Який громадський транспорт може замінити метро у великих містах?
Будівництво четвертої гілки метро у Києві оцінюється в 3 млрд доларів (73 млрд грн). На ці гроші можна було б побудувати до 528 км нових трамвайних колій.
Будівництво четвертої гілки метро у Києві оцінюється в 3 млрд доларів (73 млрд грн). На ці гроші можна було б побудувати до 528 км нових трамвайних колій.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Відомо, що будівництво четвертої гілки метро у Києві оцінюється в 3 млрд доларів, тобто 73 млрд грн. Кожен кілометр шляху коштує платникам податків по 3,5 млрд грн.
Натомість, за світовими цінами, можна було б побудувати до 528 км нових трамвайних колій. Це рішення могло б збільшити довжину трамвайних ліній у Києві в 4,5 рази та зробити київську трамвайну мережу найбільшою у світі, пише у своєму блозі pro-mobility спеціаліст транспортної консалтингової агенції А+С Україна Тимофій Нагорний.
Проблема забезпечення міст зручною мережею громадського транспорту постала у 70-х роках минулого сторіччя. Тоді це рішення стало необхідним в першу чергу через те, що міста були переповнені автомобілями – простори для людей перетворилися на простори для машин.
Тоді єдиною альтернативою машинам стали автобуси, адже метрополітен був лише у 35 містах світу.
В залежності від рівня розвитку, міста по-різному вирішували транспортну кризу. Хтось обирав травмай, хтось – швидкісне автобусне сполучення. Все залежало від фінансових можливостей.
Так, в 1978 році у канадському місті Едмонтон відкрили першу систему швидкісного трамваю. Варто зазначити, що другою подібною лінією у світі став київський швидкісний трамвай, як відповідь на стрімкий ріст міста під час хрущовської забудови. Ще раніше, у 1974 році, в бразильському місті Куритиба транспортну кризу вирішили впровадженням системи швидкісного автобусного сполучення.
До 2020 року подібні транспортні системи – швидкісний трамвай та автобус – стали реальною альтернативою метрополітену у 485 містах світу, тоді як метро є у 198 містах. До того ж, на розбудову метрополітену у решті міст світу знадобиться щонайменше 155 років. А для розбудови систем сучасного швидкісного трамваю вистачило б 40 років.
Бюджет Києва на 2020 рік складає 57 млрд гривень, при тому що вартість будівництва четвертої лінії метро оцінюють приблизно в 73 млрд грн. Чи варте це будівництво таких затрат, запитують автори блогу, чи, можливо, доцільніше було б розглянути альтернативи і приділити увагу вирішенню чинноїпроблеми неефективності автобусних і тролейбусних перевезень?
До того ж Київ має великий потенціал для розвитку трамвайної системи – 80% колій міста можна фізично відмежувати від проїжджої частини. Деякі лінії київського трамваю мають перспективу стати наземним метрополітеном.
Борщагівська лінія швидкісного трамвая щодня перевозить в середньому 150 тис. пасажирів. Розвиток цього виду транспорту міг би перетворити його на засіб магістрального перевезення пасажирів між різними районами міста.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті