Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 281 днів. За цей час ми опублікували 23525 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

І водії, і експерти вважають Старообухівську трасу Р-01, яка сполучає Київ з Конча-Заспою та Козином, однією з найнебезпечніших. Причини високого рівня смертельних аварій аналізував Mind.

Статистика

Хоча летальність на Р-01 нижча, ніж на окремих ділянках українських автобанів, Старообухівська траса – це дорога регіонального значення, на якій заборонено рух великогабаритного транспорту та діє обмеження швидкості.

Офіційна статистика не відображає реальної ситуації (336 ДТП з 11 загиблими у 2018 році, даних за минулий рік ще немає), оскільки Нацполіція реєструє лише тих, хто загинув на місці аварії, і не враховує загиблих у каретах швидкої допомоги та в реанімаціях.

За даними експертної компанії «Декра Експерт», на Р-01 спостерігається в середньому 46 загиблих на 100 зіткнень, у той час як на вдвічі довшій Варшавській трасі – 26 летальних випадків на 100 аварій.

Реконструкція

У Службі автомобільних доріг Київської області стверджують, що показник аварійності на Р-01 один із найнижчих – 0,69 аварій на один кілометр. Проте журналісти виявили, що йдеться про розрахунки за період до реконструкції Старообухівської траси.

У 2010 році на Р-01 було радикально змінено розмітку з метою інтенсифікації трафіку. Трисмугову трасу – з двома робочими смугами і центральною смугою безпеки – перетворили на чотирисмугову – чотири робочі смуги по дві в кожний бік без смуги безпеки. Кількість смуг збільшили за рахунок їх звуження, подекуди ширина смуг звужується до 2,58 метра.

Фото: «Декра Експерт»

Після реконструкції на трасі зросла кількість летальних випадків. За підрахунками спеціалістів НДІ ім. Шульгіна, за період 2007-2010 років на трасі було зафіксовано 20 аварій, в яких не загинуло і навіть не було травмовано жодної особи. Натомість за аналогічний період 2011-2014 років кількість загиблих і травмованих сягнула 14 осіб на 34 аварії.

Щільність руху

Опитані журналістами водії відзначають надто високу щільність руху. Подекуди два габаритні транспорти можуть роз’їхатися лише в разі, коли один заїде на суміжну смугу. Водій автобуса 43 зізнався, що їздив маршрутом з притиснутим до лівого борту дзеркалом заднього виду, бо його не раз пошкоджували інші учасники руху.

«У години пік рух настільки щільний, що їдеш не лише ніс у ніс, а й практично борт у борт. За такої щільності у когось здають нерви, й простіше прибрати дзеркало від гріха подалі», – каже Степан Мірошник, водій, який возить свого працедавця з Конча-Заспи до Києва.

Місцеві громадські активісти разом із «Центром організації дорожнього руху» у 2018 році підрахували, що у годину пік трасою рухається понад 3000 автомобілів в одному напряму. У «ДерждорНДІ» це підтверджують: за ДБН, інтенсивність руху для траси Р-01 не має перевищувати 10 тисяч автівок на добу, але реальне завантаження траси майже втричі більше граничної норми.

При цьому водії відзначають, що чимало учасників руху значно перевищує швидкість.

Крім того, експерти «ДерждорНДІ» виявили значні похибки інфраструктури для пішоходів. Приміром, декілька переходів поблизу автобусних зупинок не мають маркування на асфальті, на переходах бракує контрастного освітлення.

На 29-му кілометрі дорожнє освітлення взагалі відсутнє. Саме в такому недостатньо освітленому місці в 2009 році трапилася смертельна аварія за участі ексмера Києва Олександра Омельченка. Винним було визнано пішохода, який загинув на місці.

Вирішення проблеми

Опитані водії загалом не вважають зменшення кількості робочих смуг чимось, що може істотно погіршити пропускну здатність Старообухівської траси.

«Після Козина, коли діють лише дві смуги завширшки 3,8 метра, аварій стається значно менше. Не лише тому, що найбільш запальні водії залишаються у Конча-Заспі, а й через те, що сам рух психологічно не такий важкий за рахунок зручнішої розмітки», – вважає водій Степан Мірошник.

Громадські активісти також наполягають на збільшенні кількості світлофорів, що частково збігається з висновками аудиту «ДерждорНДІ». Експерти також виявили, що вздовж дороги погано працює водовідведення, і це змушує водіїв робити зайві маневри.

У НДІ ім. Шульгіна також переконані, що на Старообухівській трасі потрібно встановити камери фото- та відеофіксації, позаяк водії надто часто зловживають швидкостями у 150 км/год. і вище. Зараз тут працюють лише дві камери в районі школи №151.

Нагадаємо, 12 березня у Києві офіційно запустили в пілотному режимі систему автоматичної фото- та відеофіксації порушень правил дорожнього руху.

На обкладинці фото Київ Оперативний

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button