Чи покращив карантин якість повітря в українських містах? (дослідження)
Зараз показники індексу якості повітря в Києві, Харкові та Дніпрі відповідають докарантинним показникам.
Зараз показники індексу якості повітря в Києві, Харкові та Дніпрі відповідають докарантинним показникам.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24980 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Нещодавно ми писали про те, що з впровадженням карантину в Києві, як і в більшості столиць світу, стрімко почала покращуватись якість повітря. Втім, на думку команди SaveEcoBot, справа не стільки в карантині, скільки в силі вітру.
Для цього команда проаналізувала показники якості повітря у Києві за періоди з моменту впровадження національного карантину (з 12 до 23 березня) та за попередні 10 днів (з 2 до 11 березня).
В дослідженні одразу зробили декілька припущень на основі відомих фактів. Так, відомо, що якість повітря у весняний період зазвичай погіршується через масове спалювання рослинності. Очікували, що цей чинник не повинен був стати слабшим.
Фактор промисловості, за оцінками SaveEcoBot, також є значним, незважаючи на зниження темпів виробництва. Фактично, знизилося лише використання наземного транспорту через перехід багатьох людей на віддалену роботу. І це вважалося чи не єдиною причиною зменшення забруднення повітря в українських містах.
Графік показує, що якість повітря в Києві з 12 (день початку карантину) по 17 (день заборони використання метрополітену) березня дійсно покращилась, у порівнянні з попереднім періодом. Але тоді суттєво збільшилась швидкість вітру, що є одним з основних факторів для покращення якості повітря, адже вітер швидше «видуває» забруднення.
Коли ж швидкість вітру знизилась (це видно на графіку від 18 березня), рівень забруднення повернувся до звичних, тобто підвищених «норм». До речі, це також пов’язують із закриттям метрополітену (в день, коли люди «пересіли» з метро на наземний транспорт, рівень забруднення зріс).
«Звичайно, стверджувати, що карантин вже зараз покращив якість повітря в Києві, точно зарано. Промисловість і транспорт продовжують забруднювати атмосферу в столиці, і якщо вітер не встигає із цим впоратися, то кияни продовжують знаходитися в небезпеці», – такий висновок команди SaveEcoBot.
Окрім Києва, подібним чином проаналізували показники якості повітря у Харкові та Дніпрі.
У Дніпрі динаміка зміни якості повітря схожа до київської: чим вища швидкість вітру – тим кращі показники. Закриття метро співпало зі зниженням швидкості вітру та початком робочого тижня, коли люди ще активно виходили на роботу.
У Харкові, як і передбачалось, ситуація з вітром та тимчасовим покращенням стану повітря аналогічна київській та дніпровській. Але заборона роботи метрополітену в Харкові мала суттєвіші наслідки, ніж в Дніпрі.
Попередній висновок команди наступний: поки у впливі на довкілля діяльність людини сильніша за карантинні заходи. Також вважають, що поки природа не збільшить власні механізми захисту, такі, як сильний вітер, то індекс якості повітря в містах буде гіршим за норму.
Висновки та припущення команди SaveEcoBot щодо столиці корелюють з даними А+С Україна, що також почали регулярно спостерігати за трафіком у Києві. За їхніми спостереженнями, середньодобова затримка для автомобільного транспорту на вулицях і магістралях Києва вчора склала рівно 16%, тоді як рік тому в цей час вона була майже 44%, тобто майже втричі більшою.
Це пояснюють зменшенням кількості авто, що виїжджають на дороги міста. Така затримка означає, що в Києві їздитиме до 400 тисяч і менше активних автомобілів. Кількість автівок для Києва зазвичай становить 800+ тис., а останніми днями – це 600+ тис., що все ще істотно більше.
Відзначають, що змінюється навіть не кількість машин, а кількість подорожей ними. А+С Україна припускає, що рухливість в Києві скоротилася щонайменше вдвічі. Вони продовжують спостереження.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті