У Барселоні заборонили в’їзд «старих» автівок до міста та передмістя
Протягом чотирьох років міська влада сподівається зробити повітря на 20% чистішим.
Протягом чотирьох років міська влада сподівається зробити повітря на 20% чистішим.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 307 днів. За цей час ми опублікували 26384 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Смог у Барселоні у 2019 році. Фото: Alejandro García / EPA/ The Guardian
В перший день нового року у Барселоні відкрили найбільшу на півдні Європи зону з низьким рівнем викидів, пише The Guardian.
Автомобілям з бензиновим двигуном, купленим до 2000 року, та автівкам на дизелі, старшим 2006 року, заборонили в’їзд до міста. За кожен в’їзд такого авто в міську зону стягуватиметься штраф розміром від 100 до 500 євро. Впродовж перших трьох місяців порушники отримуватимуть лише попередження без необхідності сплачувати штраф.
У 2018 році автомобілістам обмежили в’їзд до центру Мадрида (після цього за рік рівень діоксиду азоту (NO²) знизився на 48%). На відміну від подібної зони в Мадриді, заборона Барселони поширюється на всю агломерацію, включаючи передмістя. Обидва міста часто перевищують рівень Всесвітньої організації охорони здоров’я щодо вмісту NO² та інших забруднюючих речовин.
Зона Барселони у 20 разів більша за мадридську і займає 95 квадратних кілометрів, включаючи, крім самого міста, чотири міста-супутники. Усе це контролюватимуть 150 камер.
Джанет Санц, заступниця міського голови, заявила, що Барселона протягом трьох років сподівається зменшити кількість автомобілів у місті на 125 тисяч, і протягом чотирьох років зробити повітря на 20% чистішим.
Якщо таких цілей досягнути не вдасться, то міська влада розглядатиме можливість впровадження плати за в’їзд у місто для всіх транспортних засобів.
«Йдеться про демократію громадського простору та охорону здоров’я, – сказала чиновниця. – Це одночасно і зменшення забруднення повітря, і переоблаштування громадського простору так, щоб усі могли ним насолоджуватися».
Безперечно, у цього рішення є свої опоненти, які стверджують, що це змусить людей купувати новіші транспортні засоби. Натомість Джанет Санз висловлює сподівання, що заборона спонукатиме людей більше користуватися міською системою громадського транспорту.
Нагадаємо, що у квітні 2019 року мер Лондона Садік Хан запровадив Зону наднизьких викидів, яка передбачала суворіші обмеження порівняно з попередньою Зону низьких викидів, котра функціонувала з 2017 року. Власників легкових автомобілів, які не відповідають певним екологічним стандартам, зобов’язали сплачувати за в’їзд 12,50 фунтів (майже 400 гривень) на добу.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті