Чи можуть пасажири повернути гроші за перельоти під час карантину? Пояснює юрист
Форс-мажор звільняє авіакомпанію від компенсацій, але не від повернення вартості квитка.
Форс-мажор звільняє авіакомпанію від компенсацій, але не від повернення вартості квитка.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Андрій Гук, експерт з авіаційного права, партнер юридичної фірми “Анте”, пояснив у своєму пості в Facebook обов’язки авіакомпаній під час форс-мажорних обставин.
Так, Гук вважає, що пасажири мають право на примусове повернення коштів. Форс-мажор звільняє авіакомпанію від компенсацій, але не від повернення вартості квитка. Якщо авіакомпанії пропонують тільки перенести дату чи повернення вартості квитка за умовами тарифу (добровільне повернення), то знайте, що у вас є право відмовитись від перенесення дати та вимагати примусового повернення коштів.
Варто розуміти, що це авіакомпанії скасовують рейси через рішення органів влади, а не пасажири відмовляються від квитка, наголошує Андрій Гук.
В даному випдку авіакомпанія має здійснити такі кроки:
Оскільки в умовах надзвичайних обставин перевізник має право скасовувати рейси без повідомлення, варто самим перевіряти, а не чекати повідомлення.
Також Гук радить пасажирам не писати авіакомпаніям запит на скасування квитка, як деякі перевізники просять (адже не ви відмовляєтесь, а перевізник скасовує рейс!). Треба писати запит на письмове підтвердження факту скасування рейсу і причини скасування та заяву про повернення всіх коштів із вказівкою, що рейс та зміна дати більше не задовольняє ваші потреби.
Так, за правилами повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу, у разі виникнення надзвичайних обставин авіаперевізник має право без повідомлення пасажира скасувати чи затримати рейс або анулювати раніше підтверджене бронювання. Авіаперевізник, скасовуючи або затримуючи рейс, повинен надавати пасажирам на їх запит пояснення щодо підстав скасування чи затримки рейсу.
У разі скасування рейсу пасажирам має бути запропоновано на вибір:
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті