Архітектори оприлюднили візуалізацію проєкту громадського простору біля метро «Виставковий центр». Яким він буде?
Концепція громадського простору врахує інтереси усіх гравців у довгостроковій перспективі – зазначають автори проєкту.
Концепція громадського простору врахує інтереси усіх гравців у довгостроковій перспективі – зазначають автори проєкту.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Автори проєкту – Влодко Зотов (Бюро ініціативної архітектури «GA» ) та Єгор Лєбєдєв (Lebedev Architects) оприлюднили візуалізацію громадського простору поблизу території ЖК «Standard One – S1» біля метро ВДНГ.
Площа біля метро щодня приймає пасажирів приміського транспорту, студентів університету, відвідувачів ВДНГ тощо. Метрополітен разом із зупинками приміського та міського громадського транспорту утворюють потужний пересадочний вузол – значні паркування автобусів вздовж проїжджої частини. Вільна територія, яку радянські архітектори залишили перед університетом, сьогодні, за словами архітекторів, стала сценою для нових процесів.
За словами архітекторів, їхня концепція громадського простору має врахувати інтереси усіх гравців у довгостроковій перспективі. Їхнім завданням у ході роботи було вивільнити площу у місці концентрації пішохідних потоків пересадкового вузла, відкорегувати форму зелених зон згідно з цими потоками, знайти баланс між комерційними та громадськими просторами, встановити чіткі межі відповідальності і створити кордони між громадськими, комерційними, колективними та університетськими просторами тощо.
На території ЖК «Standard One – S1» побудують студентські апартаменти, торговельний центр і магазин Roshen. Нове планування, за словами архітекторів, буде безпечним і врахує можливість проїзду пожежних машин.
Біля студентських апартаментів розташують гостьовий паркінг зі шлагбаумом на 36 автомобілів, а парковку «Київського метрополітену» збільшать до 32 місць. Територія подвір’я буде вільною від авто, а для обслуговуючого транспорту передбачать розворотний майданчик.
Між колективним простором подвір’я і вулицею створять «м’який» кордон у вигляді дитячого майданчика, який у денний час буде відкритим для всіх охочих. У точках вибору встановлять навігаційні пілони для тих, хто незнайомий з плануванням площі.
Спеціально для цього проєкту розробили лави на бетонній основі з сосновими сидіннями. Невелика поличка у нижній частині бетонної основи дасть змогу зручно розмістити ноги. Також передбачені лави зі спинкою – їх встановлять біля входів у під’їзди, по краях променаду довкола дитячого майданчику, у фітнес-зоні. Лави, повз які проходять пішохідні потоки, на краях мають скіс.
На дитячому майданчику будуть лавки обтічної форми, щоб дітям було зручно бігати довкола. У нижній частині бетонної основи, там де знаходиться ніша для стоп, вмонтують діодну підсвітку. Відтак об’єкт стане джерелом неяскравого, тьмяного світла. Поряд ростимуть дерева, а ґрунт вкриють гравієм.
Витяжки метрополітену планують пофарбувати у графітовий колір і дообладнати сіткою, щоб уникнути клеєння оголошень на її стовбур.
На площі біля основного пішохідного потоку бюро пропонує встановити символічну скульптуру відомого одеського митця Степана Рябченко — «Квітка, що гуляє».
Біля одного із виходів з метрополітену, у зоні очікування, обіцяють зробити перехоплювальний велопаркінг.
На господарській частині території будуть контейнери для сортування сміття. Один бік накриття контейнерів розташовуватиметься у дворі, а інший — на вулиці. Так одним смітником можуть одночасно користуватись і мешканці житлового комплексу «S1» і перехожі.
«Отже, що побачить людина, яка вийде на станції метро “Виставковий центр”? Перше, що буде помітно —це велика площа, якою зручно пересуватись у різних напрямках. По краях площі будуть розташовані відпочинкові сквери. Під дорослими, тінистими деревами будуть розташовані зручні лави», – кажуть автори проєкту. – «Основний фактор, який ми враховували під час створення нового планування — пішохідні потоки: наявні та потенційні. Саме вони визначили границі зелених зон та їх напрямки».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті