Для проєкту «Нові Вали» «Агенти змін» застосували рішення, які знайшли під час проєктування Кожум’яцької площі. Про цей проєкт та про громадські простори Подолу «Хмарочосу» розповідав архітектор Максим Головко.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті