Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Що більше з’являється однакових речей мас-маркету, тим сильніше ми цінуємо сміливі ідеї, які змінюють буденність. Можливо, саме так міркують новатори, які незмінно закохані у свою справу, йдуть наперекір шаблонам й змінюють світ.

За останні десять років в Україні з’явилося безліч таких майстрів та підприємців. Серед них є Меблева майстерня Івана Чудова – місце, де створюють меблі з натурального дерева із актуальним європейським дизайном. 

Меблі майстерні Івана Чудова в інтер’єрі будинку QDRO

Живий край, ручна робота
та індивідуальний підхід

Майстерня Івана Чудова однією з перших в Україні почала виготовляти меблі з «живим краєм». Англійською цей стиль називається Live Edge. Його особливість у тому, що в деталях залишається натуральний «необроблений» край. Звісно сама деревина обробляється лаком, олією чи воском, але щоб створити такий ефект майстер використовує весь потенціал натуральних форм, ліній та текстури дерева. 

«Усе розпочалося з журнального столика, – розповідає Іван про початок роботи. –  Якось я займався невеликим ремонтом у квартирі. Насамкінець знадобився журнальний столик. Мій батько працював столяром, тож я мав доступ до інструментів. Я розшукував у мережі прості способи, як зробити стіл з натуральних матеріалів без спеціальних навичок».

Іван Чудов

Звісно, така робота з деревом виявилась зовсім не простою, але тоді ентузіазм взяв гору, а оскільки замовник був задоволений результатом, Іван виготовив декілька експериментальних моделей і додав їх на сайт. Досить швидко з’явилися перші клієнти. Згодом клієнтів стало так багато, що хобі перетворилося на професію. «Коли я починав працювати, меблі з живим краєм були популярними в США, але у нас цим ще ніхто не займався», – розповідає майстер.

Сьогодні майстерня виготовляє меблі не лише у стилі Live Edge. Сучасний дизайн не стоїть на місці, завжди потрібно шукати нове. Майстерня має чотири концепти, свого роду колекції, які є візитівкою Івана. Але навіть так кожен предмет зберігає свою унікальність. Він створюється з урахуванням потреб замовника, або – вимог його дизайнера. Розміри, текстура, ергономіка, тонування дерева все це – інструменти, які допомагають меблям знайти своє місце в інтер’єрі. Замовнику повинно бути зручно, меблі мають гармонійно вписуватись в помешкання, мають знайти своє місце. Цього неможливо досягти «на потоці». Саме тому Іван пішов шляхом створення крафтового виробництва, це – як костюм, зшитий в ательє спеціально для вас.

Трапляється, що клієнти, розуміючи підхід майстра очікують й захмарну ціну на меблі ручної роботи з натурального дерева, ще й з спроєктованих провідними українськими дизайнерами. «Я завжди шукаю можливість задовольнити потреби замовника, не змушуючи його переплачувати. Якщо є можливість не витрачати зайвого, я пропоную варіанти виконання, але ніколи не йду на компроміс з якістю. Дерево такого не пробачає» – говорить майстер.

Колекція SURF у співпраці з Вікторією Шкляр

На початку роботи майстерні Іван познайомився з архітекторкою та дизайнеркою Вікторією Шкляр, однією з засновниць архітектурного бюро FORM, яке займається дизайном приватних осель та офісів. Вікторія регулярно замовляла меблі Чудова для своїх проєктів. Зокрема, вони разом створювали речі для інтер’єру інноваційних будинків QDRO в Києві. Зрештою, їхня співпраця виросла у спільну колекцію SURF, основною ідеєю якої є поєднання форм з текстурами. 

«Ми разом створили колекцію SURF. Така стилістика добре знана в Європі, але в Україні вона лише почала з’являтися. В цій колекції багато дерева, але немає надмірності. Висвітлена деревина і заокруглені краї не викликають відчуття візуальної важкості. Виріб виглядає легким, хоча ми використовуємо багато деревини, з якою працюємо здебільшого вручну»,  – розповідає майстер. 

Необхідність співпраці виникла органічно, адже Вікторія тривалий час займається предметним дизайном і для неї важливо, аби її ідеї були якісно втілені в життя. Іван своєю чергою був зацікавлений у співпраці з дизайнерами топ рівня, аби зосередитись на технології створення меблів. Разом вони створили колекцію SURF, яка була представлена на виставці KIFF2020.

Стенд меблів Івана Чудова на меблевій виставці KIFF2020

«Назва для цієї колекції – Прибій / SURF ніби літала в повітрі, – згадує дизайнерка Вікторія Шкляр, –  стелаж виглядає, ніби зроблений із дощок для серфінгу, а лавка PIER нагадує пірс, дбайливо оброблений морем і вітром. Для мене ця колекція меблів сьогоднішнього або навіть завтрашнього дня. Тепло дерева й плавність форми ніби створені морем і вітром, а душа вкладена в кожен предмет».

Меблі, які обирають дизайнери і декоратори  

Іван Чудов відкритий до співпраці з дизайнерами і готовий експериментувати. Він вважає, що дизайнери краще уявляють, як об’єкти сприйматимуться в інтер’єрі, а для меблів це принципово. «Трапляється, що я не зовсім розумію дизайнерські рішення чи пропозиції. Проте, коли згодом бачу річ в інтер’єрі, моя думка змінюється. Об’єкт зовсім по-іншому розкриває себе в контексті».  

Архітекторка Етері Цинцадзе познайомилася з Іваном на виставці і одразу придбала лавку PRIER з колекції  SURF. Наразі Етері працює над створенням будинку, для облаштування якого замовляє меблі в майстерні Чудова. 

«Іван Чудов робить нестандартні речі. У них є свої заокругленості, їх хочеться торкатися. Все зроблено настільки грамотно, що ні нога, ні рука не відчуває жодної деталі, яку хотілося б переінакшити чи стесати. Кожен предмет зроблений з такою любов’ю, що речі можна передавати у спадок», – ділиться архітекторка своїми враженнями від меблів. 

Комод з колекції SURF

Етері розповідає, що в лавці її вразило задіювання різних аспектів сприйняття – адже виріб не лише ергономічний, він приємний візуально навіть має акустичний ефект. «Якщо дитина лягає на цю лавку, то спустивши руки донизу, може грати на цих паличках, мов на струнах. Звук приємно нагадує потік води», – пояснює вона. 

Вікторія Зубко, яка займається декоруванням приміщень, також придбала для себе стелаж SURF прямо на виставці. Найбільше  її вразила якість виконання виробу. «Зазвичай я уникаю купівлі українських меблів саме через якість виконання, хоча ідеї можуть бути цікаві. Але у випадку меблів Івана Чудова все навпаки», – говорить вона. – Крім того, це – мінімалістичні речі, що для мене дуже актуально, бо часто в декоруванні приміщення якраз стоїть задача прибрати або зменшити візуальний шум». На думку Вікторії, цей стелаж ідеально підходить для дитячих кімнат, які зазвичай невеликого розміру і переповнені іграшками. Стелаж візуально легкий, не займає багато місця і туди може поміститися багато речей. Так, простору для ігор дитини може стати значно більше. 

«Дизайн меблів розробляється без прив’язки до конкретної людини, а скоріше для різних людей. І тут важливо продумати все – призначення, ергономіку, красу і можливість технічно втілити ідею. І такий продукт обов’язково повинен бути зручним, він повинен подобатися і продаватися», – розповідає Вікторія Шкляр про основні засади свого підходу. 

Для роботи з дизайнерами майстерня Чудова створила 3D каталог з базовими елементами колекції. «Вони можуть використовувати наші моделі у візуалізаціях своїх інтер’єрів, посилаючись на автора», – зазначає Чудов. 

Тумба з черешні

Водночас він наголошує, що працює не лише з дизайнерами. Майстерня приймає багато роздрібних замовлень. Цікаво, що покупці здебільшого стають постійними клієнтами – повертаються і замовляють щось знову. 

«Найцікавіше в роботі з меблями –
це експериментувати з формами»

У майстерні замовляють переважно меблі для мінімалістичних, сучасних інтер’єрів. «Замовники меблів “класичного” стилю очікують від меблів зовсім іншого. Вони дуже рідко готові на експерименти з формами і змістом. Тому наші клієнти, це переважно люди молодші за сорок років, які готові до нестандартних для нашого ринку рішень. Багатьом важко уявити, що “дошка неправильної форми” може бути зручним столом та окрасою інтер’єру». 

Однією із характерних рис стилю Live Edge – є використання металу та великої кількості епоксидної смоли. Однак, майстер впевнений, що цей тренд починає себе вичерпувати, тому робить ставку на використання деревини для всіх деталей окрім, конструктивних особливостей.

Для вдалих експериментів з формами важливо фахово підходити до вирішення конструктивних задач. За роки роботи накопичився великий досвід, однак майстер продовжує вдосконалювати свої знання і навички. «Для цього вивчаю літературу, шукаю щось в інтернеті, створюю макети. Потрібно постійно експериментувати, щоб досягти ідеальної якості. Наразі я зацікавився темою м’яких меблів. Згодом планую займатися цим як напрямом».

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 132 днів. За цей час ми опублікували 25068 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button