Заява топ-менеджера Укрзалізниці обурила журналістів. Чи неправий він насправді?
Насправді УЗ - чи не єдина з великих залізниць світу (а вона належить до найбільших), яка абсолютно не отримує підтримки держави.
Насправді УЗ - чи не єдина з великих залізниць світу (а вона належить до найбільших), яка абсолютно не отримує підтримки держави.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 300 днів. За цей час ми опублікували 26334 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Директор зі стратегічного розвитку та інвестицій «Укрзалізниці» Антон Саболевский. Фото: Емма Солдатова для mintrans.news
Директор зі стратегічного розвитку та інвестицій «Укрзалізниці» Антон Саболевский дав інтерв’ю виданню Mintrans. На запитання, як можна врегулювати якість пасажирських перевезень відповів, що вирішення цієї проблеми потребує їхньої прибутковості, а саме – вирішення питання неприбутковості плацкартних перевезень та можливість надання дотації на них державою. Адже вони становлять 50% всіх залізничних перевезень країни.
«Наприклад, держава повинна вирішити, що їй важливо: перевозити студентів з Києва до Маріуполя або військовослужбовців з Києва до лінії розмежування, і для цих маршрутів необхідна певна кількість поїздів, під це повинні виділити пільги.» – відповів Антон Саболевский.
Це висловлювання Саболевского обурило журналістів. Так, видання texty.org.ua, на що вони зазначили: «Підкреслимо від себе, що тон, яким менеджер держкомпанії розмірковує про пасажирські перевезення, неприпустимий. Якщо менеджер не розуміє, де він працює і які завдання перед ним стоять, то нехай іде в приватний бізнес».
Експерт з транспортного планування Антон Гаген натомість говорить: «В очах більшості державне підприємство має нести цілу низку соціальних зобов’язань, бо воно державне, тоді як насправді державне підприємство просто знаходиться у власності держави та переслідує ту ж ціль, що і будь-яке підприємство – отримання прибутку».
Фото: Yannes Kiefer / Unsplash
За словами Гагена нормальною є практика, коли регіони виступають замовниками перевезень на приміських лініях та фінансують їхню роботу: організатор перевезень збирає оплату проїзду, натомість оплачує транспортну роботу перевізнику. Нинішня ж система роботи УЗ передбачає, що вони мають власним коштом фінансувати збиткові перевезення та збиткову інфраструктуру з доходів від вантажних перевезень, внаслідок чого грошей на капітальні інвестиції уже не залишається. Саме через це, навіть для забезпечення вантажних перевезень, на УЗ починається нестача локомотивів. Окрім видимої частини, є ще інфраструктура, яка потребує регулярних ремонтів та заміни, особливо на діляниках з високими швидкостями та високою інтенсивністю вантажних перевезень.
«УЗ – чи не єдина з великих залізниць світу (а вона належить до найбільших), яка абсолютно не отримує підтримки держави. Можливо, до тону Саболевського є питання, але мені важко його засуджувати.» – говорить Антон Гаген.
Значна частина пасажирських перевезень (практично повністю приміські перевезення, розвиток інфраструктури) практично завжди фінансується з бюджету, навіть в таких залізницях, як Deutsche Bahn.
Цю думку поділяє експерт в галузі транспорту Олександр Кава. Він теж зазначє, що «Укрзалізницю» не підтримує держава в пасажирському сегменті, в першу чергу. У ближньому сполученні тарифи узгоджуються з обласними адміністраціями, а чинні тарифи встановлені набагато нижчі собівартості.
«Ні уряд, ні місцеві органи влади не хвилює як УЗ повинна забезпечувати ці перевезення» – говорить Олександр Кава.
Фото: Daniel Abadia / Unsplash
Олександр Кава також повідомив, що дотації на транспорт є у всіх транспортних систем Європи. Deutsche Bahn отримує 10 млрд євро з федерального бюджету та ще 6 млрд з місцевого. Тож розмір дотації залізничних перевезень в Німеччині складає 16 млрд євро. Ця сума повністю покриває різницю між тарифом і собівартістю пасажирських перевезень. Deutsche Bahn взагалі не перевозить пасажирів у збиток. Купівля вагонів та потягів і розвиток інфраструктури також забезпечується з федерального бюджету.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті