Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24978 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Дем’ян Данилюк / Твоє місто

У Львові вздовж проспекту Чорновола облаштували смуги для громадського транспорту.

14 листопада з’явилася петиція з вимогою ліквідувати такі смуги на цьому проспекті, проте, як стало відомо з повідомлення Олега Шміда, депутати львівської міськради петицію не підтримали.

Спостереження за численними порушеннями правил дорожнього руху, а саме виїзду водіями автівок на громадські смуги, надихнуло урбан-активіста Дем’яна Данилюка на текст, який пояснював доцільність таких смуг. Він був опублікований у виданні «Твоє місто».

Активіст зазначає, що принциповим для громадського транспорту є рух без затримок, адже містяни повинні мати змогу розрахувати свій час. Досягнути цього можна лише завдяки пріоритетам руху – виділенню окремих смуг і світлофорів.

«Стояти в заторі в трамваї чи автобусі — це значно гірше, ніж сидіти у власному автомобілі з кондиціонером/опаленням, слухаючи радіо», – зазначає Данилюк.

Як пояснює Данилюк, один великий автобус вміщує до 100 людей, середній — від 42 до 70, трамвай — від 125 до 170, а два зчеплені вагони — це вже 250 пасажирів. Це 36 метри довжини, а значить – вісім автомобілів в іншій смузі. Коефіцієнт заповненості приватного транспорту у Львові становить 1,8, тобто 8 автомобілів перевозить приблизно 16 людей.

Фото: Дем’ян Данилюк / Твоє місто

Урбаніст наголошує, що затримки громадського транспорту збільшують витрати транспортних підприємств, адже збільшується споживання електроенергії та пального. Крім того, люди довше чекають на зупинці, а кількість перевезених пасажирів зменшується.

«Громадський транспорт — це не для когось, а для всіх нас. На те він і називається громадським. Без нього місто не зможе жити, адже сотні тисяч людей повинні щодня приїхати на роботу і з неї, на навчання, за покупками тощо. Якщо поглянути на це дуже прагматично, то громадський транспорт доставляє гроші до товарів та послуг. Що менше часу ми втрачаємо на пересування, то більше маємо його на інші справи. Якщо в якомусь районі погане транспортне сполучення з центром чи іншими частинами міста, то це означає, що економіка міста недоотримує, – пише Данилюк. – Основне завдання громадського транспорту — постійно їхати. Громадський транспорт, який стоїть у заторі, нікому не потрібен».

Фото: Дем’ян Данилюк / Твоє місто

Читайте також: Як очільниця Парижа перетворює його на місто, дружнє до пішоходів та велосипедистів?

Автор також спростував три міфи про смуги громадського транспорту, серед яких думки, що смуги громадського транспорту можуть бути лише на вулицях з трьома смугами в кожен бік (а це не так, бувають випадки, коли на деяких вузьких вулицях дозволяють лише рух громадського транспорту, а у визначені години – доставку товарів і вантажів); що для громадського транспорту потрібно будувати лише нові смуги (насправді можна використовувати наявні) або версія про те, що для початку потрібно удосконалити сам транспорт (виділення смуг і покращення самого транспорту – паралельні процеси, які не заважають один одному).

«На момент написання цього тексту у Львові я наміряв загалом 31,3 км смуг для громадського транспорту, з яких справді працює або майже працює 29,8 км, якщо не менше. Якщо ж не враховувати відокремлені трамвайні колії, як-от на вул. Княгині Ольги і частині Личаківської, просп. Червоної Калини, то ця протяжність складе всього 11,3 чи реальних 9,8 км. Де ще потрібні смуги ГТ у Львові? На тих вулицях, де громадський транспорт уже стоїть у заторі або починає запізнюватися», – наголошує автор.

 

Читайте також: Як зменшити затримку київського громадського транспорту? (дослідження)

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button