Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24978 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Смог у Барселоні у 2019 році. Фото: Alejandro García / EPA/ The Guardian

В перший день нового року у Барселоні відкрили найбільшу на півдні Європи зону з низьким рівнем викидів, пише The Guardian.

Автомобілям з бензиновим двигуном, купленим до 2000 року, та автівкам на дизелі, старшим 2006 року, заборонили в’їзд до міста. За кожен в’їзд такого авто в міську зону стягуватиметься штраф розміром від 100 до 500 євро. Впродовж перших трьох місяців порушники отримуватимуть лише попередження без необхідності сплачувати штраф.

У 2018 році  автомобілістам обмежили в’їзд до центру Мадрида (після цього за рік рівень діоксиду азоту (NO²) знизився на 48%). На відміну від подібної зони в Мадриді, заборона Барселони поширюється на всю агломерацію, включаючи передмістя. Обидва міста часто перевищують рівень Всесвітньої організації охорони здоров’я щодо вмісту NO² та інших забруднюючих речовин.

Зона Барселони у 20 разів більша за мадридську і займає 95 квадратних кілометрів, включаючи, крім самого міста, чотири міста-супутники. Усе це контролюватимуть 150 камер.

Джанет Санц, заступниця міського голови, заявила, що Барселона протягом трьох років сподівається зменшити кількість автомобілів у місті на 125 тисяч, і протягом чотирьох років зробити повітря на 20% чистішим.

Якщо таких цілей досягнути не вдасться, то міська влада розглядатиме можливість впровадження плати за в’їзд у місто для всіх транспортних засобів.

«Йдеться про демократію громадського простору та охорону здоров’я, – сказала чиновниця. – Це одночасно і зменшення забруднення повітря, і переоблаштування громадського простору так, щоб усі могли ним насолоджуватися».

Безперечно, у цього рішення є свої опоненти, які стверджують, що це змусить людей купувати новіші транспортні засоби. Натомість Джанет Санз висловлює сподівання, що заборона спонукатиме людей більше користуватися міською системою громадського транспорту.

Нагадаємо, що у квітні 2019 року мер Лондона Садік Хан запровадив Зону наднизьких викидів, яка передбачала суворіші обмеження порівняно з попередньою Зону низьких викидів, котра функціонувала з 2017 року. Власників легкових автомобілів, які не відповідають певним екологічним стандартам, зобов’язали сплачувати за в’їзд 12,50 фунтів (майже 400 гривень) на добу.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button