Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 280 днів. За цей час ми опублікували 23512 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Натовпи на площі Дам в Амстердамі. Фото: Alamy Stock / The Guardian

Масовий туризм, який активізувався через збільшення кількості дешевих перельотів та можливості онлайн бронювання номерів, наразі пішов на спад, пише видання The Guardian.

Популярність Airbnb, однієї з найбільших платформ для бронювання житла, на час відпустки впродовж останніх п’яти років зросла втричі.

Популярні туристичні напрямки, як, приміром, Барселона чи Амстердам, приймають на 20 більше відвідувачів на кожного жителя міста. Це викликає невдоволення міських жителів та змушує міську владу реагувати.

Утім, не завжди очевидно, яких саме дій слід вжити для покращення ситуації. Виникає необхідність пошуку компромісу між доходами, новими робочими місцями для обслуговування туристів і якістю життя місцевого населення.

Амстердам

Більше 60 тисяч робочих місць в Амстердамі безпосередньо пов’язані з туризмом, а відвідувачі міста витрачають понад шість мільярдів євро щорічно.

Упродовж останніх кількох років рада прийняла жорсткі заходи. Приміром, відкриття нових магазинів, які обслуговують виключно туристів, дозволили лише на околицях. Будувати нові готелі теж заборонили. А квартири на кшталт Airbnb можна здавати не більше, ніж чотирьом особам і не більше, ніж 30 днів на рік. Також ввели туристичний податок у розмірі три євро на особу за ніч (додатково до 7% податку за кожний готельний номер та 10% з людини за бронювання номеру в Інтернеті).

Міська політика спрямована на те, щоб приваблювати людей до менш відомих місць.

«Йдеться про те, щоб мешканці знову почувались як вдома. Вони не повинні відчувати себе чужими у своєму місті. Ми вважаємо, що місто, перш за все, призначене для життя. Туристична складова на другому місці», – сказав заступник міського голови Амстердама.

Барселона

Відвідувачі катаються на велосипедах по Барселоні. Фото: SOPA / LightRocket / Getty Images / The Guardian

Близько 30 мільйонів людей відвідують Барселону щороку.

У зв’язку з цим міська влада змінює концепцію управління – з управління туризмом у місті на управління туристичним містом.

Щороку туризм приносить Барселоні близько 10 євро мільярдів доходів.

«Нікому не кажіть, що ви були у відпустці в Барселоні», – написано в одній листівці, яку нещодавно роздавали туристам на вулицях міста.

Місто оголосило мораторій на будівництво нових готелів у туристичних районах і веде переговори з сайтами на кшталт booking.com, аби розробити альтернативний маршрут для туристів, розподіливши їх по всьому місту.

«Ми не хочемо більше туристів, але це не означає, що не хочемо менше», – заявив міський голова.

Великий наплив туристів викликав підвищення орендної плати вдвічі впродовж п’яти років, як наслідок 80% містян від 16 до 30 років живуть із батьками.

Містяни також вийшли на вулицю з гаслом «Барселона не продається» – демонстрація зібрала близько двох тисяч мітингарів.

Флоренція

Базиліка Санта-Кроче у Флоренції. Фото: : Alamy / The Guardian

Флоренція є найпопулярнішим містом Італії після Венеції та Риму і щороку приваблює 14 мільйонів туристів.

Мер Флоренції Даріо Нарделла заявив у 2017 році, що буде заливати водою сходинки пам’яток Ренесансу, аби відганяти турстів, які присіли там пообідати. З тих пір поливання водою використали лише кілька разів у таких місцях, як Базиліка Санта Кроче чи місце поховання Мікеланджело. Втім, повідомлення зрезонувало.

Також у Венеції штрафують людей, які викарбовують свої імена на мосту Понте Веккіо та випорожнюються на вулицях в історичному центрі міста.

Міські влада наразі не обмежує кількість людей, які можуть потрапити в центр, але при цьому вдесятеро збільшила вартість поїздок автобусами, які привозять людей до міста на кілька годин.

Прага також переглядає свою туристичну стратегію і рекламує пам’ятки інших, віддалених від центру мікрорайонів, що мають історичну привабливість.

«Ми намагаємось надихнути людей на неодноразові візити до Праги та мотивувати відвідувачів залишатися довше», – сказала Барбора Груба, прес-секретар Празького міського управління туризму. «Поки що 70% відвідувачів Праги тут вперше. Зрозуміло, що ймовірність того, що вони покинуть центр міста, обмежена».

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button