Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 146 днів. За цей час ми опублікували 27788 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Місто Гент. Фото: Dimitri Houtteman / unsplash

Місто Бірмінгем у Великій Британії, яке колись з гордістю називали «містом автостради», заявило про плани створювати умови для пішоходів, велосипедистів та громадського транспорту, пише The Guardian.

Якщо пропозиції чиновників приймуть, то місто поділять на зони, і автомобілістам доведеться використовувати кільцеву дорогу, щоб подорожувати з однієї зони в іншу.

Відтак, з меншою кількістю автівок подорожі пішоходів і велосипедистів стануть простішими і безпечнішими, а громадський транспорт рухатиметься швидше.

На створення нової транспортної схеми Бірмінгема міську владу надихнув нещодавній досвід бельгійського міста Гент. У 2017 році у цьому середньовічному за плануванням місті (за площею це чверть Бірмінгема) автівкам заборонили в’їзд на центральні вулиці за одну ніч. При цьому транспортного колапсу не трапилося, як і невдоволення містян.

Мур-стріт Квінсвей у центральному Бірмінгемі, ліворуч та Велдстрат у центральному Генті, праворуч. Фото: Девід Уоррен та Климент Філіпп / Alamy

Новий план руху в Генті не дозволяє автівкам пересуватися безпосередньо між зонами – натомість водії повинні виїхати на кільцеву дорогу, а потім повернутися назад. При цьому водії Генту виявили, що, хоча їхні подорожі й стали довші, вони при цьому займають менше часу, адже на дорогах стало менше автівок. Кількість автопоїздок у Генті знизилася з  55% до 27%.

Фото: stad.gent/nl / The Guardian

Дрібні торговці та ресторани, які теж хвилювалися про падіння прибутків через нововведення, виявили, що економічна ситуація навіть покращилася.

Філіп Ваттьо, заступник міського голови Гента, заявив, що «відкриття ресторанів та барів почастішали на 17%». Про успіх проєкту свідчить також те, що через рік Ваттьо переобрали більшістю голосів.

Крім того, реалізація такого плану виявилася досить дешевою. Перепланування коштувало всього 4 мільйони євро, при цьому будівництво одного кілометра автостради вартує приблизно вп’ятеро дорожче.

Гент після впроваження плану об’їзду у 2017 році. Фото: tunart / Getty Images

Як виявилося, велику кількість заторів у Генті спричиняв надлишок коротких поїздок автомобілями.

«Ми пояснювали, що ми не хочемо, аби люди користувалися автомобілем, щоб проїхати відрізок в 300 метрів: вони повинні ходити», – розповідає Ваттьо.

Після впровадження плану у Генті стало чистіше повітря: з 2017 року рівень оксиду азоту тут знизився на 20%. Місто стало спокійнішим.

Наразі  25% поїздок на автомобілі у Бірмінгемі – довжиною дещо більше, ніж один кілометр. Використання велосипедів у місті зростає завдяки новій інфраструктурі, але все ще становить лише 1% усіх поїздок. Міська рада Бірмінгема хоче, щоб до 2023 року цей показник зріс до 5%.

Розв’язка в Бірмінгемі. Фото: Девід Баньялл / Alamy Stock Photo

На думку Мел Джонс, очільниці міської ради Бірмінгема, «приборкання» автівок не буде швидким.

«Зростання населення Бірмінгема призведе до 1,2 мільйона додаткових щоденних подорожей мережею автомобільних доріг до 2031 року, – розповідає вона. – Приватні автівки просто не зможуть здійснити таку кількість поїздок».

Бірмінгем планує позбавитися від одного зі суттєвих стимулів для автомобільного руху: доступного паркування. Міська влада планує запровадити щорічний збір для підприємств – 500 фунтів стерлінгів за місце для паркування біля роботи, аби стимулювати зменшення кількості парковок. На колишніх автостоянках місто планує побудувати 12 800 нових будинків.

Як сказав Васім Зафар, член кабінету міської ради з питань транспорту та навколишнього середовища, автомобілі «погані для здоров’я наших сімей, погані для наших громад та погані для бізнесу, бо внаслідок заторів ми втрачаємо мільйони фунтів».

Незабаром має відбутися громадське обговорення щодо цього плану.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button